Jedzenie w pośpiechu jest bardzo niezdrowe! Poznaj 5 sposobów na zwolnienie tempa przy stole

Skończ z jedzeniem w biegu. Usiądź wygodnie i spokojnie delektuj się każdym posiłkiem, a zdziwisz się, jak szybko twój organizm odwdzięczy się za to doskonałym samopoczuciem.

Kiedy pochłaniasz jedzenie w pośpiechu, przy okazji połykasz też sporo powietrza. Efekt? Ból brzucha, wzdęcia i gazy. Drugie śniadanie lub lunch jedzone "na wyścigi", mogą także skutkować bólem żołądka, który zwyczajnie nie radzi sobie z dużą ilością jedzenia dostarczanego w bardzo krótkim czasie. Jakby tego było mało, jedząc w pośpiechu, często przegapiasz moment, w którym powinnaś przestać, bo jesteś już syta. Do mózgu nie dociera jeszcze informacja, że brzuch jest już pełen, więc jesz dalej. Taka sytuacja, jeśli powtarza się regularnie, rozregulowuje proces metabolizmu i może skutkować szybkim przybraniem na wadze. 

Poznaj 4 powody, dla których powinniśmy robić przerwę na lunch. Już po tygodniu poczujesz różnicę

Nie jedz na stojąco

Koniecznie usiądź. Jedzenie na stojąco powoduje wrażenie tymczasowości, które wzmaga pośpiech i niepokój. Spożywanie posiłku w takiej pozycji jest też z reguły niewygodne, więc odruchowo chcesz skończyć jeść jak najszybciej. Usiądź wygodnie, zrelaksuj się i delektuj posiłkiem.

6 pomysłów na wygodny lunch do pracy poniżej 400 kcal

Jedzenie w pośpiechu jest bardzo niezdroweJedzenie w pośpiechu jest bardzo niezdrowe Fotolia

Rób przerwy

Jeśli do tej pory byłaś prawdziwym jedzeniowym sprinterem, przyzwyczajenie się do wolnego tempa spożywania posiłków może być na początku nieco uciążliwe. Po każdym kęsie odkładaj widelec lub łyżkę. Daj sobie czas na dokładne przeżucie pokarmu, rozejrzyj się dookoła, jeśli jesz w towarzystwie, chwilę porozmawiaj. Takie wymuszone i kontrolowane, wolne tempo jedzenia w końcu wejdzie ci w nawyk. 

5 sposobów na to, żeby nie przytyć w pracy

Jedz w towarzystwie, dzięki temu przestaniesz się spieszyćJedz w towarzystwie, dzięki temu przestaniesz się spieszyć Fotolia

Wybieraj odpowiednie potrawy i przekąski

Zamiast owocowego smoothie, sięgnij po owoce w naturalnej postaci, które będziesz musiała pogryźć, a nie - tak jak w przypadku owocowego koktajlu - wypić duszkiem. 
Dobrym pomysłem jest także sałatka, której składniki możesz kroić na mniejsze kawałki, dzięki czemu przerwy między kęsami będą większe. Jeśli masz ochotę na przekąskę, wybierz taką, która wymaga od ciebie nieco "pracy", np łuskanie orzechów. 

Aby schudnąć, trzeba jeść - porady Anny Lewandowskiej

Zamiast owocowego koktajlu, wybierz owoce w naturalnej postaciZamiast owocowego koktajlu, wybierz owoce w naturalnej postaci Fotolia

Jedz w towarzystwie

Przerwę na lunch w pracy najlepiej spędzić w towarzystwie. Wspólne jedzenie zwykle trwa nieco dłużej, możesz w międzyczasie uciąć z kimś pogawędkę, co w naturalny sposób wydłuży czas pomiędzy kolejnymi kęsami potrawy. Dobrze wybrać sobie na towarzysza osobę, która je wolno i spokojnie. Śpieszący się towarzysz jest gorszy niż jedzenie w samotności.  

Przed jedzeniem wypijaj szklankę wody

Kiedy jesteś już bardzo głodna, zwykle rzucasz się na jedzenie i pochłaniasz posiłek w mgnieniu oka. Gdy poczujesz pierwsze oznaki głodu, wypij szklankę wody. Wypełni żołądek, dając pozorne uczucie sytości, które zapobiegnie zachłannemu pochłanianiu jedzenia.

Zobacz także
  • śniadania 5 pomysłów na śniadania od Ani Lewandowskiej
  • related 5 produktów, których nigdy nie zjadłby dietetyk
  • Dieta dr Ornisha Dieta dr Ornisha. W zgodzie z własnym metabolizmem
Skomentuj:
Jedzenie w pośpiechu jest bardzo niezdrowe! Poznaj 5 sposobów na zwolnienie tempa przy stole
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX