TA jedna rzecz wzmocni i wysmukli twoje górne partie ciała

Marzysz o szczupłych i zarysowanych ramionach? Wyrzeźbionych plecach i lekko zarysowanym bicepsie? Chwyć w dłonie hantle! Ten jeden przyrząd potrafi zdziałać cuda. Za ich pomocą możesz wykonać trening całego ciała nie wychodząc z domu.
Wzmacnianie górnych partii Wzmacnianie górnych partii Karolina Brzuszczyńska

Podciąganie hantli wzdłuż tułowia

Stań w lekkim rozkroku, złap hantle nachwytem. Następnie ciągnij ręce w górę, wzdłuż tułowia, kierując łokcie na zewnątrz ku górze. Zatrzymaj ruch blokują łokcie przy uchu. 

Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń. 

Wzmacnianie górnych partii Wzmacnianie górnych partii Karolina Brzuszczyńska

Wznosy hantli bokiem

Wznosy hantli bokiem to podstawowe ćwiczenie na barki. Aktywizuje ono głównie nasz boczny akton, czyli bok naszych ramion.

Stań w lekkim rozkroku. Używając hantli z lekko zgiętymi w łokciach rękami unoś hantle po łuku w górę. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń.

Wzmacnianie górnych partii Wzmacnianie górnych partii Karolina Brzuszczyńska

Wznosy hantli przodem

W tym przypadku do pracy angażuje przedni akton mięśni naramiennych.  

Stań w lekkim rozkroku. Używając hantli z wyprostowanymi rękami unoś hantle w górę i opuszczaj powoli zatrzymując rękę przy udzie. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń na jedną i drugą stronę. 

Wzmacnianie górnych partii Wzmacnianie górnych partii Karolina Brzuszczyńska

Prostowanie rąk zza głowy

To idealne ćwiczenie wzmacniające triceps. Usiądź na ziemi opierając pośladki na piętach, chwyć ciężar w obie ręce i przenieś za głowę. Uginaj i prostuj ręce przenosząc ciężar zza głowy. Pamiętaj! W tym ćwiczeniu ruch uginania oraz prostowania wykonują jedynie stawy łokciowe, obręcz barkowa jak i cały tułów powinien pozostać nieruchomy.

Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 12 powtórzeń

Wzmacnianie górnych partii Wzmacnianie górnych partii Karolina Brzuszczyńska

Uginanie przedramion

Stań w lekkim rozkroku na szerokości bioder,chwyć hantle podchwytem. Następnie uginaj i prostuj przedramiona, lekko rotując nadgarstki na zewnątrz. 

Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń. 

Wzmacnianie górnych partii Wzmacnianie górnych partii Karolina Brzuszczyńska

Wiosłowanie hantlem w podporze przodem

W pozycji podporu przodem, trzymając hantle w ręku, wykonuj wiosłowanie - przyciągaj ugiętą w łokciu rękę, mocno ściągając łopatki i napinając mięśnie pleców.

Wykona 3 serie po 12 powtórzeń na jedną i drugą stronę.