6 aktywności fizycznych, których powinnaś spróbować latem

6 aktywności fizycznych, których powinnaś spróbować latem

6 aktywności fizycznych, których powinnaś spróbować latem

Lato to świetny moment na to, by spróbować nowych aktywności fizycznych. Wakacje to okres, w którym mamy więcej czasu, jesteśmy na urlopie lub po prostu chcemy zrobić coś zupełnie innego niż pójście na siłownię. Niektóre z tych sportów z pewnością cię zainteresują! Sprawdź, czego powinnaś spróbować!

Kobiety coraz częściej przekonują się do tego, że po pierwsze, aby ćwiczyć nie trzeba wychodzić z domu, po drugie sporty walki przeznaczone są nie tylko dla facetów, a po trzecie ciężary nie gryzą i można z nimi naprawdę się zaprzyjaźnić. Bardzo cieszy również fakt, że kobiety coraz częściej dbają o swoją sylwetkę, a tym samym o lepsze samopoczucie oraz kondycję fizyczną.

Poniższa lista aktywności fizycznych jest na tyle urozmaicona, że z pewnością znajdziesz wśród nich coś dla siebie. 

1. Bieganie

Nic tak nie działa na naszą kondycję, jak bieganie. To jedna z tych aktywności, do której jedyne, czego potrzebujesz to buty. Bieganie świetnie sprawdza się wtedy, kiedy chcemy schudnąć, ale również działa motywująco, odprężająco i pomaga nam utrzymać zgrabną sylwetkę. Jeżeli nadal zastanawiasz się czy kupić buty do biegania to podpowiadamy - tak! Latem mamy ten komfort, że bardzo długo jest jasno i możemy pójść biegać nawet w godzinach wieczornych. Jeżeli boisz się, że nie dasz rady to zacznij od marszo-biegów lub krótkich dystansów. Po pewnym czasie zobaczysz, że sprawia ci to taką przyjemność, że będziesz biegać regularnie coraz więcej, a może kiedyś zdecydujesz się nawet na maraton. Trening na zewnątrz wiąże się z tym, że jesteśmy narażeni na promieniowanie UV. Dobrym sposobem na to, aby zadbać o nasze oczy podczas treningu na zewnątrz jest używanie nawilżających kropli do oczu. Jednak zwracajmy uwagę na ich jakość i wybierajmy te, które zawierają filtry UV i są bez konserwantów. 

BieganieBieganie Aga Matracka

2. Rower

W dzieciństwie każdy z nas jeździł na rowerze. Wcześniej nawet nie zwracaliśmy uwagi ile korzyści dla naszego zdrowia niesie taka przejażdżka. Jeżeli nie chcesz jeździć sama, zorganizuj wycieczkę rowerową dla siebie oraz przyjaciół i razem zwiedzajcie miasto lub okoliczne miejscowości. Nawet nie poczujesz, kiedy twoja kondycja się poprawi, a miłym efektem ubocznym może być zrzucenie nawet kilku kilogramów. 

Jazda na rowerzeJazda na rowerze Aga Matracka

3. Judo

To szlachetna sztuka walki, która swoje korzenie ma w dalekiej Japonii. Judo to sport ogólnorozwojowy, który łączy w sobie trening funkcjonalny z treningiem techniki, a także świetnie uczy samoobrony. Coraz więcej klubów judo w swojej ofercie posiada treningi dla dorosłych, które świetnie rzeźbią sylwetkę, poprawiają kondycję i wytrzymałość. Już po kilku treningach przekonasz się, że judo jest dla ciebie!

JudoJudo Myfitness.pl

4. Trening funkcjonalny

To jeden z tych rodzajów treningu, który jesteś w stanie zrobić wszędzie. Jedyne czego potrzebujesz, to trochę miejsca i chęci. Trening funkcjonalny polega na trenowaniu z ciężarem własnego ciała, ale oczywiście można włączyć do niego również ćwiczenia, w których wykorzystuje się kettlebell, sztangi i hantle. Najważniejsze jednak jest to, że podczas takiego treningu pracujemy na wysokim tętnie. Przykład: trenujemy 40 sekund, odpoczywamy 20 sekund i przechodzimy do kolejnego ćwiczenia. Sami ustalamy sobie jakie ćwiczenia wykonujemy i ile jest ich w serii. Dlaczego warto wybrać trening funkcjonalny? To proste! Podczas niego jesteśmy w stanie spalić bardzo dużo kalorii (nawet 500), a dodatkowo świetnie rzeźbi sylwetkę ze względu na to, że podczas jego wykonywania angażujemy wszystkie partie mięśniowe. 

Trening funkcjonalnyTrening funkcjonalny Aga Matracka

5. Taekwondo

To kolejna sztuka walki, która wywodzi się z Dalekiego Wschodu. Również w Taekwondo wykorzystuje się trening funkcjonalny i interwałowy, który doskonale wpływa na naszą sylwetkę. Poza tym to sztuka walki, w której wyprowadza się ciosy i kopnięcia, które z kolei są świetnym sposobem na samoobronę. Warto dodać, że w tym sporcie zwraca się szczególną uwagę na rozciąganie, które nie tylko uchroni nas przed kontuzjami, ale również świetnie modeluje naszą figurę. Jeżeli szukasz sportu, który łączy w sobie sztuki walki, samoobronę i trening na siłowni taekwondo jest dla ciebie. 

TaekwondoTaekwondo Myfitness.pl

 

6. Crossfit

Dotychczas kobiety bały się tego treningu, ale można zauważyć, że coraz więcej pań decyduje się w końcu na crossfit. To nic innego jak trening funkcjonalny, który najczęściej wykonujemy w specjalnie do tego przeznaczonych miejscach, w grupie, pod okiem trenera. Ćwiczenia na pozór wydają się skomplikowane, lecz w rzeczywistości okazuje się, że są proste, a co najważniejsze dają niezły wycisk! Crossfit świetnie sprawdzi się jako urozmaicenie treningu i z pewnością pięknie wyrzeźbi sylwetkę. Podczas tego treningu bardzo się pocimy, a sale do crossfitu są mocno klimatyzowane. W takich pomieszczeniach jesteśmy narażone na wysuszanie naszego oka. Z pozoru jest to niegroźne, niestety zbyt długo lekceważone może doprowadzić do dużo gorszych schorzeń. Moja rada? Kiedy wiesz, że trenujesz w klimatyzowanym pomieszczeniu, tuż przed treningiem zaaplikuj nawilżające krople do oczu. Masz wtedy pewność, że twoje oko będzie odpowiednio nawilżone i nie ma mowy o jego wysuszeniu. 

Swing to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń z kettlem (Aga Szymczak)Swing to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń z kettlem (Aga Szymczak) Myfitness.pl

Lato i wakacje to doskonały moment na to, żeby podjąć wyzwanie i spróbować czegoś zupełnie innego. Nie ma na co czekać, działaj!

Skomentuj:
6 aktywności fizycznych, których powinnaś spróbować latem
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX