3 rzeczy, na których musisz się skupić, żeby poprawić swoją sprawność

Ciało szybko przystosowuje się do aktywności fizycznej, którą uprawiasz regularnie. Dlatego, żeby cały czas widzieć efekty musisz stale modyfikować swój trening i rzucać sobie nowe wyzwania, tak by stopniowo podnieść poziom trudności. Oto 3 rzeczy na których powinnaś się skupić, jeśli zauważyłaś przestój.
Częstotliwość w treningu siłowym to jedna z podstawowych rzeczy Częstotliwość w treningu siłowym to jedna z podstawowych rzeczy Fotolia

Czas i częstotliwość

Nie musisz rezygnować z zajęć, które kochasz po prostu rób je częściej i poświęcaj na nie więcej czasu. 

Dodaj inną aktywność do harmonogramu

Na początek spróbuj dodać dodatkową sesję zajęć lub trening na siłowni do swojego harmonogramu. Jeśli nie jest to możliwe, wydłuż swój trening. Zamiast 45 minut ćwiczeń znajdź zajęcia trwające 60 minut. Każe kilka minut więcej to nowe wyzwanie dla twojego ciała. 

Biegaj szybciej, a zwiększysz efekty swojej pracy Biegaj szybciej, a zwiększysz efekty swojej pracy Fotolia

Prędkość

Jeśli chodzi o treningi oparte na treningu cardio, takie jak bieganie, czy jazda na rowerze staraj się z czasem zwiększać tempo. Jeśli zwykle przebiegasz 1 kilometr w 6 minut to zwiększ prędkość i przebiegnij ten dystans w 5:30.

Rób interwały

Możesz także pracować nad szybkością, wprowadzając trening interwałowy do ćwiczeń cardio i siłowych. Wykonuj ćwiczenia jak najszybciej. Rób, jak największą ilość powtórzeń w wyznaczonym czasie.

6 powodów, dla których powinnaś być duma z tego, że się pocisz

Tabata to jedna ze skuteczniejszych form spalania tkanki tłuszczowej Tabata to jedna ze skuteczniejszych form spalania tkanki tłuszczowej Fotolia

Prędkość

Większa prędkość to też szybsza utrata wagi. Szczególnie w przypadku treingu interwałowego. Trening interwałowy jest najskuteczniejszym sposobem na uzyskanie szczupłej sylwetki.

Im szybciej, tym szczuplej - efekt EPOC

Im intensywniejszy trening, tym większy dług tlenowy, co z czasem przekłada się na więcej spalonych kalorii. Jest to spowodowane efektem EPOC (nadmiernym zużyciem tlenu), który pomaga zwiększyć metabolizm, co powoduje, że spalasz kalorie nawet kilka godzin po skończonym treningu.

30 dni do jędrnej pupy

Trening z obciążeniem umożliwia szybsze efekty twoich ćwiczeń Trening z obciążeniem umożliwia szybsze efekty twoich ćwiczeń Fotolia

Obciążenie

Im większe obciążenie, tym intensywniejsza praca i większy wysiłek dla organizmu. Następnym razem, gdy będziesz wybierzesz się na trening siłowy wybierz większe obciążenie niż dotychczas. Z pewnością będziesz zaskoczona, że jesteś w stanie podnieść więcej niż ci się wydawało. Zacznij od wykonywania krótszych zestawów z mniejszą ilością powtórzeń. 

Częstotliwośc, prędkość oraz obciążenie to 3 rzeczy, dzięki którym wyrzeźbisz sylwetkę Częstotliwośc, prędkość oraz obciążenie to 3 rzeczy, dzięki którym wyrzeźbisz sylwetkę Fotolia

Częstotliwość, prędkość i obciążenie

Jeśli w twoim treningu pojawił się przestój, to czas wprowadzić te 3 zmiany w życie. Zwiększ częstotliwość i intensywność treningów, popraw szybkość i zacznij progressować z obciążeniem. Jednak pamiętaj! Wszystko małymi krokami. Nie przeciążaj się.

Tych 6 zdrowych produktów, to jednocześnie bomby kaloryczne! Jeśli dbasz o linię, jedz je z umiarem!

Więcej o:
Skomentuj:
3 rzeczy, na których musisz się skupić, żeby poprawić swoją sprawność
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX