To właśnie dzieje się z twoim ciałem, kiedy nie masz dnia odpoczynku od treningu

Regularny trening jest bardzo ważny jeżeli chcemy osiągnąć wymarzony efekt, ale nie możemy podczas całego planu treningowego zapominać o odpoczynku i regeneracji. Już po zakończonych ćwiczeniach możesz zacząć regenerować mięśnie. Najlepszym sposobem na to jest oczywiście rozciąganie, które nie tylko regeneruje, ale również wzmacnia je i zapobiega kontuzjom. To jednak tylko część odpowiedniej regeneracji. Nawet kiedy nie wyobrażasz sobie dnia bez treningu musisz sobie taki zafundować. W innym wypadku twoje ciało odmówi posłuszeństwa, a skutki mogą być piorunujące. Zobacz co rzeczywiście z nami się dzieje, kiedy nie odpoczywamy od treningu.
1 To właśnie to dzieje się z twoim ciałem, kiedy nie masz dnia odpoczynku od treningu To właśnie to dzieje się z twoim ciałem, kiedy nie masz dnia odpoczynku od treningu www.instagram.com/loveinsport

To właśnie to dzieje się z twoim ciałem, kiedy nie masz dnia odpoczynku od treningu

Regularny trening jest bardzo ważny jeżeli chcemy osiągnąć wymarzony efekt, ale nie możemy podczas całego planu treningowego zapominać o odpoczynku i regeneracji. Już po zakończonych ćwiczeniach możesz zacząć regenerować mięśnie. Najlepszym sposobem na to jest oczywiście rozciąganie, które nie tylko regeneruje, ale również wzmacnia je i zapobiega kontuzjom. To jednak tylko część odpowiedniej regeneracji. Nawet kiedy nie wyobrażasz sobie dnia bez treningu musisz sobie taki zafundować. W innym wypadku twoje ciało odmówi posłuszeństwa, a skutki mogą być piorunujące. Zobacz co rzeczywiście z nami się dzieje, kiedy nie odpoczywamy od treningu.

2 Nawet kiedy czujesz, że jesteś wytrenowana daj sobie czasem odpocząć Nawet kiedy czujesz, że jesteś wytrenowana daj sobie czasem odpocząć www.instagram.com/loveinsport

Zapasy glikogenu się wyczerpują

Każdy z nas doskonale wie, że to właśnie dzięki glikogenowi mamy energię. Jeżeli dużo trenujesz, a dodatkowo wykonujesz treningi wytrzymałościowe i siłowe w pewnym momencie zapas glikogenu po prostu zacznie drastycznie się zmniejszać. Wiedząc o tym, że dzięki niemu mamy energię chyba nie chcesz go wyeliminować ze swojego organizmu? Obniżenie glikogenu w organizmie doprowadza do szybszego męczenia się mięśni i wytwarzania się zakwasów. 

3 Pamiętaj o rozciąganiu mięśni Pamiętaj o rozciąganiu mięśni www.instagram.com/loveinsport

Zwiększenie kortykosteroidów

Doskonale wiemy o tym, że kortyzon i kortyzol (hormony stresowe) nie są dobre, jeżeli chcemy zgubić kilka kilogramów. Co więcej badania dowiodły, że przez nie może odkładać nam się tłuszcz. Podwyższony poziom kortykosteroidów obniża nasz układ immunologiczny poprzez zahamowanie reakcji limfocytów na antygeny, tym samym jesteśmy narażeni na zachorowanie. 

4 Odpoczynek jest tak samo wazny jak trening Odpoczynek jest tak samo wazny jak trening www.instagram.com/loveinsport

Twoja wydajność spada

Jeżeli nie pozwalasz swojemu organizmowi odpocząć, tracisz na wydajności. Nawet jeżeli będziesz próbować ćwiczyć na wyższych obrotach niż zwykle najprawdopodobniej nic ci to nie da. Co więcej twoje mięśnie nie mogą się zregenerować, a to może doprowadzić do kontuzji, a tego chyba chcesz uniknąć, prawda? 

5 Trenując na siłowni regularnie pamiętaj również o regularnym odpoczynku Trenując na siłowni regularnie pamiętaj również o regularnym odpoczynku www.instagram.com/loveinsport

Poczujesz się wyczerpany

Albo po prostu przetrenowany. To najprawdopodobniej będzie objawiać się tym, że będziesz mieć zapalenie mięśni, zakwasy co, uwierz mi jest naprawdę dokuczliwym bólem. Niestety jeżeli już do tego doprowadzisz zamiast jednego dnia odpoczynku będziesz musiał poświęcić na to zdecydowanie więcej. Ból mięśni może skutkować tym, że nawet proste codzienne czynności będą przez ciebie nie do wykonania. 

Skomentuj:
To właśnie dzieje się z twoim ciałem, kiedy nie masz dnia odpoczynku od treningu
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX