Trening przyspieszający metabolizm. Bez obaw wykonasz go w domu!

Trenerka Adrianna Palka ułożyła dla nas prosty, ale dający efekty trening przyspieszający metabolizm. Wystarczy połączyć trening wzmacniający, składający się z ćwiczeń wielostawowych, angażujących dolne i górne partie ciała z treningiem wytrzymałościowym, czyli kardio (np. bieg w miejscu, czy boksowanie) - radzi trenerka Adrianna Palka.
1 Ada Palka Ada Palka Ada Palka

Jak ćwiczyć?

Każde ćwiczenie wykonuj przez 30 sekund, starając się zrobić w tym czasie jak najwięcej powtórzeń. Przechodź płynnie z ćwiczenia na ćwiczenie, bez przerw między nim. Po każdej serii dołóż element cardio, np. bieg w miejscu czy boksowanie przez 30 sekund. Po takiej serii odpocznij i powtórz całość jeszcze dwa razy - tłumaczy Ada.

To wersja optymalna, jeśli już po jednej serii brak ci sił, dodaj kolejne powtórki z czasem, gdy poprawisz już swoją formę. Trening wykonuj przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Zobacz: Chodzenie po schodach zamiast siłowni

2 Przysiad z wyskokiem. Stań z nogami rozstawionymi na szerokość bioder. Schodź nisko do przysiadu, kierując pośladki do dołu i do ściany za tobą. Wracając do pozycji, wyskocz i miękko ląduj na stopach Przysiad z wyskokiem. Stań z nogami rozstawionymi na szerokość bioder. Schodź nisko do przysiadu, kierując pośladki do dołu i do ściany za tobą. Wracając do pozycji, wyskocz i miękko ląduj na stopach Fot. Jacek Marczewski / AG

Przysiad z wyskokiem

Przysiad z wyskokiem. Stań z nogami rozstawionymi na szerokość bioder. Schodź nisko do przysiadu, kierując pośladki do dołu i do ściany za tobą. Wracając do pozycji, wyskocz i miękko ląduj na stopach.

3 Wykrok z przenoszeniem nogi. Zrób wykrok. Pilnuj tego, żeby stopy były ułożone prawie w jednej linii. Schodź kolanem do podłogi, wracając przenoś nogę zakroczną przed siebie i trzymaj ją chwilę na wysokości brzucha Wykrok z przenoszeniem nogi. Zrób wykrok. Pilnuj tego, żeby stopy były ułożone prawie w jednej linii. Schodź kolanem do podłogi, wracając przenoś nogę zakroczną przed siebie i trzymaj ją chwilę na wysokości brzucha Fot. Jacek Marczewski / AG

Wykrok z przenoszeniem nogi

Wykrok z przenoszeniem nogi. Zrób wykrok. Pilnuj tego, żeby stopy były ułożone prawie w jednej linii. Schodź kolanem do podłogi, wracając przenoś nogę zakroczną przed siebie i trzymaj ją chwilę na wysokości brzucha.

4 Podpór z przekładaniem nóg. Oprzyj ciało na stopach i wyprostowanych rękach. Przekładaj na zmianę ugięte nogi, tak jakbyś chciał dotknąć kolanem łokcia ręki przeciwstawnej Podpór z przekładaniem nóg. Oprzyj ciało na stopach i wyprostowanych rękach. Przekładaj na zmianę ugięte nogi, tak jakbyś chciał dotknąć kolanem łokcia ręki przeciwstawnej Fot. Jacek Marczewski / AG

Podpór z przekładaniem nóg

Podpór z przekładaniem nóg. Oprzyj ciało na stopach i wyprostowanych rękach. Przekładaj na zmianę ugięte nogi, tak jakbyś chciał dotknąć kolanem łokcia ręki przeciwstawnej.

5 Odwrócony rowerek. Połóż się na plecach, dociśnij odcinek lędźwiowy do podłogi, unieś nogi ugięte w kolanach. Na przemian zbliżaj lewe kolano do prawego łokcia i prawe kolano do lewego łokcia. Trzymaj napięty brzuch i dbaj o to, żeby głowa leżała swobodnie na dłoniach. Nie ciągnij brody do klatki piersiowej. Odwrócony rowerek. Połóż się na plecach, dociśnij odcinek lędźwiowy do podłogi, unieś nogi ugięte w kolanach. Na przemian zbliżaj lewe kolano do prawego łokcia i prawe kolano do lewego łokcia. Trzymaj napięty brzuch i dbaj o to, żeby głowa leżała swobodnie na dłoniach. Nie ciągnij brody do klatki piersiowej. Fot. Jacek Marczewski / AG

Odwrócony rowerek

Odwrócony rowerek. Połóż się na plecach, dociśnij odcinek lędźwiowy do podłogi, unieś nogi ugięte w kolanach. Na przemian zbliżaj lewe kolano do prawego łokcia i prawe kolano do lewego łokcia. Trzymaj napięty brzuch i dbaj o to, żeby głowa leżała swobodnie na dłoniach. Nie ciągnij brody do klatki piersiowej.

6 Przyciąganie nóg do klatki piersiowej. Połóż się na podłodze, unieś górną część ciała i nogi. Powoli zbliżaj kolana i klatkę piersiową, napinaj brzuch i wytrzymaj chwilę w tej pozycji. Dla równowagi podeprzyj się podłogi Przyciąganie nóg do klatki piersiowej. Połóż się na podłodze, unieś górną część ciała i nogi. Powoli zbliżaj kolana i klatkę piersiową, napinaj brzuch i wytrzymaj chwilę w tej pozycji. Dla równowagi podeprzyj się podłogi Fot. Jacek Marczewski / AG

Przyciąganie nóg do klatki piersiowej.

Przyciąganie nóg do klatki piersiowej. Połóż się na podłodze, unieś górną część ciała i nogi. Powoli zbliżaj kolana i klatkę piersiową, napinaj brzuch i wytrzymaj chwilę w tej pozycji. Dla równowagi podeprzyj się podłogi.

7 Skuteczny trening na przyspieszenie metabolizmu. Skuteczny trening na przyspieszenie metabolizmu. Fot. Jacek Marczewski / AG

Element kardio - boksowanie

Element kardio - boksowanie. Dynamicznie boksuj w miejscu. Pamiętaj o jednoczesnym angażowaniu nóg i rąk.

Komentarze (4)
Trening przyspieszający metabolizm. Bez obaw wykonasz go w domu!
Zaloguj się
  • Teresa Resko

    0

    Z tego co wiem to najważniejsze jest aby dobrze rozłozyć wysiłek i kalorie tak aby najwięcej ćwiczyc wtedy kiedy palimy tłuszcz a nie cukier. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc

  • 81goldenbrown

    0

    Wygląd tej Pani nie pozwala mi uwierzyć w skuteczność jej treningu. W ogóle to ciężko mi uwierzyć że Ona jest trenerem, no chyba że dopiero od zeszłej środy.

  • starykawaler35

    0

    chyba kiepsko zarabia jako trenerka/instruktorka skoro tak czesto pisze dla tego szmatlawca

  • kloceklego

    0

    wygląda to tak, jakby co tydzień układała nowy trening i każdy był nadzwyczajny

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX