12 sygnałów, że pijesz za mało wody. Sprawdź, czy twój organizm ich nie wysyła

Gdy chce ci się pić, to znak, że jesteś już lekko odwodniona. Twoim zadaniem jest nie dopuszczać do sytuacji, w której odczuwasz pragnienie. Oto sygnały, które zwykle wysyła organizm, gdy potrzebuje więcej wody.

Każdego dnia powinniśmy wypijać ok. 2-2,5 litrów wody dziennie. W rzeczywistości jest to ok 1,5-2 litrów, resztę dostarczamy wraz z pokarmami stałymi. Ta minimalna, obowiązkowa ilość zwiększa się, gdy uprawiamy sport, a gdy na zewnątrz panują upały, lepiej nie rozstawać się z butelką wody.  

Koktajle na płaski brzuch. Podkręcą metabolizm, pomogą zadbać o sylwetkę [5 FIT PRZEPISÓW]

Odwodnienie organizmu jest bardzo niebezpieczne i może mieć poważne konsekwencje dla zdrowiaOdwodnienie organizmu jest bardzo niebezpieczne i może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia Pinterest

Najbardziej oczywistymi oznakami tego, że nasz organizm ma zbyt mało płynów jest uczucie pragnienia i intensywnie żółty kolor moczu. Jeśli bardzo chce ci się pić, oznacza to ubytek wody do 2 proc. masy ciała. Taka sytuacja jest stosunkowo niegroźna, wystarczy jak najszybciej uzupełnić ilość płynów w organizmie. Dużo groźniejsze jest długotrwałe odwodnienie, które może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia, m.in.: obrzęk mózgu i niewydolność nerek

Witaminowe shoty. Samo zdrowie [5 PRZEPISÓW]  

 

Każdego dnia powinniśmy wypijać min. 2-2,5 litra wodyKażdego dnia powinniśmy wypijać min. 2-2,5 litra wody Pinterest

Koktajl na drugie śniadanie. 7 smoothies na każdy dzień tygodnia, które dostarczą błonnika i pozwolą zapanować nad apetytem

Oznaki tego, że pijemy zbyt mało wody 

Poza uczuciem pragnienia, istnieje cała masa innych oznak tego, że pijemy zbyt mało płynów. Lepiej ich nie ignorować! Należą do nich:  

  • suchość w ustach
  • zawroty głowy
  • ból głowy
  • oddawanie małych ilości moczu
  • ospałość
  • zaburzenie widzenia
  • omdlenia
  • zmniejszenie pocenia
  • bóle mięśni
  • zaparcia

Te objawy świadczą o ubytku wody 2-4 proc. masy ciała. Niektóre z nich ignorujemy, innych nie łączymy z tym, że ostatnio dostarczaliśmy organizmowi zbyt mało płynów. Należy bezwzględnie uzupełnić ich ilość, a jeśli niepokojące objawy nie ustąpią, trzeba jak najszybciej skontaktować się z lekarzem. 

Więcej o:
Komentarze (6)
12 sygnałów, że pijesz za mało wody. Sprawdź, czy twój organizm ich nie wysyła
Zaloguj się
  • krzywelustro

    Oceniono 2 razy 2

    Uwielbiam zimną mineralną, taką prosto z lodówki, a jeszcze lepsza jest taka ze zblendowanym lodem. Zawsze dotąd każdy lekarz zalecał mi pić jak najwięcej wody, dobrze się z tym czułem, toteż moja norma (razem z owocami, warzywami, nabiałem itp.) wynosiła 3 - 3,5 litra.

    Aż tu nagle - szok. Moja pani kardiolog stanowczo zabroniła mi pić więcej niż 2 litry dziennie (wliczając w to już wodę zawartą w innych produktach) twierdząc, że serce nie wytrzyma wysiłku związanego z pompowaniem tej wody. Życie stało się udręką: wieczna suchość w ustach, spierzchniety język, nieustanna chrypka...

    Może ktoś mi wytłumaczy, jak naprawę jest z tym zapotrzebowaniem organizmu na wodę?

  • zbych21

    Oceniono 2 razy 2

    "Gdy chce ci się pić, to znak, że jesteś już lekko odwodniona." Facetów to nie dotyczy?

  • m.godwin

    Oceniono 4 razy 2

    Mam pić wodę? Jak zwierzęta?

  • Lech Kuc

    Oceniono 3 razy 1

    Pić wodę ? A pierwszy cud to jaki ? Zamiana wina w wodę czy wody w wino ?

  • shtalman

    Oceniono 3 razy 1

    Gdy mam pragnienie to piję wódkę a zawroty głowy nie ustępują

  • komuno

    Oceniono 3 razy 1

    Do objawów lekkiego odwodnienia dodałabym irytację.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX