Codziennie przez 2 tygodnie robiłam deskę przez 2 minuty. Takich efektów się nie spodziewałam

Plank potocznie nazywany deską, to jedno z tych ćwiczeń, które maksymalnie wzmacnia nasze całe ciało, a w szczególności brzuch. Postanowiłam sprawdzić co się stanie, kiedy przez 2 tygodnie będę wykonywać to ćwiczenie codziennie.
1 Klasyczny plank Klasyczny plank Myfitness.pl

Deska - jak ją zrobić?

W swojej pracy bardzo często wykorzystuję właśnie to jedno ćwiczenie, które możemy modyfikować na kilka różnych sposobów. Choć z pozoru deska wydaje się być łatwa do wykonania, to wcale tak do końca nie jest. Żeby zobaczyć jakikolwiek efekt musimy zwracać szczególną uwagę na poprawną technikę. 

Jak wykonać deskę? 

Połóż swoje przedramiona na macie, tak by twoje łokcie znajdowały się pod pachami. Oprzyj całe ciało na palcach i unieś je do góry. Ważne jest by nasze plecy były proste, a głowa była przedłużeniem całego ciała. Najważniejszy jest nasz odcinek lędźwiowy, który nie może być skrzywiony, ani zbyt mocno uniesiony do góry. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia całe ciało jest napięte. 

2 Trzymaj ciało napięte Trzymaj ciało napięte Aga Szymczak

Możesz modyfikować to ćwiczenie

Tak naprawdę deskę można wykonać w kilku konfiguracjach. Klasyczna wersja wygląda tak jak mogliście o tym przeczytać wyżej, ale dobrze jest podczas tych dwóch tygodni wykonywać także deskę bokiem i deskę ze wznosami. 

3 Codziennie robiłam deskę przez 2 tygodnie Codziennie robiłam deskę przez 2 tygodnie www.instagram.com/loveinsport

Codziennie robiłam deskę przez 2 tygodnie

Podjęłam wyzwanie, że codziennie będę robiła to jedno ćwiczenie przez 2 minuty. Oczywiście na początku wydawało mi się, że jest to proste, ale czas dłużył mi się nie ubłagalnie. Już po jednej minucie miałam dość, jednak nie odpuszczałam. Choć bywało ciężko dwa tygodnie minęły, a efekty naprawdę mnie zaskoczyły. 

4 Czy wykonując to ćwiczenie można schudnąć? Czy wykonując to ćwiczenie można schudnąć? www.instagram.com/loveinsport

Czy wykonując to ćwiczenie można schudnąć?

Oczywiście jeżeli chodzi o efekty które możemy zobaczyć po wykonywaniu tego ćwiczenia nie myślę o chudnięciu, bo raczej jest to niemożliwe. Podejmując wyzwanie chciałam wzmocnić i ujędrnić swoje ciało. Liczyłam również na to, że pomoże mi to wyrzeźbić brzuch. 

5 Efekty po 2 tygodniach Efekty po 2 tygodniach www.instagram.com/loveinsport

Efekty po 2 tygodniach

Po dwóch tygodniach zauważyłam znaczącą różnicę jeżeli chodzi o moją sylwetkę i wytrzymałość. Zacznę od tego, że na początku było mi bardzo ciężko wytrzymać 2 minuty w pozycji deski. W drugim tygodniu wyzwania było już zdecydowanie lepiej, a na sam koniec te 2 minuty nie były dla mnie żadnym wyzwaniem. 

Tym samym zauważyłam, że znacząco wzrosła moja wytrzymałość jak i ogólna siła. Regularne wykonywanie deski poczułam także przy innych ćwiczeniach. Było mi dużo łatwiej wykonywać np. burpees czy wspinaczkę w podporze.  

6 Efekty wizualne po 2 tygodniach Efekty wizualne po 2 tygodniach www.instagram.com/loveinsport

Efekty wizualne po 2 tygodniach

Przez te dwa tygodnie zmieniło się również moje ciało. Ramiona stały się dużo silniejsze, ale nie rozbudowane. Brzuch stał się dużo bardziej płaski i powoli zaczął rysować się mięsień , o który tak bardzo walczyłam. Podsumowując deska to ćwiczenie, które pozwoli każdemu wzmocnić i wyrzeźbić ciało. Od teraz wiem, że będę ją wykonywać jeszcze częściej, a dotychczasowe 2 minuty zamienię na 3! 

Komentarze (1)
Codziennie przez 2 tygodnie robiłam deskę przez 2 minuty. Takich efektów się nie spodziewałam
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX