Ćwiczenia na brzuch. Jak robić brzuszki?

Mateusz Łaniewski, Mateusz Sadowski
24.04.2014 10:09
Ćwiczenia na brzuch to głównie brzuszki, ale nie można robić ich bezmyślnie! Olga Kowalska, trenerka z Holmes Place, pokazuje jak dobrze i bezpiecznie robić brzuszki, jak je modyfikować, żeby uzyskać efekty szybciej i jakich błędów unikać. Deska (plank), przysiady, ćwiczenia na nogi, pośladki i klatkę piersiową. Jak je poprawnie wykonywać? [WIDEO]

ĆWICZENIA NA BRZUCH. JAK ROBIĆ BRZUSZKI?

Każdy z nas, kto pragnął wyrzeźbić swoje ciało, dochodząc do partii brzucha, zetknął się z brzuszkami. Wydawać by się mogło, że doskonale wiemy, jak je wykonywać i nie ma tutaj żadnej filozofii. Okazuje się jednak, że brzuszki należy wykonywać niezwykle precyzyjnie i świadomie, by przynosiły jakiekolwiek efekty. Ćwiczenia demonstruje Olga Kowalska.



Jak więc prawidłowo robić brzuszki? Trenerka radzi, by świadomie i dokładnie spinać mięśnie brzucha, unosić tułów, dobrze oprzeć stopy na podłodze, nie splatać palców za głową i nie ciągnąć jej wraz z tułowiem. Ma to być naturalny ruch, dlatego warto dłonie trzymać przy skroniach w pozycji otwartej. Dodatkowo lekko unosimy brodę. Bardzo istotny jest prawidłowy oddech: wdech przy schodzeniu na dół i wydech przy spięciu mięśni i uniesieniu tułowia ku górze. Jeśli ćwiczenie jest dla nas proste i czujemy, że moglibyśmy zrobić więcej, prostujemy ręce z podniesieniem i staramy się ?sięgnąć nimi? do pięt. Kolejnym utrudnieniem może być podniesienie nóg (od razu poczujemy, jak mięśnie naszego brzucha zaczynają pracować z większą intensywnością).



Drugim ćwiczeniem proponowanym przez Olgę jest ćwiczenie z ciężarkami (można je zastąpić butelką z wodą). Można zacząć od jednego hantla, który opuszczamy za głowę wraz z opuszczeniem jednej z uniesionych nóg w kierunku ziemi. Przy wykonywaniu tego elementu należy pamiętać o dokładnym i mocnym dociśnięciu dolnego odcinka pleców do podłoża. Utrudnieniem dla nieco bardziej zaawansowanych może być wykończenie ruchu podniesieniem łopatek z ziemi.



Kolejną propozycją jest ćwiczenie, które ma za zadanie wyrzeźbić mięśnie skośne brzucha. Kładziemy się bokiem tak, by wyprostowane ciało przylegało do podłogi. Podnosimy obie, wyprostowane nogi ku górze, zatrzymując je na krótką chwilę. Zaawansowani mogą wykonywać w górze ruchy pulsacyjne.



UWAGA! Przed wykonaniem treningu należy zrobić rozgrzewkę. Nie możemy zacząć treningu tuż po jedzeniu ani na czczo. Pamiętajmy o piciu dużej ilości wody i uzupełnianiu elektrolitów. Jeśli cierpimy na jakieś schorzenia, skonsultujmy z lekarzem możliwość wykonywania przedstawionych ćwiczeń.



Komentarze (7)
Zaloguj się
  • psoroka

    Oceniono 8 razy 8

    O, Olga, ale historia :-)

    Pozdrawiam serdecznie!

    Przy Tobie niech się schowają wszystkie Chodakowskie :-)

  • tuli5

    Oceniono 6 razy 6

    Fajna kobieta, podoba mi się. Promuje ćwiczenia, a nie samą siebie

  • Magdalena Malas

    0

    Fajne to przedstawiła, bardzo pomocne wideo, ja już to wczesniej widziałam jedna dziewczyna w moim klubie tak robiła, w Saturn Fitness na Targówku często można spotkać fajnych ludzi którzy znają się na tym i można się od nich czegoś nauczyć

  • tygrysio_misio

    0

    Ta Pani nie powiedziała o najważniejszym przy ćwiczeniu brzucha... o kręgosłupie, który takimi ćwiczeniami łatwo jest rozwalić.

  • An gie

    0

    Fajny filmik! A na moim blogu znajdziesz wiecej info na temat tego jak zrzucic brzuch
    sposobnabrzuch.blogspot.com/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX