Jak przygotować ciało do bikini cz. IV. - Skóra

Dieta, trening oraz odpowiednia suplementacja to ważne elementy przygotowania ciała do wakacyjnego plażowania. Wszystko to warto uzupełnić jednak również o odpowiednią pielęgnację skóry. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Dołącz do nas na Facebooku

Piękne ciało, to zadbane ciało, dlatego przygotowując się do okresu plażowania, powinniśmy poświęcić trochę czasu skórze. Jej dobra kondycja oraz jędrność sprawią, że będziemy czuli się lepiej i atrakcyjniej. Na rynku jest wiele produktów ujędrniających, przeznaczonych do walki z cellulitem lub takich, których zadaniem jest przywrócenie skórze napięcia i odpowiedniego poziomu nawilżenia. Oto plan działania.

Po pierwsze: peeling

To najważniejsza część pielęgnacyjna. Gruboziarniste peelingi pomogą pozbyć się martwego naskórka, poprawią mikrokrążenie oraz koloryt skóry. To kosmetyk od zadań specjalnych: odświeża, wygładza i zmiękcza. Jednak jego najważniejszą funkcją jest przygotowanie do lepszego wchłaniania kosmetyków, które wklepujemy w skórę później. Warto robić go raz w tygodniu jednocześnie łącząc z masażem. To ważny element zabiegu. Gotowy produkt możecie kupić w sklepie (wybór jest ogromny), bądź zrobić go samodzielnie. Najprostsze do przygotowania są:

- peeling cukrowy

Do mydła w płynie lub żelu pod prysznic o pojemności 250 ml dodaj 4 łyżki cukru i łyżkę oliwy dla natłuszczenia i zmiękczenia skóry;

- ujędrniający peeling kawowy

zamiast cukru dodaj do żelu mieloną kawę. Innym sposobem na ujędrnienie może być wymieszanie głównego składnika z mleczkiem do ciała, wmasowanie w skórę ud i pośladków. Owiń je na godzinę folią spożywczą i spłucz pod prysznicem.

Masaż szorstką rękawicą

To naprawdę skuteczny sposób na poprawę wyglądu skóry, w dodatku wspomaga walkę z cellulitem. Masaż szorstką rękawicą poprawia ukrwienie skóry i ułatwia przepływ chłonki, co wspomaga proces wydalania toksyn i przyspiesza redukcję cellulitu. Pamiętajmy, że bez regularnego złuszczania, procesy nawilżania i odżywiania skóry nie będą nawet w połowie tak efektywne, jak z jego uwzględnieniem. Skóry przed szczotkowaniem nie należy moczyć ani nawilżać. Zabieg zaczynamy od dołu, kierując swe ruchy ku górze w kierunku serca, co pozawala na odprowadzenie limfy (płynu tkankowego, często ulegającego zastojom), która m.in. uczestniczy w transporcie tłuszczy.

Metoda: Ciepło, zimno

Starym, dobrym sposobem dbania o jędrność skóry jest również prysznic naprzemiennie stosowanej zimnej i gorącej wody (40 i około 10 stopni). Zabieg pobudza krążenie krwi i zapobiega powstawaniu obrzęków.

Kremy ujędrniające

Nie ma cudów - żaden krem ujędrniający, nie sprawi, że nasz cellulit nagle zniknie, ale jedno trzeba przyznać - produkty mają swoje plusy i dobrze radzą sobie z pielęgnacją. Pobudzają wytwarzanie włókien elastycznych i kolagenowych, dzięki czemu poprawia się elastyczność i napięcie skóry. Stymuluje proces odnowy komórkowej naskórka i neutralizuje szkodliwe działanie wolnych rodników, spowalniając procesy starzenia się skóry. Zapobiega również wiotczeniu. Systematyczne stosowanie kremu sprawia, że skóra ciała staję się jędrniejsza, gładsza, lepiej nawilżona i skuteczniej chroniona. Dzisiejsza technika produkcji pozwala na umieszczenie w kosmetyku silnie skoncentrowanych substancji, które skutecznie działają.

Jaki krem wybrać? Najlepiej taki, który zawiera skoncentrowane, silnie działające składniki, jak wyciąg z białej herbaty czy bluszczu. Jeśli cię stać - sięgnij po produkt z wyższej półki. Nowoczesne kremy pobudzają drenaż limfatyczny, poprawiają mikrokrążenie oraz dodatkowo wzmacniają skórę. Trzeba jednak pamiętać o jednym: miesięczna kuracja nie wystarczy. Tu najważniejsza jest systematyczność.

Masaż

Każdemu kompleksowemu programowi pielęgnacyjnemu powinien towarzyszyć masaż, który pobudza mikrokrążenie i dotlenia skórę. Dzięki niemu lepiej wchłaniane są substancje nawilżające i odżywcze zawarte w kosmetykach. Zgodnie z podstawowymi ruchami masażu, skórę można gładzić, rozcierać, ugniatać, opukiwać, lekko oszczypywać, starając się przy tym nie ciągnąć jej w dół.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.