Joga z Zuzą. Brakuje ci energii o poranku? Te sekwencje jogi pomogą Ci się obudzić!

Zuzanna Ludwig, Krzysztof Hautz, Magdalena Derewecka, Monika Mozgała
29.07.2015 14:06
Joga

Joga - bez pośpiechu Podczas wykonywania ćwiczeń musisz koniecznie pamiętać o tym, aby unikać zbędnego pośpiechu. Nie licz na szybkie efekty - powinnaś raczej stopniowo wsłuchiwać się w swoje ciało i wychodzić z przyjmowanych pozycji od razu wówczas, jeżeli poczujesz ból lub skurcze mięśniowe.



Oddech Kluczowym elementem jogi jest właściwe zsynchronizowanie ciała z oddechem. W trakcie wykonywanych ćwiczeń powinnaś oddychać powoli i głęboko za pomocą przepony. Na początkowym etapie ćwiczeń postaraj się wytrwać w każdej pozycji około 15 sekund.



Przywitanie słońca Ta pozycja polega na stanięciu w lekkim rozkroku przy wyprostowanej postawie i uniesieniu obu rąk równolegle w stronę nieba. Dłonie powinny być w trakcie wykonywania ćwiczenia skierowane do siebie wewnętrzną częścią. Po kilkunastu sekundach wytrwania w pozycji swobodnie upuść ręce, cały czas pamiętając o spokojnym i głębokim oddechu.



Pozycja psa 1. Połóż dłonie na podłożu, a następnie wykonaj mały krok w tył. Stopy powinny na całej powierzchni stykać się z podłogą, a biodra zostać uniesione możliwie jak najwyżej ku górze. 2. Pamiętaj o tym, aby w trakcie przyjmowania pozycji utrzymywać proste plecy. 3. Jeżeli nie będzie się to wiązało z odczuwaniem silnego bólu, staraj się również zachować proste kolana. 4. Podczas pozostawania w pozycji rozluźnij szyję i nie zapominaj o spokojnym oddechu przez nos.



Joga ust Ćwiczenia te są bardzo proste i przyjemne, a każde z nich należy dwukrotnie powtórzyć. Stań przed lustrem i rozpocznij od delikatnego rozciągania dolnej wargi na boki. Następnie wykonuj ruchy okrężne wokół obu warg za pomocą języka. Kolejno ułóż język w rulonik i naprzemiennie wyciągaj go i z powrotem ukrywaj. Sesję jogi dopełnij otwieraniem ust tak szeroko, jak tylko jesteś w stanie bez odczuwania bólu.



Joga twarzy Ćwiczenia rozpoczynamy delikatnym masażem twarzy. W tym celu połóż obie dłonie na całej jej powierzchni, po czym wygładzaj delikatnie skórę od środka na zewnątrz, a następnie delikatnie uderzaj o nią opuszkami palców. Kolejny etap sesji jogi polega na uniesieniu dłońmi policzków lekko ku górze i (cały czas przytrzymując) pozostawaniu w tej pozycji przez kilkanaście sekund. Na zakończenie treningu napełnij oba policzki powietrzem, wytrzymaj parę chwil i powtórz to ćwiczenie kilkunastokrotnie. Możesz także przemieszczać powietrze z jednego policzka do drugiego. Bardzo ważne podczas praktykowania jogi twarzy jest to, aby cały czas pamiętać o głębokim oddychaniu oraz unikaniu rozproszeń.



Efekty ćwiczeń jogi Regularnie praktykowana joga przynosi niezwykle pozytywne skutki dla zdrowia i urody. Przede wszystkim pozwala skutecznie zapanować nad stresem oraz podnieść odporność organizmu, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko wielu chorób. Prawidłowe przyjmowanie asan rewelacyjnie rozciąga mięśnie i sprawia, że ciało staje się elastyczne oraz uwolnione od wszelkiego napięcia. Dzięki jodzie zdołasz także usprawnić procesy trawienne, zapobiegniesz osteoporozie, a także uchronisz się przed wadami postawy.

Komentarze (3)
Zaloguj się
  • gigson

    Oceniono 3 razy 3

    Pupcia wzorowa

  • 0

    Mnie tez zawsze zwracano uwage na kregoslup, zeby nie wyginac. I zeby wytrzymac w kazdej pozycji napinajac miesnie. A tu jakos tak szybko. Tez sie zastanawiam, czy to inna szkola? Jestem poczatkujaca 😊

  • Gabriela D.

    0

    Wszystko pięknie, asany super, tylko nie mogę zaakceptować pierwszych wdechów/wydechów. Dlaczego Pani tak się strasznie wygina? Czy w każdej pozycji, którą wykonujemy stojąc prosto nie powinniśmy podwijać kości ogonowej do przodu i redukować to wygięcie kręgosłupa? Nie zarzucam nic, a po prostu chciałabym się dowiedzieć, bo ja zawsze spotykałam się właśnie z takimi uwagami, a może Pani reprezentuje inną szkołę :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX