10 porad eksperta na płaski brzuch

Pięknie wyrzeźbiony i płaski brzuch dodaje pewności siebie. To fakt. Nadmiar tkanki tłuszczowej i wzdęcia potrafią jednak skutecznie popsuć efekt. Oto porady ekspertów, jak stracić zbędny tłuszczyk z brzucha i zmniejszyć wzdęcia.
1 Trening na płaski brzuch Trening na płaski brzuch https://i.pinimg.com/564x/ca/83/eb/ca83eb8bedd48004d40be053cb9fab20.jpg

Trening siłowy nakierowany na brzuch

Nicole Aurigemma, fizjolog z Penn State Muscle Biology Lab:

Wykazano, że wydatek energetyczny oraz utlenianie tłuszczu [utlenianie tłuszczów = rozkładanie tkanki tłuszczowej w energię] wzrasta po wykonywaniu ćwiczeń oporowych. W szczególności, jeśli w jednym czasie pracuje wiele grup mięśniowych.

Postaw na trening siłowy z uwzględnieniem podstawowych ćwiczeń złożonych, wielostawowych. Należą do nich: przysiad, wykroki, martwy ciąg, podciągnięcia. Skup się na złożonych ruchach, które wykorzystują więcej niż jedną grupę mięśni. Staraj się wykonywać przynajmniej trzy treningi siłowe tygodniowo.

5 ćwiczeń spalających tkankę tłuszczową, dla tych którzy nie lubią biegać

2 Dieta na płaski brzuch Dieta na płaski brzuch Fotolia

Dieta na płaski brzuch

Zmniejszenie ilości tłuszczu z okolicy brzucha jest uzależnione od diety. Abs tak naprawdę  powstaje w kuchni. Aby stracić tłuszcz z brzucha, musisz zmniejszyć całkowity procent tkanki tłuszczowej w organizmie, poprzez spożywanie pełnowartościowych pokarmów, zrezygnowanie ze śmieciowego jedzenia i przede wszystkim stworzenie deficytu kalorii.

Witaminowe shoty ekspresowo uzupełnią niedobory składników odżywczych. Wypróbuj nowe przepisy!

3 Jagody na odchudzanie i piękną cerę Jagody na odchudzanie i piękną cerę Fotolia

Jedz jagody

Badania wykazują, że dieta bogata w jagody może pomóc zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej z okolicy brzucha. Dodawaj jagody do koktajli, sałatek, granoli i naleśników.

4 Przerwa na lunch. Okna żywieniowe, pudełka z jedzeniem. Przerwa na lunch. Okna żywieniowe, pudełka z jedzeniem. Fotolia

Wypróbuj Intermitten Fasting


Intermittent Fasting nie jest tradycyjną dietą. Nie określa bowiem co należy jeść, ale kiedy.  Metoda ta określana jest raczej jako wzór na jedzenie. Zgodnie z nim posiłki należy spożywać o ściśle określonych porach. Kiedy twój organizm nie ma stałego źródła energii z jedzenia, zaczyna wykorzystywać zasoby tłuszczu, które już posiada.

Dr Daryl Gioffre, specjalista od żywienia i ekspert od długowieczności, który specjalizuje się w diecie alkalicznej, opisuje, co się dzieje, kiedy pościsz przez 16 godzin:

Poziom cukru we krwi i poziom insuliny są niższe. Zwiększa to wskaźnik metabolizmu (nawet o 14 proc. u niektórych osób), a kiedy tak się stanie, twoje ciało nie ma innego wyjścia, jak tylko zacząć spalać przechowywany tłuszcz dla pozyskania energii. Tłuszcz brzuszny może być uparty, ponieważ obszar brzucha zawiera więcej receptorów alfa-2, które spowalniają zdolność spalania tłuszczu, w porównaniu do receptorów beta-2, które zwiększają twój potencjał spalania tłuszczu.  Niższe poziomy insuliny aktywują twoje receptory b-2 i zamykają receptory a-2, pozwalając na spalanie docelowego tłuszczu w okolicy brzucha.
5 Trening plyometryczny. Wskoki na skrzynię Trening plyometryczny. Wskoki na skrzynię Fotolia

Wykonuj treningi plyometryczne

Treningi plyometryczne to inaczej treningi skocznościowe. Ich zadaniem jest wygenerowanie jak największej mocy. Taki trening to ogromny wydatek energetyczny, dzięki podskokom spalasz mnóstwo kalorii, poprawiasz szybkość, zwinność, a także wzmacniasz mięśnie. 

6 Jedz orzechy jako przekąskę Jedz orzechy jako przekąskę https://i.pinimg.com/564x/e5/b4/66/e5b466ca1c2e2729b49e985b50dde50d.jpg

Jedz orzechy jako przekąskę

Orzechy, dzięki zawartości dobrych tłuszczów - MUFA, czyli jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, powinny być częścią codziennej diety. Udowodniono, że wpływają one na hormon sytości zwany leptyną, co pozwala zapanować nad głodem. 

Sałatki z dodatkiem owoców to witaminowe bomby. Wypróbuj naszych 5 top przepisów!

7 Probiotyki na jelita Probiotyki na jelita https://pl.pinterest.com/pin/AQNzob06Yq6dxxvc_QgVNaYKcel2OHLY6p4BQRrujLgfBQ2rrwY5hQ8/

Bierz probiotyki

Nabierz nawyku codziennego przyjmowania probiotyków. Pomoże to zapobiec wzdęciom brzucha i zadbać o prawidłową florę bakteryjną jelit.

8 Chude białko w rybach Chude białko w rybach Fotolia

Jedz dużo białka

Jeśli marzysz o płaskim brzuchu bez tłuszczyku, musisz ograniczyć spożywanie tłustych i kalorycznych posiłków. To konieczność. Postaw na chude ryby, tofu, jajka, czy mięso z indyka, ponieważ dostarczają dużo energii, a twój organizm spala masę kalorii w trakcie ich trawienia. 

9 Jedz odpowiednią ilość warzyw, białka i węglowodanów. Kontroluj swoje porcje Jedz odpowiednią ilość warzyw, białka i węglowodanów. Kontroluj swoje porcje https://i.pinimg.com/564x/fb/b6/1b/fbb61b27b98f71ff7994a63a7c4822eb.jpg

Kontroluj swoje porcje

Zarówno w przypadku przekąsek, jak i posiłków, należy kontrolować porcje, mierząc lub ważąc jedzenie. Pozwoli to kontrolować ilość dostarczanych organizmowi kalorii. Jedz uważnie i słuchaj swojego ciała. Przestań jeść, gdy jesteś najedzona, nie jedz do uczucia przejedzenia. 

10 Nawadniaj się Nawadniaj się https://pl.pinterest.com/pin/4574037097170559/

Dobrze się nawadniaj

Picie dużej ilości wody - jak wiadomo - jest koniecznością, poza tym pomaga oszukać żołądek. Wypełniając go, sprawia, że czujemy się syci.

Skomentuj:
10 porad eksperta na płaski brzuch
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX