Chcesz mieć lepsze efekty treningowe? Po pierwsze: zrób badania

Twoje wyniki odpowiedzą na pytanie czy dobrane przez ciebie treningi są optymalne, czy odpowiednio się odżywiasz, zdradzą też czy masz właściwie dobrane suplementy diety.

Jeśli należysz do osób, które poświęcają dużo czasu na aktywność fizyczną, zapewne wiesz, że musisz też szczególnie dbać o swoje zdrowie. Opieka trenera? Odpowiednio zbilansowana dieta? Doskonale! Ale to nie wszystko. Osoby, które często uprawiają sport, a ich treningi z powodzeniem można nazwać intensywnymi, powinny także regularnie się badać.

Wyniki niektórych badań są odzwierciedleniem twojego stylu życia, wskazują na pracę poszczególnych narządów i określają ogólny stan zdrowia organizmu. To niezwykle cenne informacje dla dietetyka i trenera. Zarówno jeden, jak i drugi, opierając się na nich, mogą przygotować dla ciebie indywidualny plan. Taki, który będzie odpowiadał na wszystkie twoje potrzeby, będzie dostosowany do twoich możliwości i preferencji. A w rezultacie – będzie efektywny, bezpieczny i satysfakcjonujący.

Osoby aktywne fizycznie, powinny regularnie robić badania, żeby sprawdzić, czy ich organizm dobrze znosi duży wysiłek.Osoby aktywne fizycznie, powinny regularnie robić badania, żeby sprawdzić, czy ich organizm dobrze znosi duży wysiłek. Fotolia

Jakie badania powinny wykonywać osoby aktywne fizycznie?          

- Morfologia wykaże ewentualne niedobory w poszczególnych składnikach krwi, zdradzi stan zapalny w organizmie, infekcję, niedokrwistość, a także nadmiar lub niedobór poszczególnych pierwiastków. Pozwoli także przyjrzeć się naszej autoimmunologii (białe krwinki)

- EKG pozwoli ocenić wydolność naszego organizmu oraz to, jak serce i układ krwionośny reagują na wysiłek fizyczny

- Badanie moczu pozwala m.in. wykryć nieprawidłowości w drogach moczowych i nerkach. To bardzo ważne badanie dla sportowców, bo nerki to narząd mocno obciążony podczas intensywnego wysiłku fizycznego. Ciężar moczu wskazuje na nawodnienie organizmu, co jest bardzo ważne w trakcie pracy nad zrzuceniem zbędnych kilogramów

- Poziom glukozy, gdy odbiega od normy, może świadczyć o stanie przedcukrzycowym lub o pojawiającej się insulinooporności. To istotna informacja nie tylko ze względu na nasze zdrowie i bezpieczeństwo, ale i plan treningowy oraz dietę.

- Potas jest odpowiedzialny za przekazywanie impulsów do mięśni, wspierając ich regenerację. Jego niedobory w organizmie mogą skutkować bolesnymi skurczami, które sa wyjątkowo uciążliwe w trakcie aktywności fizycznej i mogą ją nawet uniemożliwić

- Sód odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego. Jego niedobór lub nadmiar w organizmie może być cenną wskazówką dla sportowców i ich trenerów przy suplementowaniu soli mineralnych i spożywaniu elektrolitów 

- Hormony stres – regularne treningi o wysokiej intensywności oraz dopasowana do nich dieta istotnie wpływają na nasz układ hormonalny. Ten z kolei odpowiada za prawidłową pracę innych układów w naszym organizmie. Nieprawidłowe poziomy poszczególnych hormonów mogą dawać niepożądane skutki treningowe – obniżać ich efektywność, a także niekorzystnie wpływać na nasz nastrój i funkcjonowanie niektórych organów wewnętrznych.

Wyniki niektórych badań podpowiedzą jak zmodyfikować trening i dietę, zeby cieszyć się lepszymi efektami.Wyniki niektórych badań podpowiedzą jak zmodyfikować trening i dietę, zeby cieszyć się lepszymi efektami. Pinterest

Wyniki tych badań sa jasną informacją dla osoby ćwiczącej, a także ewentualnie jej trenera, że cały proces treningowy przebiega bez zakłóceń, jest bezpieczny dla zdrowia i efektywny. Zdradzają, jak organizm reaguje na wzmożony wysiłek i czy pod wpływem obciążeń treningowych lub prowadzonej diety nie pojawiają się nadmierne przeciążenia poszczególnych narządów lub części ciała. Podpowiada też jak ewentualnie nieco zmodyfikować trening lub dietę, żeby zapewnić sobie lepsze i szybsze efekty w drodze do wyznaczonego celu.

Siłownia i badania na jednym karnecie

Coraz więcej sportowców jest świadomych konieczności wykonywania regularnych badań. W odpowiedzi na ich oczekiwania, sieć klubów fitness CityFit wprowadziła do swojej oferty także opiekę medyczną Medicover.

Stworzone z myślą o nich pakiety badań, zostały przygotowane we współpracy z doświadczonymi trenerami. W rezultacie klubowicze CityFit mogą skorzystać z usługi CityPak Zdrowie i wykupić odpowiadający im abonament medyczny (MultiZdrowie), który obejmuje szeroki zakres badań diagnostycznych, pomoc w nagłych wypadkach oraz konsultacje lekarzy specjalistów.

Klubowicze CityFit mogą zdecydować się także na profilowane pakiety badań diagnostycznych - „przegląd stanu zdrowia”. Abonament jest dostępny w pakiecie z karnetem do wszystkich klubów CityFit. Można go wygodnie wykupić online i szybko aktywować.

Więcej o:
Komentarze (9)
Chcesz mieć lepsze efekty treningowe? Po pierwsze: zrób badania
Zaloguj się
  • facio60

    Oceniono 1 raz 1

    Oprócz zbadania swojego organizmu (tu akurat chodziło o zareklamowanie Medicover i sieciówki CityFit) ważne jest, co chcemy osiągnąć poprzez ćwiczenia. Na siłowniach większość facetów jest przekonanych, że chodzi o napompowanie mięśni. Brak rezultatów w tym względzie dość szybko ich zniechęca. Ci z kolei, co pompują i mają jakieś rezultaty, zapominają, że samo zbudowanie mięśni poprzez proste ćwiczenia kulturystyczne nie zapewni nam sprawności, siły dynamicznej i wytrzymałości. To wszystko na skutek wyizolowanych ćwiczeń na poszczególne grupy mieśniowe. W efekcie mięśnie nie są nauczone współpracy.
    A w prawdziwym życiu niepotrzebne są właśnie takie wyizolowane ruchy. Jeśli chcemy być sprawni, silni i wytrzymali, trzeba nauczyć się znaleźć kompromis pomiędzy ćwiczeniami kształtującymi w/w cechy. Polecam wszystkie ćwiczenia wielostawowe oraz bokserskie.

  • 1234pablo

    Oceniono 3 razy 1

    Prawda jest taka, że po prostu należy ćwiczyć. Nie wyobrażam sobie być z dziewczyną która nic nie robi.

  • alux

    Oceniono 1 raz 1

    Błędy na siłowni przed treningiem, w czasie i po treningu mają zły wpływ na naszą sylwetkę.
    alejak.pl/abcdzdrowia.html

  • primadenko

    0

    Brak efektów na siłowni jest wynikiem (1) opierda lania sie lub/i (2) złej diety lub /i (3) wyczerpania i braku odpoczynku. Natomiast tego typu badania należy robić co jakiś czas. Nawet jeśli jedyną rzeczą, którą się podnosi, to własną doopę z klozetu.

  • andrzej2310

    0

    zapominasz o fotkach na instagramie i nie chudniesz

  • peter.fox

    0

    W jednym artykule udowadniacie, że suplementy diety to bzdura, w drugim zastanawiacie się jakie są dobre?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX