Trening buduje nie tylko siłę, ale i charakter człowieka. Zmienia ludzi nie tylko fizycznie,
ale i mentalnie. Uczy samodyscypliny i przekraczania własnych granic, budzi wolę walki.
Nikt nie wie o tym lepiej niż Joanna Jędrzejczyk, polska mistrzyni MMA, która 14 grudnia poprowadziła specjalny trening dla zwycięzców konkursu organizowanego przez markę OSHEE oraz sieć klubów fitness McFIT. Uczestnicy mogli na własnej skórze przekonać się jak wyglądają treningi jednej z najlepszych zawodniczek świata prestiżowej organizacji UFC i ramię w ramię zawalczyć z nią ze swoimi słabościami.
„To był trening dla prawdziwych wojowników, ale daliśmy radę. Staram się w 100% wykorzystywać okazje, kiedy mogę poćwiczyć ze swoimi fanami, bo to daje mi niesamowitego kopa i sprawia, że z jeszcze większą energią wracam na matę. Kiedy pokazuję im, w jaki sposób wykonywać jakiś cios, czy na co powinni zwracać uwagę, od razu widzę siebie sprzed kilku lat. Dostrzegam jak daleką drogę przeszłam, jak się zmieniłam i ile jeszcze przede mną.” – opowiada Joanna Jędrzejczyk, pierwsza polska mistrzyni UFC.
Treningi MMA są bardzo zróżnicowane i łączą w sobie zarówno ćwiczenia dynamiczne, jak i funkcjonalne czy statyczne. Wykorzystują elementy różnych sztuk walki, takich jak jujitsu, boks czy judo, które skupiają się na wykonywaniu wszelkiego rodzaju ciosów, wykopów, uderzeń itp.. Można w nich znaleźć jednak także ćwiczenia typowo siłowe, które przygotowują ciało
do większych obciążeń zewnętrznych, tym samym minimalizując ryzyko urazu jaki może pojawić się podczas walki.
„W oktagonie musimy być przygotowani na wszystko. Dlatego trenerzy kładą nacisk na to, by nasze treningi były jak najbardziej urozmaicone. Musimy nauczyć się stawiać czoło każdemu przeciwnikowi, niezależnie od jego sposobu walki. Potrafić walczyć w stójce, w parterze i w zwarciu.” – tłumaczy Joanna Jędrzejczyk.
Jędrzejczyk została ambasadorką firmy OSHEE w marcu br. W ramach współpracy zawodniczka wspólnie z marką OSHEE promuje aktywność sportową, m.in. w social mediach oraz jest twarzą wybranych produktów firmy.