Joga na lepsze trawienie [DO ZROBIENIA W DOMU]

13.06.2017 09:00
Te asany przyspieszają metabolizm, ułatwiają trawienie, czyli pomagają schudnąć. Wzmacniają także mięśnie brzucha i łagodzą bóle pleców. Postaraj się wykonywać je zgodnie z opisem, ale nie forsuj ciała. Unikaj tych pozycji podczas menstruacji.
1 Jathara parivartanasana Jathara parivartanasana www.blissfulenergy.ca

1. Jathara parivartanasana (leżenie na plecach)

Artykuł pochodzi z magazynu Tylko Zdrowie. Do kupienia w środy z Gazetą Wyborczą.

Tylko Zdrowie

Połóż się na plecach, unieś nogi, wyprostowane ręce rozłóż na boki. Utrzymując ręce i barki przy ziemi, przenieś nogi w kierunku prawej dłoni - zatrzymaj chwilę, wróć do pionu i powtórz na lewą stronę. Wykonaj uważnie kilka razy, oddychając głęboko.

Ta asana działa na rejon brzucha, żołądek i wątrobę. Usuwa toksyny, wzmacnia metabolizm i przemianę materii. Ułatwia trawienie i wydalanie.

Działa także na skośne mięśnie brzucha, wyszczupla talię i łagodzi bóle dolnych pleców.

Zobacz: Joga śmiechu. Ulecz ciało głośnym śmiechem

2 Marichyasana III Marichyasana III www.irishexaminer.com

2. Marichyasana III (siad ze skrętem)

Usiądź w siadzie płaskim. Wyprostuj nogi, ugnij lewą nogę, stawiając piętę przy pośladku. Unieś prawą rękę, wydłużając boki tułowia. Następnie przenieś prawe ramię na zewnątrz lewego uda. Spróbuj objąć tułów, łącząc obie ręce z tyłu. Pozostań w pozycji kilkadziesiąt sekund i powtórz na drugą stronę.

Asana działa na biodra, jamą brzuszną aktywizując pracę organów wewnętrznych. Tonizuje cały kręgosłup.

Zobacz: 3 pozycje jogi, które musisz znać

3 Parivrtta trikonasana Parivrtta trikonasana www.keyword-suggestions.com

3. Parivrtta trikonasana (trójkąt skręcony)

Stań w ok. 100 cm rozkroku. Zwróć prawą stopę na zewnątrz, a lewą do wewnątrz. Skręć biodra do prawej stopy, unieś lewą rękę, wydłużając lewy bok tułowia, sięgnij lewą ręką na zewnątrz prawej stopy, wykonaj skręt tułowia w prawą stronę i unieś prawą rękę do góry. Pozostań ok. minuty, oddychając. Powtórz na drugą stronę.

Asana wzmacnia i koordynuje pracę nóg i bioder, prowadzi do bardzo głębokiego skrętu, mobilizując rejon lędźwiowy i piersiowy kręgosłupa oraz barki i ramiona.

Zobacz: Joga zapisana na receptę. Na lepszy sen, bóle, brak energii, depresję...

4 Parivrtta parsvakonasana Parivrtta parsvakonasana yoga365fitness.wordpress.com

4. Parivrtta parsvakonasana (trójkąt skręcony z kątem)

Stań w ok. 120 cm rozkroku. Zwróć lewą stopę w lewą stronę, unieś prawą piętę i skręć się w lewą stronę, ugnij lewą nogę do kąta prostego. Unieś prawą rękę, wydłużając prawy bok, a następnie umieść prawe ramię na zewnątrz lewego uda, kładąc dłoń na ziemi. Skręć tułów w lewą stronę i rozciągnij lewą rękę nad głową. Pozostań ok. minuty, oddychając. Powtórz na drugą stronę.

Asana działa podobnie do trójkąta skręconego, lecz znacznie bardziej mobilizuje tylną nogę i biodro nogi przedniej, okolicę lędźwiową, talię, brzuch i barki.

Zobacz: Jak schudnąć. 5 pozycji jogi, które przyspieszą metabolizm

5 Purvottanasana Purvottanasana www.yoga.com

5. Purvottanasana (rozciąganie przodu ciała)

Usiądź w siadzie płaskim, ustaw dłonie przy pośladkach na ziemi, wyprostuj ręce, zegnij lekko nogi, stawiając stopy na ziemi. Odpychając się od dłoni i stóp, podnieś miednicę i plecy, unosząc ciało jak najwyżej. Odchyl głowę i pozostań w pozycji ok. minuty, dbając, aby tułów był rozciągnięty i uniesiony. Brzuch powinien rozluźniony i głowa odprężona. Wykonaj 2-3 powtórzenia.

Asana mobilizuje całe ciało, dając odprężenie mięśniom brzucha. Wzmacnia nogi, ręce i plecy.

Zobacz: Naga joginka. "Sama ustawiam oświetlenie i aparat. Mój chłopak naciska tylko guzik"

Komentarze (1)
Joga na lepsze trawienie [DO ZROBIENIA W DOMU]
Zaloguj się
  • myan

    Oceniono 1 raz -1

    na miłość boską nie wykonuj tych pozycji samodzielnie. Idź do szkoły
    jogi, tam cię przygotują do asan. W jodze liczy się każdy szczegół. W gazeta niech nie pisze takich bzdur....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX