Jak ćwiczyć z głową? Sport według Ewy Chodakowskiej

Wszechobecny kult ciała powoduje, że coraz więcej osób skupia się na osiągnięciu wyglądu pasującego do wyśrubowanych kanonów. Jednak - jak przekonują sportowcy, w tym trenerka wszystkich Polek, czyli Ewa Chodakowska - ćwiczenia fizyczne nie mają na celu jedynie wypracowania zgrabnej sylwetki. Sport to styl życia, doskonała okazja do rozładowania napięć i sposób na kształtowanie charakteru. Zimowa aura nie zachęca do aktywności, szczególnie poza domem, ale jak mimo to zmotywować się do ćwiczeń i cieszyć się zgrabną sylwetką już na wiosnę?

Każda pora jest dobra, aby zacząć ćwiczyć!

Chyba każdy z nas słyszał o piramidzie żywieniowej, jednak nie każdy wie, że u jej podstaw znajduje się to, czego nie widać na talerzu, a mianowicie aktywność fizyczna. Dzięki niej zachowamy nie tylko atrakcyjną sylwetkę, lecz także zdrowie. Ćwiczyć należy cały rok, a nie tylko wtedy, gdy zachęci nas do tego pogoda. Dlaczego jest to takie ważne? Regularna aktywność, nawet na mało intensywnym poziomie, wpłynie korzystnie na nasz układ odpornościowy, a więc w większym stopniu będziemy mogli uniknąć infekcji mroźną porą. Ponadto zimą szczególnie warto walczyć o każde 5 minut sportu - w tym czasie najczęściej "łapiemy lenia" i wolimy grzać się pod kocem, a przecież to właśnie codzienne ćwiczenia rozgrzeją organizm i dodadzą energii na co dzień najlepiej!

Okazuje się, że zima jest nie tylko dobrą porą na kontynuację ćwiczeń, ale również ich rozpoczęcie! Jeżeli zmusimy się do kilku pierwszych treningów na zewnątrz, nabierzemy zdrowych nawyków i zahartujemy organizm, łatwiej będzie nam wytrwać w zmianie stylu życia. Należy jednak pamiętać, że nie warto zbytnio przeciążać organizmu, lepiej zacząć od mniej wymagających aktywności i - co najważniejsze - dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu! Wybierz wodę, która tak jak Nałęczowianka zawiera bogaty wachlarz minerałów wspaniale odpowiadający potrzebom osób uprawiających sport!

Jak uprawiać ruch w chłodne dni?

zz z

Najlepszym rozwiązaniem jest aktywność na świeżym powietrzu. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dotlenić organizm. Warto więc uprawiać jogging lub nordic walking po parku. Na wspólne ćwiczenia można umówić się z przyjaciółką lub znajomymi, a razem na pewno łatwiej jest się zmotywować! A co jeżeli nie możemy się przekonać do biegania lub zdrowie nam na to nie pozwala? Warto udać się na siłownię, do klubu fitness lub na basen. Jazda na rowerku stacjonarnym lub pływanie nie obciążą znacznie stawów. Te aktywności są szczególnie polecane dla osób ze znaczną nadwagą.

Jednak niektórzy z nas nie mogą pozwolić sobie na kupienie karnetu lub zwyczajnie nie mają w pobliżu miejsca zamieszkania klubu fitness czy basenu. Czy jest to przeszkoda w zdrowym stylu życia i osiągnięciu wymarzonej sylwetki? Oczywiście, że nie!

Kilkanaście minut dziennie do zgrabnej sylwetki

Ewa Chodakowska jako jedna z pierwszych trenerek przekonała miliony Polek, że wystarczy poświęcić kilkanaście minut dziennie na ćwiczenia, aby zadbać o dobre samopoczucie i wyższy poziom energii. A apetyt rośnie w miarę jedzenia! Uzależniamy się od endorfin wytwarzanych w organizmie podczas ćwiczeń. Warto zacząć od podstawowych, mniej wymagających treningów, aby nie zniechęcić się za szybko przez zakwasy i stopniowo poprawiać kondycję. Z czasem bez problemu będziesz mogła wykonać cały program taki jak Skalpel, Turbo Spalanie czy Killer!

Jednak same ćwiczenia nie wystarczą, aby cieszyć się atrakcyjną sylwetką i dobrym zdrowiem. Bardzo ważny jest zróżnicowany jadłospis oparty o warzywa, chude mięso, ryby, nasiona i owoce. Równie istotne jest nawadnianie organizmu - tylko dzięki wodzie z minerałami, takiej jak Nałęczowianka, powstrzymamy się przed podjadaniem między posiłkami, zadbamy o wysoki poziom koncentracji w ciągu dnia i oczyścimy organizm z toksyn.

zz z

Woda to życie! Cały cykl natury jest jej podporządkowany, śnieg w końcu się roztopi, woda wróci do obiegu przyrody i znów wszystko zakwitnie. Podobnie jak ty nabierzesz nowej energii na nowe wyzwania! Nie czekaj i zrób to NAŁ!