2 tygodnie do Świąt. Oto plan, dzięki któremu twój brzuch stanie się płaski jeszcze przed Wigilią

07.12.2017 10:25
Marzysz o płaskim brzuchu i zastanawiasz się czy warto zacząć dietę jeszcze przed Świętami? Warto! Z naszym tygodniowym jadłospisem i planem ćwiczeń szybko zobaczysz pierwsze efekty!
1 . . Fotolia

Zacznij już dzisiaj, a łatwiej spełnisz swoje noworoczne postanowienia

Wiele osób wychodzi z założenia, że dieta przed Świętami nie ma najmniejszego sensu. Jak się okazuje - wręcz przeciwnie! Warto przed nimi powalczyć o zgrabną sylwetkę i jeszcze lepiej poczuć się we własnym ciele. Kiedy na kilka tygodni przed Świętami postawisz na zdrową dietę i regularną aktywność fizyczną, masz szansę:

Poczuć się jeszcze piękniej w Sylwestra

Jeżeli przed Świętami i w ich czasie będziesz sobie pozwalać na wszystko i folgować, możesz zapomnieć o płaskim brzuchu w opiętej sukience podczas Sylwestra. Najważniejszy jest umiar.

Mieć świetny humor

Jeżeli będziesz zadowolona ze swojego wyglądu, podczas Świąt będziesz miała jeszcze lepszy humor. To proste! 

Zachwycić wszystkich gości figurą

Jeżeli twoja wymarzona sylwetka to kwestia kilku kilogramów - masz szansę ją osiągnąć w kilka tygodni, dzięki przemyślanej diecie i regularnej aktywności fizycznej.

Przygotować się do noworocznych postanowień

Myślisz już o postanowieniach, które chciałabyś zrealizować po Sylwestrze? Dyscyplina i walka z własnymi słabościami jeszcze przed Świętami sprawią, że łatwiej będzie ci osiągnąć cel, a wcześniejsze odpowiednie przygotowanie ułatwi ci zadanie i z pewnością zaprocentuje.

Wiosną cieszyć się jędrną skórą i zadbanym ciałem

Chciałaby wiosną poczuć się lekko? Musisz na to zapracować zimą! Podczas chłodnych dni warto postawić na zdrowe, pełne błonnika kremy warzywne, owocowe koktajle i ziołowe, podkręcające metabolizm napary.

2 . . Fotolia

Wyeliminuj cukier, zacznij pić zdrowe koktajle warzywno-owocowe

Jak powinna wyglądać dieta przed Świętami? Z pewnością warto się trzymać kilku podstawowych zasad.

1. Unikaj cukru i gazowanych napojów

To źródło pustych kalorii, które sprawiają, że jesteśmy senni i brakuje nam energii w ciągu dnia.

2. Każdego dnia wypijaj zdrowy koktajl

Kolorowe i przepyszne smoothies w różnych kombinacjach to świetny pomysł, by wprowadzić do naszego jadłospisu większą ilość warzyw i owoców. Ponadto zapewni lepszy nastrój, więcej energii i promienną cerę. 

3. Pij więcej wody i ziołowych naparów

Dorosły człowiek każdego dnia powinien wypijać minimum 2 litry wody. Podkręca metabolizm, zapewnia lepsze samopoczucie i jest wsparciem przy dbaniu o linię. Warto do niej dodać świeże liście mięty, sok z cytryny lub pokrojone ulubione owoce.

4. Zrezygnuj z kalorycznych dodatków

Postaw na zdrowsze zamienniki kalorycznych produktów. Tłuste sosy i majonez wymień na jogurt grecki, zamiast białego pieczywa sięgaj po razowe, zrezygnuj ze smażonych rzeczy i soli, a zamiast tego postaw na aromatyczne, pieczone lub duszone dania przyprawione ziołami.

5. Ogranicz węglowodany proste

Węglowodany powinny być obecne w każdej diecie - także odchudzającej, pamiętajmy jednak, by wybierać te, które przyniosą najwięcej korzyści dla naszego organizmu, czyli węglowodany złożone. Energia, którą dostarczą jest wolniej trawiona przez organizm, dzięki czemu będzie ona stopniowo uwalniana przez cały dzień. Warto sięgać po kaszę gryczaną, jaglaną, razowe makarony i brązowy ryż.

3 . . Fotolia

Planuj swoje posiłki i jedz regularnie

Jeżeli chcesz się cieszyć szczupłą sylwetką i płaskim brzuchem, podstawą jest regularne spożywanie posiłków. Pamiętaj, że warto jeść częściej, ale mniej, co 3-4 godziny.

Mamy dla ciebie przykładowy tygodniowy jadłospis stworzony przy współpracy z dietetykiem, który ułatwi ci zadanie.

.
myfitness.pl

.
myfitness.pl

Pamiętaj, by posiłki spożywać regularnie, najlepiej o stałych porach.

.
Joanna Lipska

4 . . Fotolia

Herbaty podkręcające metabolizm

Z pewnością pomocne będą też herbaty i mieszanki ziół, które wspomogą proces pozbywania się nadmiaru tkanki tłuszczowej - skutecznie podkręcają przemianę materii. Mamy dla was 3 przepisy.

I Herbatka imbirowa

Składniki:

- plasterki świeżego imbiru

- sok z cytryny

II Napar z rozmarynu

Składniki:

- 3 gałązki rozmarynu

- 2 cm korzenia imbiru

- łyżka miodu

III Oczyszczająca matcha

Składniki:

- 1/2 szklanki wrzątku

- łyżeczka sproszkowanej herbaty matcha

- łyżeczka miodu lub syropu klonowego

5 . . Fotolia

Zestaw 5 ćwiczeń na mocny i płaski brzuch

1. Deska

Aga Szymczak
Aga Szymczak

Przyjmij pozycję deski. Twoje ciało powinno być w linii prostej, brzuch napięty, plecy proste.

2. Skośne brzuszki 

Aga Szymczak
Aga Szymczak

Połóż się na macie. Zegnij jedną nogę w kolanie i oprzyj ją o drugą. Jedną rękę połóż na macie, a drugą chwyć się z tyłu głowy. Skręć ciało tak by łokciem dotknąć kolana.

3. Wznosy w pozycji deski bokiem

Aga Szymczak
Aga Szymczak

Przyjmij pozycję deski bokiem. Pamiętaj by nie załamywać bioder. Powoli opuszczaj i wznoś biodra.

4. Scyzoryk

Aga Szymczak
Aga Szymczak

Połóż się na macie na płasko. Następnie jednocześnie unoś nogi do góry i ręce. Najlepiej kiedy twoje ręce dotykają palców u stóp.

5. Nożyce

Aga Szymczak
Aga Szymczak

Połóż się na macie, ręce spleć za głową. Na zmianę unoś i opuszczaj wyprostowane nogi. Im niżej nogi , tym mocniej pracują mięśnie naszego brzucha.

6 Regularnie wykonuj domowy peeling. Regularnie wykonuj domowy peeling. Fotolia

Zrób też coś dobrego dla swojego ciała

Poza dietą i ćwiczeniami warto również zadbać o ciało, fundując mu domową pielęgnację.

Najlepszym oraz niedrogim sposobem na ujędrnienie i wygładzanie skóry oraz zmniejszenie widoczności cellulitu jest domowy peeling z solą morską lub kawą. Pobudza mikrokrążenie i zwiększa przepływ limfy. Wystarczy zamoczyć ciało w ciepłej wodzie i przez 2 minuty wmasowywać garść soli morskiej lub fusów po kawie połączonych z dowolnym olejem (np. kokosowym) w skórę. Następnie warto przemywać skórę  ciepłą oraz zimną wodą na zmianę.

Po wykonanym peelingu twoja skóra może być delikatnie zaczerwieniona. To naturalna reakcja spowodowana pobudzeniem krążenia krwi. Domowe peelingi wykonuj przynajmniej raz w tygodniu. Pamiętaj, że warto eksperymentować - możesz do swojego własnoręcznie przygotowanego peelingu dodać na przykład olejki eteryczne.

7 . . Fotolia

Jak przetrwać Święta i nie przytyć? Sprawdzone triki

Warto przykładać uwagę do tego, co jemy także w czasie Świąt. Oto sprawdzone sposoby, by nawet w tym czasie pełnym pokus czuć się lekko i dobrze.

Jedz powoli

Przede wszystkim: nie rzucaj się na stół. Jeśli kolacja wigilijna jest planowana na późniejszą godzinę, zjedz w ciągu dnia normalne śniadanie i obiad: owsianka jest świetnym pomysłem na początek dnia. Da Ci energię, ale jednocześnie z samego rana podkręci metabolizm i przygotuje na wieczorną ucztę. Pomyśl też o lekkim obiedzie. Grillowana ryba z warzywami będzie świetnym rozwiązaniem. Dzięki temu nie rzucisz się na stół jak wygłodniałe zwierzę.

W święta zwykle spędzamy bardzo dużo czasu przy stole, więc warto jeść powoli. Wówczas trudniej nam będzie pochłonąć zbyt duże ilości smakołyków, ponieważ szybciej poczujemy się syci.

Rób przerwy między posiłkami

Często dochodzi do takiej sytuacji, że nie wstajemy od stołu nawet na chwilę. Zaczynamy od przystawek i zupy, zaraz potem przychodzi czas na ciepłe dania, a potem pojawiają się tace z ciastami. Nasza rada: nie jedzmy wszystkiego naraz. Na pewno chcesz uniknąć niestrawności czy złego samopoczucia, dlatego nie przesadzaj. Kiedy zjesz jedno danie, zrób sobie przerwę na pogaduszki z kuzynką, której dawno nie widziałeś czy przeglądanie starych zdjęć. Dzięki temu spędzisz miły czas z rodziną, usłyszysz kilka historii, o których do tej pory nie miałeś pojęcia i dasz sobie czas na odpoczynek.

Pij wodę lub herbatę

Wszyscy doskonale znamy reklamy coli związane ze świętami. To już niemalże tradycja i trudno byłoby sobie wyobrazić ten czas bez butelki z czerwoną etykietą na stole. Pora jednak zmienić zwyczaje. Jeśli nie chcesz żadnych komplikacji żołądkowych, pij wodę i herbatę. Kawa w rozsądnej ilości też ci nie zaszkodzi. Zrezygnuj jednak z napojów gazowanych, które zawierają dużo cukru i konserwantów. Oprócz tego, że w połączeniu z jedzeniem, które często jest ciężkostrawne, mogą spowodować wzdęcia, to dołożysz sobie dodatkową porcję kalorii, a w czasie świąt już i tak dostarczasz ich sobie z nadwyżką. Nie polecamy też soków. Mimo tego, że niektóre z nich faktycznie są naturalne i zawierają sporo witamin, to jednak wciąż powraca ten sam problem: cukier. Makowiec, piernik czy czekoladowy Mikołaj wystarczą.

Po słodycze sięgaj z głową

Na co dzień starasz się dbać o to, by sposób, w jaki się odżywiasz, był względnie zdrowy? Ograniczasz słodycze i słone przekąski? Święta to czas, kiedy na chwilę zapominamy o wszelkich zakazach i nakazach. Cieszymy się smakiem, bez wyrzutów sumienia, bo wiemy, że zaraz wszystko spalimy na nartach czy wracając do swojego planu treningowego. Jednak nie przesadzajmy. Cukier w zbyt dużej ilości - szczególnie dla osób, które zazwyczaj ograniczają jego spożycie - może być bardzo niebezpieczny. Spróbuj po kawałku każdego z ciast, ale nie pożeraj od razu połowy makowca.

Idź na spacer

Bez względu na to, czy za oknem będzie prószył śnieg czy nie, warto zabrać bliskich i pójść na wspólny spacer. To zawsze dobry pretekst do tego, by choć na godzinę uciec od świątecznego stołu i przygotować miejsce na kolejne potrawy. Do tego zawsze się odrobinę poruszasz i spalisz choć odrobinę kalorii.

Skomentuj:
2 tygodnie do Świąt. Oto plan, dzięki któremu twój brzuch stanie się płaski jeszcze przed Wigilią
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX