5 błędów w ćwiczeniach na brzuch

Nie zaniedbujesz ćwiczeń na brzuch, ale ciągle nie widzisz efektów treningów? Trener personalny Jakub Cudziło, zebrał 5 powodów, które stoją na drodze do szczupłego, umięśnionego brzucha.

1. Wykonywanie ćwiczeń mocno angażujących talię. Należą do nich ćwiczenia ze skrętem tułowia (np. skłony ze skrętem tułowia). Wbrew pozorom, nie "wysmuklają" talii, a wręcz przeciwnie, mogą powodować jej poszerzanie (one zwiększają masę mięśniową mięśni skośnych i poprzecznych brzucha). Nie mówię też, że te ćwiczenia są złe, ponieważ są świetnym wyjściem np. dla osób chcących wzmocnić mięśnie stabilizujące postawę.

2. Zbyt intensywny trening mięśni brzucha. Wiele osób wychodzi z założenia, że im ciężej i częściej będą trenowali mięśnie brzucha, tym lepsze efekty uzyskają. Nic bardziej mylnego. Mięśnie brzucha, tak jak inne grupy mięśniowe, aby rosnąć potrzebują czasu na regenerację. Swoim podopiecznym zalecam trenowanie mięśni brzucha 2-3 razy w tygodniu, wykonując od 1 do 3 ćwiczeń, w 3-4 seriach.

3. Niekontrolowany oddech. Jest to chyba błąd, z którym spotykam się najczęściej. Wykonując ćwiczenia na mięśnie brzucha, wydychajcie powietrze w momencie, gdy zaczynacie napinać mięśnie i łapiecie oddech w negatywnej fazie ruchu.

4. Nieprzykładanie uwagi do diety. Wiele osób nie docenia wpływu diety na wygląd naszego ciała. Moim zdaniem, dieta jest czynnikiem, do którego powinniście przykładać większą uwagę, niż nawet do treningu mięśni brzucha, jeżeli chcecie pochwalić się zgrabnym, płaskim brzuchem na plaży. Zobacz, jak powinna wyglądać dieta na płaski brzuch.

5. Nieuwzględnianie ćwiczeń kardio w planie treningowym. Powodem, dla którego nie możesz zobaczyć swoich mięśni brzucha, jest zbyt wysoki poziom tkanki tłuszczowej w organizmie. Im otłuszczenie organizmu będzie niższe, tym mięśnie będą bliżej skóry i tym samym będą one lepiej widoczne. Trening kardio, o niskiej intensywności możemy wykonywać nawet 2 razy dziennie, 7 dni w tygodniu.

Artykuł napisał Jakub Cudziło, trener personalny. Sprawdź profil Jakuba na Facebooku.

Ćwiczenia na brzuch, kaloryfer, 6 Weidera. Znasz sposoby na płaski brzuch?

Chcesz mieć płaski brzuch? Oto fakty i mity na temat kaloryfera, diety na płaski brzuch i ćwiczeń, bez których twoje wysiłki nie przyniosą efektu.

1.W skład przednio-bocznych mięśni brzucha wchodzą:

  • mięsień skośny zewnętrzny i wewnętrzny, mięsień piramidowy i mięsień czworoboczny
  • mięsień skośny zewnętrzny i wewnętrzny, mięsień poprzeczny, mięsień prosty i mięsień piramidowy
  • mięsień prosty, mięsień poprzeczny i grupa mięśni międzypoprzecznych
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Zobacz także
Komentarze (6)
5 błędów w ćwiczeniach na brzuch
Zaloguj się
  • Arkadiusz S

    Oceniono 15 razy 9

    Zamiast katować się robiąc po 500 brzuszków warto popracować nad mięśniami głębokimi.
    blogkulturystyczny.blogspot.com/2014/02/paski-brzuch-trening-miesni-gebokich.html

  • lilun

    Oceniono 6 razy 2

    Uwierzcie mnie i uważajcie na ćwiczenia na brzuch!! Takie ćwiczenia mogą uszkodzić przeponę z angielska "hiatal hernia" - tj przepuklina przełyku ( to co innego niż ta dolna przepuklina). A potem problemy ze zwieraczem przełyku i refluks!!!

  • bloxyx

    Oceniono 3 razy 1

    A propos ćwiczeń na brzuch.....gdzie podziały się motylki, pasy na jedną bateryjkę typu "paluszek", które pozwalały leżeć na kanapie i spalać zwały tłuszczu z okolic pasa....

  • Norbert Adamek

    0

    Nie ma co się katować bo bardziej można zaszkodzić samemu sobie.Aby odpowiednio dobrać ćwiczenia warto wykonać badanie DNA genetic lab dzięki,któremu poznaje się predyspozycje swojego organizmu co do różnych treningów oraz jego możliwości pod względem regeneracji i wysiłku fizycznego.Na stronie geneticlab.com można dowiedzieć się jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą takie badanie.

  • zofixy

    Oceniono 18 razy -16

    Bez cardio nie ma efektów. Ale wystarczy, pływanie, zwykła jazda na rowerze czy rolkach w umiarkowanym tempie, dłużej niż 40 minut by zacząć zauważać pierwsze sukcesy. Aktywność przyjemna i właściwie dostępna dla każdego. Rowery czy rolki można kupić w naprawdę dobrych cenach, np. w Go Sporcie - okazjum.pl/gazetka/gazetka-promocyjna-go-sport-24-04-2014,5994/1/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane