Lepszy metabolizm, więcej energii, brak problemów ze snem... Od 2 tygodni jestem na diecie pudełkowej [TEST MYFITNESS]

Dokładnie 2 tygodnie temu rozpoczęłam swoją przygodę z dietą pudełkową Eat Zone. Ten niezwykle modny w ostatnim czasie (i wygodny!) sposób odżywiania zyskuje coraz więcej zwolenników. Czy rzeczywiście warto spróbować? Zobaczcie, jak taka dieta sprawdziła się w moim przypadku!

Nigdy wcześniej nie miałam styczności z dietą pudełkową. Wszystkie posiłki, które zabierałam do pracy starałam się samodzielnie przygotowywać w domu. W praktyce wyglądało to tak, że często zapominałam je ze sobą zabrać lub nie miałam czasu ich przyrządzić, co skutkowało tym, że przez połowę dnia nic nie jadłam, lub sięgałam po niezdrowe przekąski. Nie jest tajemnicą, że chcąc utrzymać szczupłą sylwetkę, trzeba przede wszystkim regularnie jeść... 

Małą rewolucję w swoim sposobie żywienia zaczęłam od dokładnego wyboru odpowiedniej dla mnie diety. Postawiłam na dietę Fat Killer, która przewiduje 5 posiłków w ciągu dnia. Jeżeli chodzi o kaloryczność ten rodzaj diety był dostępny w 3 wariantach - 1700, 2200, 2700 kcal. Należy dobrać ją indywidualnie, biorąc pod uwagę różne czynniki, między innymi płeć, czy aktywność fizyczną.

Ja wybrałam dietę Fat Killer - 1700 kalorii. Inne dostępne rodzaje znajdziecie poniżej.

Na czym polega dieta Fat Killer?

Dieta Fat Killer ma sprzyjać przede wszystkim efektywnej rozbudowie mięśni przy jednoczesnym spalaniu tkanki tłuszczowej - tzw. efekt rekompozycji sylwetki.

W diecie Fat Killer znajdziemy białkowo – tłuszczowe śniadania, które maksymalizują efekt spalania tkanki tłuszczowej, sycą na długi czas, dzięki czemu pomagają zapanować nad głodem, wpływają pozytywnie na pracę mózgu oraz samopoczucie w ciągu dnia. 

Kolacja to posiłki zawierające węglowodany. To zupełnie inne podejście niż w przypadku większości diet. Taki typ posiłków w porze wieczornej ma wpływać pozytywnie na obniżenie poziomu kortyzolu- hormonu stresu oraz ułatwić sen a tym samym regenerację. 

Przykładowy dzienny jadłospis

Posiłek 1: Jaja sadzone z boczkiem na sałacie 182,3 kcal

Posiłek 2: Kurczak w sosie curry 187,6 kcal

Posiłek 3: Drobiowe roladki ze szparagami, pieczone ziemniaki i surówka z buraczków 552,2 kcal

Posiłek 4: Wiśniowy kisiel z tapioki z twarożkiem z owocami leśnymi 420,8 kcal

Posiłek 5: Penne arabiata 415,8 kcal

Dieta pudełkowa 2 tygodnie później...

Przede wszystkim muszę przyznać, że 2 tygodnie na diecie pudełkowej całkowicie zmieniły mój sposób odżywiania. Nareszcie zaczęłam jeść regularnie. Dzięki temu, że zawsze pod ręką miałam gotowe dania zaczęłam zjadać 5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny. 

.. Myfitness.pl

Odpowiednio zbilansowane posiłki w diecie Fat Killer pozwoliły mi zapomnieć o spadkach energii nawet po wyczerpującym dniu czy treningu. Ponadto na dobre pożegnałam problemy ze snem. Węglowodany spożywane wieczorem ułatwiają zasypianie, gdyż wpływają na obniżenie poziomu kortyzolu w organizmie, a podwyższają stężenie tryptofanu, który odpowiada za spokojny sen.

Zmieniło się też moje samopoczucie. Skończyły się spadki energii w ciągu dnia i napady głodu wieczorem. Mój organizm w ciągu dwóch tygodni zdążył się powoli przyzwyczaić do stałych godzin posiłków, co przyczyniło się do tego, że przestał magazynować tkankę tłuszczową, a metabolizm wskoczył na wyższe obroty.

Po 14 dniach testów słowo dieta nabrało dla mnie zupełnie innego wymiaru. Okazało się, że jedzenie z pudełek jest nie tylko bardzo wygodne, ale przede wszystkim smaczne i przyjemne!

Jeżeli również chcielibyście spróbować diety pudełkowej, poniżej przestawiamy wam kilka propozycji, między innymi bez mięsa czy glutenu.