Trening cardio pomo瞠 schudn望

Trening cardio to dobry pomys, je郵i tw鎩 cel to zrzucenie paru kilo i zakupy w poszukiwaniu nowej garderoby. Od dzisiaj przez p馧 godziny 3 razy w tygodniu r鏏 trening kardio. Jego jedynym rodzajem nie jest jogging! Na czym 獞iczy w klubie fitness i w domu, a tak瞠 jak zrobi trening kardio bez sprz皻u.

Trening cardio - na czym polega?

To 獞iczenia, które pozwol ci nie tylko wzmocni organizm, ale te zredukowa mas cia豉. Powinny by tak u這穎ne, by zmusi do pracy wszystkie grupy mi窷ni. Istotne tu jest równie utrzymanie odpowiedniego t皻na, które powinno równa si ok. 75 % t皻na maksymalnego. W treningu cardio bardzo pomocny jest pulsometr.

O czym pami皻a przy treningu cardio?

Aby 獞iczenia w domowym zaciszu by造 równie skuteczne, jak te w fitnessowym klubie, wymagane b璠zie spore samozaparcie szczególnie, je郵i decydujemy si na trening w pojedynk. Do tego nale篡 pami皻a do dobrze zbilansowanej diecie, która sprawi, 瞠 szybciej uzyskamy wymarzony efekt. 鑿iczenia wewn徠rz b璠 równie dobrym zast瘼stwem przy niepogodzie lub braku czasu, je郵i na co dzie 獞iczymy na dworze. Po陰cz trening kardio z treningiem si這wym, 瞠by efekty by造 jeszcze lepsze!

Trening si這wy i aerobowy - jak je 陰czy? Jak 獞iczy w domu?

Trening ze sprz皻em w klubie fitness i w domu

Profesjonalne sprz皻y to jeszcze nic. Najwi璚ej zale篡 od nas - czy b璠ziemy potrafili z nich dobrze skorzysta i spo篡tkowa treningi, które nam proponuj? Wiele urz康ze kardio ma szereg bardzo po篡tecznych rozwi您a, w tym pomiar pulsu, wybór programów treningowych ukierunkowanych na cel, czasem tak瞠 trening interwa這wy. Najpopularniejsze urz康zenia do domowego kardio:

Stepper - mo瞠sz regulowa wysoko嗆, tempo i stopie trudno軼i treningu, odczuj to szczególnie ni窺ze partie cia豉,

bie積ia - pami皻aj na niej o prostej sylwetce oraz harmonijnych ruchach i id, maszeruj, biegnij - jak tylko wolisz i z pr璠ko軼i, jak wybierzesz. Wzmocnisz w ten sposób ca貫 cia這 i popracujesz nad uk豉dem oddechowym,

rowerek - 獞iczenie na nim nale篡 do jednych z 豉twiejszych i korzystniejszych dla serca. Regulowa mo瞠my tempo z jakim jedziemy i wyznaczy mo瞠my tras oraz czas, w który chcemy j pokona. Pami皻aj, 瞠 wa積e podczas treningu na rowerku stacjonarnym jest ustawienie prawid這wej wysoko軼i siode趾a,

orbitrek - to urz康zenie b璠帷e po陰czeniem bie積i i rowerka. Anga簑je do pracy wszystkie partie mi窷ni, bardzo dobrze kszta速uj帷 szczególnie mi窷nie nóg i po郵adków, ale w porównaniu np. z bie積i nie obci捫a nadmiernie stawów,

step - 獞iczenia aerobowe wykonywane na nim dobrze wp造n na nasze nogi i biodra,

wio郵arz - symulowanie wios這wania pomo瞠 nam w pracy nad mi窷niami ramion, nóg i brzucha.

Trening si這wy i aerobowy - jak je 陰czy? Jak 獞iczy w domu?

鑿iczenia bez sprz皻u

Chodzenie po schodach - mieszkanie w bloku lub pi皻rowym domu naprawd si op豉ca! Chodzenie po schodach 鈍ietnie wp造wa na popraw kondycji fizycznej oraz spalanie kalorii, ten element mo瞠sz idealnie po陰czy z treningiem obwodowym,

taniec - 獞icz tak, jak lubisz. Wybierz muzyk, która dodaje ci energii - to mo瞠 by cha-cha albo samba - cokolwiek, w czym czujesz si dobrze,

獞iczenia aerobowe - zestawy treningów przygotowane na p造tach dvd, znalezione w internecie lub w ksi捫kach - wszystkie one b璠 mia造 dobry wp造w na ciebie, o ile dostosujesz je do swoich mo磧iwo軼i. Spróbuj Low Impact, pilatesu albo zumby - przekonaj si, w czym czujesz si najlepiej.

5 獞icze spalaj帷ych tkank t逝szczow, dla tych którzy nie lubi biega

trening obwodowy - który robisz bez przerw pomi璠zy poszczególnymi 獞iczeniami oraz 鈔ednim obci捫eniem, mo瞠 da podobny efekt do treningu kardio. Mo瞠sz podzieli go na obwód 6 - 8 獞icze obejmuj帷ych górn parti cia豉 oraz kolejny - ukierunkowany na dolne,

trening ze skakank - skoki bardzo skutecznie podnosz t皻no. Skacz ró積ymi technikami (z nogi na nog, obunó, w ty). Baw si, próbuj帷 co jaki czas wykona dwa obroty skakank w czasie jednego podskoku, krzy簑j r璚e przed sob. Im szybsze podskoki, tym wi瘯sza intensywno嗆 獞icze. Mo瞠sz wymiesza skoki na skakance z innymi 獞iczeniami,

bieg w podporze - oprzyj obie d這nie na pod這dze lub stepie, 這kcie trzymaj wyprostowane. Cofnij i wyprostuj nogi w ty, opieraj帷 stopy na palcach. Trzymaj tuów, biodra i nogi w linii prostej. W tej pozycji biegnij w miejscu, przyci庵aj帷 raz jedno, raz drugie ugi皻e kolano do klatki piersiowej.

5 獞icze cardio dla osób, które nie lubi biega

Jak i ile 獞iczy?

Nale篡 獞iczy regularnie - warto zaplanowa trzy pó貪odzinne treningi w tygodniu. Ka盥y powinien by poprzedzony przynajmniej 10-minutow rozgrzewk, która przygotuje nasz organizm na dalszy wysi貫k. Pami皻aj te, by postawi na aktywno嗆, któr lubisz - b璠zie to dobry start i 豉twiej b璠ziesz si mobilizowa do regularnych treningów. Traktuj swój trening w domu jak 鈍i皻o嗆 - przygotuj przestrze i dopilnuj, by nic ci nie rozprasza這 podczas 獞icze.

Wi璚ej o:
Komentarze (14)
Trening cardio pomo瞠 schudn望
Zaloguj si
  • jaco1234

    Oceniono 14 razy 6

    przeczyta貫m.
    (鄉iech貫m)
    dobrze, 瞠 kilka artyku堯w dalej piszecie, 瞠 najlepsz drog aby schudn望 s interwa造 a nie kardio. No ale dla ka盥ego co innego ;)
    -----------------
    jestesmyfajni.pl

  • Wika Ziembicka

    0

    Mi niestety samo Cardio nie pomog這. Instruktor na si販e poleci mi najpierw trening obwodowy, kt鏎y dobrze rozgrzeje moje cia這 a potem dopiero 30 min cardio - w ten spos鏏 t逝szczyk spala si szybciej a do tego kszta速uj si mi窷nie. 鑿icz w 鈍ietnie urz康zonym miejscu, na dobrym sprz璚ie - Artis Wellness Club na Wilanowie. Efekty powoli przechodz moje oczekiwania a ja uzale積i豉m si od ruchu i to najbardziej przyjemne uzale積ienie jakie mo瞠 by ;)

  • Owijek Owijek

    0

    Bardzo fajny artyku i macie racje 瞠 ci篹ko jest si zmobilizowa do trenowania w domu bo nie znam nikogo kto trenowa w domu d逝瞠j ni tydzie czy dwa. Trening w klubie Fitness ma wiele plus闚 Ja wspomn o tym 瞠 mo積a pozna nowych ludzi. Na zaj璚iach z zumby w Saturn Fitness na Bielanach pozna豉m pe軟o kole瘸nek z kt鏎ymi 鈍ietnie si dogaduje nawet po poza klubem.

  • Paulina Sadlak

    Oceniono 2 razy 0

    30 minut 3x w tygodniu? JAK, skoro po 20 dopiero zaczyna si spala tkanka t逝szczowa? Nie polecam. :P

  • kacz-ka99

    Oceniono 2 razy 0

    Hmm ciekawe czy to faktycznie pomaga?

  • Bartek Z Calyo

    Oceniono 1 raz -1

    Najwa積iejsza jest motywacja, bez niej mo瞠sz sobie da spok鎩... www.calyo.pl/osiagaj-sukcesy/

  • kalinta

    Oceniono 2 razy -2

    A przed treningiem kawa! damaztorebka.pl/artykul,293,wiosenna-batalia-z-kilogramami.html

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX