Pomysły na lekkie przekąski na wieczorny głód

09.01.2017 18:57
podjadanie

podjadanie

Na pewno znasz to uczucie - leżysz w łóżku, ale męczy cię mały głód... masz ochotę na coś słodkiego, albo słonego, albo chrupiącego... Nie rzucaj się wtedy na czekoladę czy chipsy, ale wykorzystaj nasze pomysły na lekkie przekąski na wieczorny głód.

Serek wiejski light

To świetny pomysł na przekąskę, ponieważ ma sporo białka (16 g w 150 gramach), a mało węglowodanów (około 4 g w 150 gramach). Jako produkt naturalny nie ma (a przynajmniej nie powinien mieć) zagęstników, barwników czy konserwantów. Serek dobrze smakuje bez żadnych dodatków, ale możesz dosypać do niego garść pokrojonych owoców, bakalii czy orzechów.

Jogurt z owocami

Nie chodzi o jogurt owocowy, którego niskokaloryczność czy lekkość to tylko chwyt reklamowy. Nawet jeśli ma obniżoną ilość tłuszczu, to zrekompensowano ją dosypaniem cukru lub dolaniem syropu glukozo-fruktozowego. Jogurt naturalny za to ma dużo wapnia, witamin z grupy B i żywych kultur bakterii, które przyspieszają perystaltykę jelit, ułatwiając odchudzanie. Wybierz go na wieczorną przekąskę i dodaj garść owoców (mogą być mrożone jagody, truskawki, maliny lub granat czy jabłko). Możesz je z jogurtem zmiksować, a otrzymasz pyszny koktajl.

Gorzka czekolada

Nie będziemy cię po raz kolejny przekonywać o jej zaletach (sprawdź, dlaczego warto ją jeść). Jeśli bez "czegoś słodkiego" nie zaśniesz, zjedź dwie kostki czekolady (jest zdrowa, ale także w większych ilościach kaloryczna). Wybierz czekoladę ze sklepu ze zdrową żywnością - znajdziesz tam czekolady organiczne, produkowane z dobrej jakości ziaren kakao, mleka z upraw organicznych i cukru trzcinowego lub nektaru z palmy kokosowej. Bez ulepszaczy i tony zwykłego cukru.

Niesolone pistacje

Jeśli masz ochotę na coś chrupiącego, wybierz pistacje. To najmniej kaloryczne z orzechów (garść ma około 160 kalorii). A przez to, że garść pistacji to sporo, możemy je podjadać, bez uczucia, że mało zjedliśmy. Poza tym zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe i antyoksydanty - luteinę, gamma-tokoferol, beta-karoten, które m.in. regulują poziom cholesterolu.

Deser czekoladowy

Tak, oczy cię nie mylą. Wieczorem możesz zjeść deser czekoladowy, bez ryzyka dodatkowych wałeczków w talii. Musi to być jednak deser przyrządzony według naszego przepisu - weź 3 łyżki mleczka kokosowego (ewentualnie mleka migdałowego, które kupisz w sklepie ze zdrową żywnością), dodaj do niego 30 gramów (3 łyżki) odżywki białkowej w proszku o smaku czekoladowym i łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego (nazywane jest mączką lnianą, dostępne także w sklepach ze zdrową żywnością). Wymieszaj te składniki w miseczce. Smacznego!

Pełnoziarniste krakersy

Kilka krakersów zaspokoi ochotę na słoną przekąskę. Koniecznie wybierz ich pełnoziarnistą wersję. Kupisz takie krakersy (a także biszkopty czy ciasteczka) w sklepie ze zdrową żywnością, ale możesz szybko i łatwo zrobić je sama. Wystarczy mąka pełnoziarnista, masło, żółtko, proszek do pieczenia i ulubione przyprawy. Możesz na krakersy położyć łyżkę hummusu lub plasterek odtłuszczonej mozzarelli.

Popcorn

Ulubiony przysmak kinomana to świetna przekąska dla osób pilnujących wagi. Popcorn, bez soli, masła czy karmelu, ma dużo błonnika (na równi z brązowym ryżem czy pełnoziarnistym makaronem), witaminy z grupy B i, co zaskakujące - przeciwutleniające polifenole. Zdrowy popcorn zrób sama - wystarczy uprażyć garść kukurydzy w garnku. Zapomnij o gotowym popcornie ze sklepu.

Kanapka

Zamiast wycieczek do kuchni i po raz kolejny otwierania i zamykania lodówki - po prostu zrób kanapkę. Wybierz pełnoziarniste pieczywo, połóż na nim plaster wędliny z indyka (lub pieczonego mięsa - indyka, kurczaka czy chudej wołowiny), dodaj sałatę, pomidora i trochę niskotłuszczowego sera. Nie trzymaj się tego, że nie jesz np. po 18, bo ostatni posiłek powinnaś zjeść 2 godziny przed snem. I taka kanapka właśnie to świetny pomysł na wieczorną przekąskę - syci na długo, jest zdrowa i na pewno nie odłoży się w postaci dodatkowych kilogramów.

 

Zdjęcie Czekolada gorzka BIO 100g Rapunzel
Czekolada gorzka BIO 100g Rapunzel
    w okazje.info

     

     

    Zdjęcie Popcorn BIO 400g Bio Planet
    Popcorn BIO 400g Bio Planet
      w okazje.info

       

      Komentarze (5)
      Pomysły na lekkie przekąski na wieczorny głód
      Zaloguj się
      • meloman_13

        Oceniono 16 razy 2

        Od godziny 18. nasz metabolizm zwalnia. Przechodzi w tryb oszczędny, nadwyżki energii kierując ku tkance zapasowej, nie na bieżące potrzeby. Unikanie posiłków wieczorem to oczywiście strzał w kolano i katabolizowanie tkanki mięśniowej - tak ważnej dla wysokiego, spoczynkowego zapotrzebowania energetycznego (muskularny 80-kilowiec spala więcej leżąc niż otłuszczony 80-kilowiec, tak w skrócie). Jednak podaż węglowodanów w godzinach wieczornych jest równie niekorzystna, bo nie zostanie w takim stopniu jak za dnia spożytkowana na wysiłek fizyczny, umysłowy, ani zasilanie innych procesów. Lepsze byłoby białko, białko i tłuszcz, nigdy tłuszcz i węgle.
        Tak przy okazji: jeśli kto uważa, iż jest ekspertem od żywienia, a nie wie co to węgle, białka i tłuszcze, nie kojarzy gdzie ile czego występuje, nie słyszał o IG, to warto - naprawdę warto - zacząć od podstaw i się ciutek podedukować.

      Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

      Najczęściej czytane