5 sposobów, które pozwolą ci skutecznie schudnąć w Nowym Roku

W 2019 roku czas skończyć z restrykcyjnymi dietami, które przynoszą jedynie efekt jojo i słomiany zapał. Dzięki tym sposobom spełnisz swoje postanowienia i osiągniesz wymarzoną sylwetkę.

JOGA w domu dla początkujących

Zostało pół roku do wakacji, więc wystarczająco dużo czasu na to, byś wreszcie była zadowolona ze swojego wyglądu. Jednak od czego powinnaś zacząć, by nie wrócić do starych nawyków? Oto 5  sposobów, które pozwolą ci skutecznie schudnąć w Nowym Roku!

Sposób nr 1: Zapewnij sobie odpowiednie paliwo

Żeby chudnąć trzeba jeść, ale zdrowo i rozsądnie. Zamiast katować się głodówkami i restrykcyjnymi dietami, postaw na zdrowe menu, pełne świeżych warzyw i owoców, dobrej jakości białka oraz węglowodanów złożonych

Sposób nr 2: Jedz świadomie i intuicyjnie

Świadome jedzenie w zgodzie z tym, co mówi nasz organizm pozwala zakończyć kompulsywne podjadanie. Zwracanie uwagi na wartościowe posiłki sprawi, jedzenie wtedy, kiedy czujesz głód i nie przejadanie się sprawi, że nie tylko poczujesz się lepiej w swoim ciele, ale także szybciej pozbędziesz się niechcianych kilogramów.

Sposób nr 3: Wykonuj pomiary ciała zamiast ważenia

Zaczynasz zdrowo się odżywiać, regularnie ćwiczyć, a mimo to nie gubisz kilogramów w takim tempie, w jakim byś chciała? To normalne. Kiedy zaczynasz ćwiczyć, tracisz tkankę tłuszczową, ale zyskujesz masę mięśniową, co patrząc na wagę może dawać złudne wrażenie braku postępów, a w rezultacie rezygnację ze swoich postanowień. W takim wypadku ważniejsze będzie mierzenie obwodów ciała, które znacznie lepiej zobrazuje postęp twojego odchudzania i doda motywacji do dalszego działania.

Sposób nr 4: Nie przechodź na dietę eliminacyjną, jeśli nie cierpisz na alergię lub nietolerancję

Zdrowego odżywiania nie zaczynaj od diety eliminacyjnej, jeśli naprawdę jej nie potrzebujesz. Nagła zmiana menu na bezglutenowe, czy bezwęglowodanowe jedynie zwiększy apetyt na owe produkty, utrudniając utrzymanie zdrowej diety.

Sposób nr 5: Uważnie słuchaj swojego ciała

Odżywiaj się tak, by zawsze mieć energię i dostarczać organizmowi tego, co najlepsze. Ogranicz słodycze, a zamiast nich jedz więcej warzyw i owoców. Zamiast słonych przekąsek sięgaj po wartościowe nasiona oraz orzechy. Uprawiaj regularnie aktywność fizyczną, jednak nie doprowadzaj do przemęczenia organizmu. Pamiętaj, by słuchać uważnie tego, co mówi twój organizm, a efekty pojawią się szybciej niż myślisz.

 
Więcej o: