Trening z Katarzyną Dziurską. Jak się rozciągnąć po ćwiczeniach?

Magdalena Derewecka, Krzysztof Hautz
28.05.2015 11:09
Ćwiczenia na rozciąganie

Joga - ćwiczenia na rozciąganie dla kobiet

Najprzyjemniejsze i przynoszące najwięcej radości ćwiczenia na rozciąganie to bez wątpienia joga. Polega ona na przyjmowaniu ściśle określonych pozycji, nazywanych powszechnie asanami. Ćwiczenia te nie wiążą się z ciężkim wysiłkiem fizycznym, szczególnie jeżeli mowa od jodze dla początkujących. Jeżeli czujesz wyraźnie, że Twoje mięśnie nie są dobrze rozciągnięte, postaw najpierw na najprostsze pozycje, powitanie słońca czy pies z głową w dół. W każdej asanie pozostawaj nie dłużej niż 30 sekund, pamiętając o głębokim i spokojnym oddechu. Podczas ćwiczeń na rozciąganie powinnaś oddychać przez nos oraz tak zwaną metodą przeponową. Warunkiem bezpiecznego treningu rozciągającego mięśnie jest uważne obserwowanie każdego napięcia i w razie konieczności szybkie przerwanie ćwiczeń.



Jak się przygotować?

Ćwiczenia na rozciąganie możesz wykonywać zarówno w domu czy ogrodzie, jak i pod okiem doświadczonego instruktora. W każdym przypadku potrzebna Ci będzie wygodna mata do ćwiczeń oraz niekrępujący ruchów strój sportowy. Jogę najlepiej jest praktykować bez założonego obuwia. Jeśli zdecydujesz się na ćwiczenia we własnym mieszkaniu, najwięcej korzyści przyniesie trening przy otwartym oknie. Dzięki temu zdołasz lepiej dotlenić cały organizm, co przełoży się na lepsze efekty rozciągania. Świetnym pomysłem jest także praktykowanie jogi na świeżym powietrzu.



Ćwiczenia na rozciąganie ust i twarzy

Rozciągać możesz nie tylko mięśnie, a nawet zniwelować zmarszczki i mięśnie twarzy! Joga ust to natomiast skuteczna metoda na to, aby stały się one pełne, wyraziste i zwiększyły swoją objętość! Zanim rozpoczniesz ćwiczenia, pamiętaj o rozluźnieniu okolicznych mięśni, najlepiej poprzez delikatny masaż.



Ćwiczenia rozciągające to np.: 1. Nabieranie do ust powietrza, a następnie przemieszczanie go z jednego policzka do drugiego 2. Zawijanie języka w rulonik i naprzemienne wyjmowanie i ukrywanie języka 3. Wykonywanie ruchów okrężnych językiem wokół dolnej i górnej szczęki zębów 4. Rozciąganie twarzy na boki przy otwartych ustach 5. Unoszenie górnej wargi w kierunku nosa 6. Praca mięśniami dolnej wargi poprzez jej naprzemienne opuszczanie i przywracanie do pozycji wyjściowej 7. Wydmuchiwanie powietrza przez słomkę 8. Delikatne unoszenie policzków za pomocą palców, przytrzymanie ich w napięciu przez kilka sekund, a następnie rozluźnienie.



Jeśli będziesz wykonywała ćwiczenia rozciągające z dużą regularnością możesz wówczas liczyć na szybkie i długotrwałe efekty. Przede wszystkim zauważysz wzrost elastyczności oraz kondycji całego ciała. Twoje kości staną się znacznie mocniejsze i odporne na osteoporozę. Zmniejszeniu ulegną objawy menstruacyjne, a także wyraźnie podniesie się odporność Twojego organizmu. Wreszcie pozbędziesz się wad postawy lub skutecznie zapobiegniesz ryzyku ich powstania. Jeżeli zmagasz się z problemem nadwagi, trening jogi będzie stanowił wsparcie w spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej i usprawni procesy trawienne.

Komentarze (11)
Zaloguj się
  • mark014

    Oceniono 40 razy 32

    Rozciąganie, po prostu. Po co udawać, że jeśli użyje się angielskiego słowa to będzie to bardziej wydajne ćwiczenie...

  • boo-boo

    Oceniono 31 razy 15

    A co to jest "stretching" gimbazo ? Języka polskiego w szkole nie nauczyli dobrze ?

  • trebiusz

    Oceniono 14 razy 12

    orczyki lubią wstawiać angielskie słówka,czują się ważniejsi niż ich ojce

  • Remigiusz Bak

    Oceniono 14 razy 12

    Hangouts z prezydentem , Stretching ? po co piszecie artykuły po polsku ? po co w ogole jestescie ? czy to m.in. nie dziennikarze powinni stac na strazy jezyka ? NAWET TRENERKA MOWI ROZCIAGANIE !

  • pafni

    Oceniono 4 razy 4

    W związku z reklamą nie chce mi się tego oglądać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX