3 żywieniowe mity, które zmienią twoje postrzeganie odchudzania

Jak rozsądnie podejść do tematu odchudzania oraz zdrowego odżywiania? Oto 3 najpopularniejsze jedzeniowe mity, w które nadal wierzy większość ludzi, a które zwyczajnie nie przynoszą pożądanego efektu.

Mit nr 1: Nie jedz po 18:00 bo przytyjesz

Mimo coraz większej świadomości żywieniowej, nadal bardzo dużo osób żyje w przekonaniu, że jedzenie po 18:00 to największy grzech przeciwko szczupłej figurze. Jest to jeden z największych mitów, który trzeba obalić raz na zawsze. To nie jedzenie po 18:00, a dodatni bilans kaloryczny sprawia, że przybieramy na wadze. Wieczorny posiłek po godzinie 18:00 (przy odpowiednim bilansie kalorycznym) na pewno nam nie zaszkodzi, jeśli kładziemy się spać późno lub trenujemy w godzinach wieczornych, to wręcz nie możemy o nim zapominać. Ostatni posiłek powinien jednak składać się z produktów lekkostrawnych, które nie obciążą organizmu na noc i zjedz go na 2-3 godziny przed snem.

Mit nr 1: Nie jedz po 18:00 bo przytyjeszMit nr 1: Nie jedz po 18:00 bo przytyjesz pinterest.com

Mit nr 2: Chcesz jeść zdrowo - odstaw mięso

Ile ma to wspólnego z prawdą? Tak naprawdę bardzo niewiele. Zdrowa, racjonalna i zbilansowana dieta uwzględnia wszystkie niezbędne składniki odżywcze, w tym białko pochodzenia zwierzęcego. Mięso jest łatwo dostępnym źródłem pełnowartościowego białka, które stanowi budulec naszego organizmu. Dbając o sylwetkę oraz zdrowie warto wybierać mięso o niskiej zawartości tłuszczu oraz ekologiczne (ze sprawdzonego chowu). Optymalna dieta dla każdego powinna być ustalona pod okiem eksperta, dlatego jeśli chcesz zrezygnować z mięsa, koniecznie skonsultuj to z dietetykiem. 

Mit nr 3: Podczas odchudzania lepiej jeść ryż, bo ziemniaki tucząMit nr 3: Podczas odchudzania lepiej jeść ryż, bo ziemniaki tuczą unsplash.com

Mit nr 3: Podczas odchudzania lepiej jeść ryż, bo ziemniaki tuczą

Wszyscy wielbiciele ziemniaków mogą odetchnąć, gdyż ziemniaki same w sobie nie sprawią, że będziemy nagle tyć. Ziemniaki wcale nie są kaloryczne, problem pojawia się wówczas, gdy podajemy je z tłustym sosem, dużą ilością masła lub skwarkami. 100 gramów gotowanych ziemniaków to zaledwie 75 kcal, a dla porównania taka sama ilość gotowanego ryżu to już 130 kcal, czyli prawie 2 razy więcej. Oprócz węglowodanów, ziemniaki dostarczają także niemal wszystkich witamin. Najwięcej jest w nich witaminy C, ale zawierają też witaminę A, B1, B2, B3, B6 oraz PP.

Mit nr 2: Chcesz jeść zdrowo - odstaw mięsoMit nr 2: Chcesz jeść zdrowo - odstaw mięso unsplash.com

 
Więcej o: