Dieta? Nie mam na to czasu!

Potreningu.pl
28.09.2013 08:21
Dieta bez godzin w kuchni

Dieta bez godzin w kuchni (fot. Shutterstock)

Nie oszukujmy się: ciężko jest znaleźć czas na to, by spędzać pół dnia w kuchni na przygotowywaniu dietetycznych potraw. Zobacz, jakie produkty wybierać i jak je zestawiać, żeby być przygotowaną na każdy atak głodu.

Przekonanie: skoro nie jestem w stanie poświęcić kilku godzin w ciągu doby na gotowanie czy jedzenie o stałych porach, to przestanę zwracać uwagę na posiłki, szybko doprowadza do zaburzeń estetyki sylwetki oraz obniżenia psychofizycznej formy. Tymczasem, choć nie wszyscy mamy czas na "modelową dietę sportową", to każdy z nas może w taki sposób poprawić swój jadłospis, by wspierał on w dążeniu do celu, wystarczy tylko kilka prostych trików.

Ta sama baza

Większość posiłków w ciągu dnia warto przygotowywać z tych samych składników bazowych. Przykładowo: w niedziele wieczorem warto ugotować sobie makaron, pierś z kurczaka i wybrane warzywa oraz przygotować lekki sos jogurtowy lub winegret. Poniedziałkowe potrawy powinny oparte być na tych substratach, urozmaicone jedynie dodatkami. I tak z wymienionych tutaj składników można przygotować zapas sałatki mięsno-warzywnej z makaronem, podzielić ją na 2 - 3 posiłki i zjeść w wolnych chwilach w ciągu dnia (sałatki mają ten walor że znakomicie smakują na zimno). Na śniadanie zrobić można szybki koktajl owocowo-jogurtowy z dodatkiem płatków owsianych, a na kolację zapiec lekko z mozarellą ugotowane dzień wcześniej mięso. Na kolejny dzień użyć można natomiast innych substratów, takich jak choćby szynka wieprzowa i kasza lub łosoś i ryż.

Gotowe rozwiązania to nie tylko fast food

Jeżeli taki schemat komponowania jadłospisu wydaje ci się nadal zbyt skomplikowany, to nie ma czym się przejmować. Można skomponować dietę przy pomocy praktycznie gotowych posiłków, przy czym nie są to klasyczne dania typu fast-food. Jeżeli rano przed wyjściem do pracy masz niewiele czasu, przygotuj śniadanie wieczorem. Może to być wspomniana już wcześniej owsianka (zalewasz na noc płatki wodą i dodajesz owoce oraz orzechy). Warto byś do tego zaopatrzyła się w odżywkę białkową. Rano owsiankę i porcję preparatu białkowego należy tylko zmiksować przy użyciu blendera - i oto masz szybkie i pożywne śniadanie w 2 minuty. Co jednak z kolejnymi posiłkami?

Co kupować?

Rozejrzyj się podczas najbliższych zakupów za orzechami włoskimi, nerkowcami, migdałami i włącz je na stałe do swojego menu. Do tego warto zaopatrzyć się w jogurty i kefiry oraz serki twarogowe ziarniste. W sklepach spożywczych i marketach dostępne też są gotowe mieszanki sałat i pakowane w kawałki porcje wędzonej ryby (najczęściej łosoś). Uzupełniając jadłospis owocami i warzywnymi sokami jesteś w stanie z wymienionych tutaj składników skomponować całkiem przyzwoitą dietę.

Ważne jest jednak przy tym, żeby w odpowiedni sposób celebrować posiłki, choćby była to zwykła "mieszanka studencka" - nigdy nie jedz w biegu, gryź uważnie i konsumuj w spokoju. Ma to bowiem wpływ na przyswajalność składników odżywczych zawartych w posiłku.

Artykuł pochodzi ze strony potreningu.pl

Zobacz także
  • Jak pokonać zastój w odchudzaniu?
  • Suplementy na odchudzanie - prawdy i mity
  • Różowy - z soku z buraka. Proponujemy użyć koncentratu barszczu czerwonego - im mniej go rozcieńczymy, tym kolor będzie bardziej intensywny, aż do ciemnoróżowego. Do barszczu dolewany łyżkę octu, wsypujemy łyżkę soli, wkładamy jajka, gotujemy 10-15 minut. Sok z buraków - pij jeśli chcesz poprawić wyniki
Komentarze (4)
Zaloguj się
  • tequil.a

    Oceniono 4 razy 4

    "Rano owsiankę i porcję preparatu białkowego należy tylko zmiksować przy użyciu blendera - i oto masz szybkie i pożywne śniadanie w 2 minuty."

    Super, rozwiązaliście kwestię najważniejszego posiłku. Zmiksowana woda z płatkami owsianymi, po prostu palce lizać. Dzięki, Gazeto!

  • Gość: M.

    Oceniono 5 razy 1

    Co za bzdury! Gdybym miała tyle czasu, żeby spędzać cały dzień w kuchni, to dopiero bym "zaburzyła estetykę sylwetki". Jestem szczupła głównie dlatego, że prowadzę aktywny tryb życia i mam dużo spraw na głowie. Gdy mam za dużo wolnego, to podjadam i waga idzie w górę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX