Rower 650 kcal, aqua aerobik 300 kcal, joga 200 kcal. Zobacz ranking aktywności, które spalają najwięcej kalorii

Monika Mozgała, Piotr Kowalik
03.09.2015 10:30
Szukasz sposobu na wzorową sylwetkę? Wybierz aerobik!

Aerobik - ćwiczenia
Aerobik należy dziś do najpopularniejszych, amatorskich form treningowych. Jego głównym atutem jest uniwersalność i przystępność dla każdego bez względu na wiek czy poziom wytrenowania. Aerobik uprawiają zarówno młode dziewczyny, jak i dojrzałe kobiety, zarówno osoby o świetnej kondycji, jak i te, które ze sportem wcześniej nie miały nic wspólnego. Aerobik można ćwiczyć we własnym mieszkaniu, jak również na zajęciach grupowych. Ćwiczenie aerobiku w domu nie wymaga dużej ilości miejsca, nie wiąże się też z zakupem specjalistycznych urządzeń ani maszyn treningowych, co stanowi atut tej formy aktywności.Ćwiczenie aerobiku poprawi stan twojego zdrowia, rewelacyjnie wpłynie na twoją kondycję fizyczną, pomoże ci także zrzucić nadprogramowe kilogramy i ukształtować piękną figurę.

Low impact aerobik - ćwiczenia dla początkujących
Osoby, które dopiero zaczynają swą przygodę z aerobikiem i które nie mogą jeszcze pochwalić się dobrą kondycją, najlepszą opcją jest tzw. low impact, czyli najłagodniejsza i najmniej intensywna forma aerobiku. Wariant ten polecany jest także osobom w starszym wieku, osobom z problemami zdrowotnymi oraz osobom o dużej nadwadze. Low impact jest treningiem całościowym, angażującym niemal wszystkie grupy mięśni w umiarkowanym stopniu. Programy low impact z reguły bazują na ćwiczeniach, w których pierwsze skrzypce odgrywają marsze, wymachy nóg, wykroki i unoszenie kończyn dolnych. Trening jest spokojny i odbywa się w stosunkowo powolnym tempie. W low impact nie wykorzystuje się absorbujących, intensywnych ćwiczeń, jak biegi czy podskoki. Hi-lo impact aerobik - ćwiczenia dla średnio zaawansowanych Hi-lo impact aerobik to optymalna opcja dla osób o średniej kondycji fizycznej oraz tych, które postawiły już pierwsze kroki w aerobiku i są gotowe, aby zwiększyć tempo i intensywność treningu.

Hi impact aerobik - ćwiczenia dla wprawionych w boju
Hi impact to najtrudniejszy i najbardziej wymagający wariant aerobiku, skierowany do osób, które ćwiczą już od jakiegoś czasu i które mogą poszczycić się nienaganną wydolnością i wytrzymałością organizmu. W hi impact aerobiku nie brakuje ćwiczeń biegowych, podskoków, obrotów, wykonywanych z dużą intensywnością.

Inne warianty aerobiku
Aerobik to bardzo szeroki termin, w skład którego wchodzi mnóstwo programów, zarówno klasycznych, jak i niecodziennych - zawierających w sobie elementy innych sportów. Jednym z takich mniej typowych podgatunków są aerobox i tae-bo, łączące w sobie standardowy aerobik z elementami boksu lub innych sztuk walki. To intensywny trening, świetnie wpływający na rzeźbę mięśni i pozwalający szybko i sprawnie pozbyć się nadmiernych kilogramów. Inną wyszukaną odmianą aerobiku jest aqua aerobik, który, jak sama nazwa wskazuje, wykonywany jest w wodzie. Ta łagodna, nadająca się praktycznie dla każdego, forma treningowa to skuteczny sposób na modelowanie sylwetki, a także na ekspresowe odstresowanie i pozbycie się nieprzyjemnych dolegliwości ze strony kręgosłupa, stawów i mięśni.
Komentarze (21)
Zaloguj się
  • nikalaj

    Oceniono 3 razy 1

    Dzięki ! Znalazłem odpowiednią formę aktywności. Leżenie na kanapie nawet przez 12 h mnie nie przeraża. Lubię wyzwania. 600 kcal dziennie i to ciało będzie jak z marmuru.

  • manyeck

    Oceniono 1 raz 1

    mam ponad 30 lat i od roku próbowałem różnych metod na powrót do stanu sprzed 5 lat, bieganie pływanie crossfitting ale największe efekty widać po najzwyklejszych ćwiczeniach siłowych - pompki sztanga oczywiście na bok spożycie tłuszczu na tyle ile to możliwe i sam jestem pozytywnie zaskoczony jak tracę na wadzę ok 1kg na trzy tygodnie - choć regularność to podstawa

  • paseo

    0

    najwiecej kalorii daje .....wchodzenie po schodach.Na spalenie paczka wystarczy 10 minut !
    kto musi wchodzic na ktores -tam-pietro,ten wie.
    na drugim mijescu jest bieganie w srednim tempie i tu potrzeba 15 inut.Na trzecim miejscu jest spokojna jazda rowerem -20 minut i na czwartym aerobik; na spalenie paczka trzeba 30 minut.

  • hrabia_onejski

    Oceniono 4 razy 0

    A wystarczy tylko mniej jeść. Żadne tam rowery, żadne biegi, skoki, aerobik itp. wysiłkowe czynności. Spróbujcie ograniczyć sobie żarcie o połowę - schudniecie natychmiast. Tylko trzeba silnej woli i samozaparcia. Wiem po sobie, ze to działa - po roku mniej 26 kg.

  • ajoma13

    Oceniono 1 raz -1

    Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest program oparty na badaniu genetycznym. Nie jesteśmy jednakowi - to widać. Jeden musi ćwiczyć kilka razy w tygodniu i najlepiej bieganie, drugiemu wystarcza zachwyty przyroda podczas intensywniejszych spacerów - bo profil "spalania" różny. Jeden powinien ograniczyć tłuszcze, drugiemu najwięcej "dołożą" węglowodany. Dobór diety i aktywności do profilu genetycznego z uwzględnieniem preferencji pozwala na najlepsze efekty bez ograniczania i głodzenia się. Diety ograniczające jakość i ilość posiłków powodują niedobory, które organizm będzie usiłował uzupełnić... i zaoszczędzić (jojo). A przecież można inaczej. Niekiedy już niewielka zmiana daje efekty i to bez głodzenia się. Nie jedząc zawsze się schudnie, bo nie tyje się z powietrza, ale to zwykle krótkotrwały efekt i jakim kosztem zdrowotnym. Zainteresowanych zapraszam na maila ajoma13@gazeta.pl

  • Paweł Praski

    Oceniono 1 raz -1

    Znowuż dyktatura ludzi ze słabą przemianą materii. Otóż należę do grupy, która niczego nie musi specjalnie spalać- samo wszystko się u nas spala i nawet wysilając się nie jesteśmy w stanie mieć nadwagi. Naprawdę, są tacy ludzie. Ale dla mediów nie istniejemy. Dlatego założyłem na fb stronę Kampania Przeciw Kaloriofobii.

  • Rafał Pluciński

    Oceniono 3 razy -1

    SKA-KA-NKA Panowie i Panie! Schudlem 30 kg w pol roku... Jestescie w stanie biegac przez 1h??? a na skakance po tygodniu to nie problem... i 1000 kcl w plecy po 1h trenningu. JAK MOZNA BYLO O NIEJ ZAPOMNIEC...

  • Adam P

    Oceniono 2 razy -2

    Najlepszym sposobem na schudnięcie jest wcześniejsze wstawanie- od stołu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX