Nie możesz schudnąć? Skończ z podjadaniem w pracy! Sprawdź jak się pozbyć tego nawyku raz na zawsze

Jeśli robisz co możesz, żeby do urlopu zrzucić nadprogramowe kilogramy, a waga wciąż stoi w miejscu, przestań podjadać w czasie pracy. W ten sposób, często nieświadomie dostarczasz organizmowi dodatkowe kalorie.

1. Przed wyjściem do pracy zjedz śniadanie

Od dziś koniec z wychodzeniem z domu bez śniadania. Nie tłumacz się brakiem czasu. Wystarczy wstać kwadrans wcześniej i przygotować smaczne, zdrowe i lekkie śniadanie. Zjadanie w pośpiechu kupionej drożdżówki lub kanapki nie jest dobrym pomysłem. Tym bardziej, że nigdy nie masz pewności jak i z czego taka kanapka została przygotowana.

Nasza rada: Jeśli zjesz rano sycące śniadanie, w pierwszej połowie dnia nie będzie ci dokuczało uczucie głodu. Przed lunchem możesz sięgnąć po zdrową przekąskę, np. jabłko lub banana. Jeżeli nie zdążysz zjeść śniadania w domu, zabierz je ze sobą do pracy.

Poznaj 4 powody, dla których powinniśmy robić przerwę na lunch. Już po tygodniu poczujesz różnicę

Jedzenie w pracy przypadkowych rzeczy skutecznie utrudnia odchudzanieJedzenie w pracy przypadkowych rzeczy skutecznie utrudnia odchudzanie Fotolia

2. Pozbądź się przekąsek

Jeśli zwykle trzymasz w szufladzie batonika, chipsy lub orzeszki na tzw. "czarną godzinę", natychmiast się ich pozbądź. Kiedy jesteś skoncentrowana na pracy i bezwiednie sięgasz po tego typu przekąski, często nie kontrolujesz zjadanych ilości. Poza tym - nie oszukujmy się - tego typu jedzenia nie pochwaliłby żaden dietetyk. 

Nasza rada: Zawsze miej pod ręką butelkę lub dużą szklankę wody. Znacznie lepiej sięgać po nią niż po czekoladki lub słone paluszki. Możesz dodać do wody plasterki ogórka, cytryny, listki świeżej mięty lub bazylii.

Zawsze miej w pracy pod ręką butelkę lub szklankę wodyZawsze miej w pracy pod ręką butelkę lub szklankę wody Fotolia

Dieta ABS. 12 produktów na płaski brzuch

3. Planuj posiłki

Jedzenie byle czego, kiedy już głód nie pozwala ci normalnie funkcjonować i skoncentrować się na pracy, to bardzo zły nawyk. Wtedy zwykle sięgamy po coś, co pozwoli szybko i wygodnie się najeść: hot-dog, hamburger, kanapka. Głód oczywiście jest zastąpiony, ale takie działania wcale nie przybliżają cię do upragnionej wagi. Wręcz przeciwnie.

Nasza rada: Poprzedniego dnia zaplanuj swój jadłospis na dzień kolejny. Jeśli trzeba - zrób potrzebne zakupy. Dzięki temu będziesz mogła zjeść w domu pierwsze śniadanie, a drugie zabrać ze sobą do pracy. nie zapomnij o zdrowych przekąskach i napojach!

Deser po który możesz sięgać bez wyrzutów sumienia. Przepis na snickers w wersji fit

Przygotowując posiłek do pracy, nie zapomnij o warzywach i owocachPrzygotowując posiłek do pracy, nie zapomnij o warzywach i owocach Fotolia

4. Zapanuj nad stresem w pracy

Jeśli należysz do osób, które zajadają stres, pora zapanować nad tym zgubnym nawykiem. Reprymenda od szefa nie upoważnia cię do pochłonięcia paczki chipsów, czekoladowego batonika, czy pączka. Nawet w tej sytuacji puszka słodkiego, gazowanego napoju, czy paczka solonych orzeszków to wciąż ogrom kalorii. 

Nasza rada: Postaraj się przeorganizować swoją pracę w taki sposób, aby nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę. To generuje stres. Bądź skoncentrowana na tym, co robisz, a szybko okaże się, ze jesteś bardziej wydajna i zostaje ci więcej czasu na wszystko. Postaraj się także być bardziej asertywna i nie pozwalaj zasypywać cię dodatkowymi obowiązkami. Jeśli w pracy wydarzy się nieprzewidziane, stresujące wydarzenie, zanim przystąpisz do działania, postaraj się zrobić kilka minut przerwy. Wyjdź na świeże powietrze, zrób kilka ćwiczeń oddechowych, jeśli masz możliwość - rozciągnij się. 

5 pomysłów na śniadania od Ani Lewandowskiej

5. Imprezy w pracy - pod kontrolą

Urodziny i imieniny, a także świętowanie zawodowego sukcesu, to często moment, kiedy w pracy pojawia się ciasto i cała masa innych słodkich przekąsek. Nie zawsze wypada odmówić, pani Krysi z księgowości mogłoby się zrobić przykro, bo piekła ciasto cały poprzedni wieczór!

Nasza rada: W takiej sytuacji oczywiście nie powinnaś unikać wspólnego świętowania. Kiedy zauważysz, że nadchodzi ten moment - wypij dużą szklankę wody, wypełnisz żołądek i oszukasz głód. Jeśli to możliwe, dobrze by było, żebyś wspólne świętowanie rozpoczęła najedzona - mniejsze ryzyko, że bez opamiętania rzucisz się na wszystkie przekąski. Nie odmawiaj zjedzenia przeznaczonej dla ciebie porcji! Poproś o mniejszą, a jeśli uznasz, że wciąż jest zbyt duża - nie zjadaj wszystkiego.  

Impreza w pracy to ryzyko nadprogramowych kalorii. Bądź czujna!Impreza w pracy to ryzyko nadprogramowych kalorii. Bądź czujna! Fotolia

 

Więcej o:
Komentarze (5)
Nie możesz schudnąć? Skończ z podjadaniem w pracy! Sprawdź jak się pozbyć tego nawyku raz na zawsze
Zaloguj się
  • sverir

    Oceniono 1 raz 1

    "Pięć posiłków dziennie" nie pasuje do "Nie podjadaj w pracy". Chyba że mam zjeść śniadanie o 6 rano przed pracą, a potem kolejne cztery posiłki już po powrocie, między 16 a - powiedzmy - 19.

  • Eugeniusz Fil

    0

    Gorąco polecam trenera i dietetyka mgr Igora Mieńkowskiego.

    Przez całe swoje życie miałem problemy z nadwagą. Ważyłem 120 kilogramy i nie mogłem schudnąć chociażby o 5 kilo. Wtedy trafiłem na jego stronę (przeczytałem taką samą opinię, jak teraz piszę). Wątpień miałem dużo, ale podjąłem decyzję że kupię pakiet „Dzik”. Zaczynając, dużo się martwiłem: „Co pomyślą inni? Wyrzucił chłopak 100zł na wiatr…”. Ale już po tygodniu zobaczyłem wynik i nie patrzyłem na opinię otoczenia. Pan Igor Mieńkowski zmienił moje życie, bo teraz, po 4 miesiącach ćwiczeń ważę 80 (ze swoimi 190cm jestem prawie szczupły). Jestem jeszcze na drodze do wymarzonego ciała, ale to co osiągnąłem jest wspaniałe. Gdy też chcecie zmian w życiu to jest jego strona: igortreneronline*pl

  • Private Szwejk

    0

    Co złego jest w orzeszkach? I owszem, są kaloryczne, ale jednocześnie bardzo sycące. Do tego stanowią bardzo wartościową przekąskę - zdrowe tłuszcze, mikroelementy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX