Trening na dłuższe życie. Badania naukowe potwierdzają

Może ten artykuł stanie się dodatkową motywacją i zachęci cię do częstszych treningów. A być może zupełnie zmieni twoje myślenie o ćwiczeniach i twój plan treningowy ulegnie modyfikacji.

Zgodnie z wynikami badań, nadszedł czas, aby przestać unikać ćwiczeń z obciążeniem, ponieważ ćwiczenia beztlenowe, takie jak trening siłowy mogą być sekretem długowieczności.

Dotychczas powstało wiele badań odnośnie treningu cardio o tym, że zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, Alzheimera i raka. Jednak nie robiono badań odnośnie treningu siłowego. W badaniu opublikowanym w czasopiśmie Preventive Medicine naukowcy z Penn State College of Medicine odkryli związek między treningiem siłowym a dłuższym życiem. Aby zbadać wpływ treningu siłowego na śmiertelność, naukowcy przeanalizowali dane z National Health Interview Survey zebrane w latach 1997-2001 i powiązali je z danymi zgonu ponad 30 000 osób w wieku 65 lat do 2011 roku. Tylko 9 procent osób zgłosiło trening siłowy co najmniej dwa razy w tygodniu. Według badań ci trenujący mieli o 46 procent mniejsze ryzyko przedwczesnej śmierci niż ci, którzy tego nie robili. Mieli także 41 procent mniejsze prawdopodobieństwo śmierci z przyczyn kardiologicznych, a 19 procent rzadziej umierali na raka. Wyniki utrzymują się nawet po dostosowaniu się do innych czynników związanych ze stylem życia, takich jak palenie czy spożywanie alkoholu.

Pamela Reif siłowniaPamela Reif siłownia Pinterest

W kolejnym badaniu Appalachian State University ludzie, którzy wykonywali 45 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności, obniżyli ciśnienie krwi o 20 procent. Badania wykazały, że podnoszenie ciężarów z czasem nie tylko utrzymuje masę kości, ale może nawet budować nową kość, szczególnie w grupie wysokiego ryzyka kobiet po menopauzie. Ponadto, podnoszenie ciężarów pomaga zapobiegać urazom, zachowując dobrą formę i wzmacniając integralność stawów. 

Co to oznacza?? Zamiast skupiać się na treningu cardio postaw na trening siłowy.

 
Skomentuj:
Trening na dłuższe życie. Badania naukowe potwierdzają
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX