Ćwiczenia w domu: ćwiczenia na ramiona

Magdalena Derewecka, Piotr Szubryt
07.03.2014 15:08
Nie lubisz robić ćwiczeń na ramiona? Lepiej się do nich przekonać, bo ramiona bardzo szybko reagują na trening i w krótkim czasie widać zarysowane mięśnie. Jako obciążenie świetnie sprawdzą się małe butelki z wodą. Ćwiczenia na ramiona pokazuje Małgorzata Mączyńska, mistrzyni Polski Fitness Bikini.

ĆWICZENIA W DOMU: ĆWICZENIA NA RAMIONA

Gdy już postanowimy podjąć wyzwanie osiągnięcia wymarzonej sylwetki z pewnością będziemy mieć na uwadze najważniejsze czynniki, które nam to umożliwią: odpowiednio dobraną dietę, zmianę stylu życia i aktywność fizyczną. Ta ostatnia nie wymaga od nas spędzania długich godzin na siłowni, bowiem istnieje wiele ćwiczeń, które możemy wykonać w domu. Ćwiczenia na ramiona przedstawi nam Mistrzyni Polski Fitness Bikini- Małgorzata Mączyńska.



Do naszego treningu wykorzystamy przedmiot, który raczej na co dzień kojarzy się nam z wypoczynkiem, czyli.. kanapę. Będziemy potrzebować również dwóch półlitrowych butelek wody mineralnej, które zastąpią nam hantle.



Siadamy na brzegu kanapy, pamiętając o tym, by mieć wyprostowane plecy, nogi pod kątek prostym oparte stopami mocno na podłodze. Napinamy mięśnie brzucha, usztywniamy nadgarstki i unosimy butelki tak, by w łokciu powstał kąt dziewięćdziesięciu stopni. Ponadto powinniśmy pilnować, by były one blisko ciała. Ćwiczenie powtarzamy dwanaście razy po cztery serie.



Kolejnym domowym ćwiczeniem na biceps? Jest bardzo podobne do poprzedniego, jednak przy końcu ruchu przekręcamy butelkę w poziomie i robimy ćwiczenie naprzemiennie- najpierw jedna ręka, później druga. Pamiętajmy o napięciu mięśnia przy ruchu wykańczającym. Znów robimy dwanaście powtórzeń po cztery serie.



Siadamy na kanapie tak, by oprzeć się na niej i umieścić na niej wyprostowane nogi. Unosimy butelkę wyprostowaną ręką. Następnie zmieniamy stronę kanapy, by wyćwiczyć mięśnie drugiej. Powtarzamy jak poprzednio. Ruch do góry powinien być szybki, natomiast na dół wolny. Ćwiczenie powtarzamy jednak unosimy wyprostowaną rękę w bok.



Kolejno siadamy na brzegu kanapy, pochylamy się i unosimy butelki z wodą w kierunku zewnętrznym w górę. Nie podnosimy ich wyżej niż do linii barku i powtarzamy taką samą ilość razy, jak przy ćwiczeniach powyżej.

Teraz czas na triceps. Siadamy na brzegu kanapy, prostujemy plecy, chwytamy oburącz butelkę i umieszczamy ją za plecami. Ruch powtarzamy dwanaście razy w czterech seriach, wciągając brzuch.



UWAGA! Przed wykonaniem treningu należy zrobić rozgrzewkę. Nie możemy zacząć treningu tuż po jedzeniu ani na czczo. Pamiętajmy o piciu dużej ilości wody i uzupełnianiu elektrolitów. Jeśli cierpimy na jakieś schorzenia, skonsultujmy z lekarzem możliwość wykonywania przedstawionych ćwiczeń.



Komentarze (5)
Zaloguj się
  • molly_wither

    Oceniono 28 razy 10

    Najlepsza na miesnie ramion jest tara do prania. Mlodym sflaczaly miesnie, bo za malo pracuja w domu fizycznie.Zmywarki, pralki, miksery... Ja jeszcze w latach 90tych pralam recznie na tarze do prania, a ciasta ucieralam walkiem.

  • nanga_29

    Oceniono 31 razy -9

    0,5 kg? Co daje takie machanie? Robię te ćwiczenia z 7kg ciężarkiem. Jak widzę kobiety przychodzące na siłownię i ćwiczące ciężarkami 1 kg byle tylko się nie spocić zastanawiam się po co tak tracą czas.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX