Ile posiłków należy jeść, aby schudnąć

Magdalena Derewecka, Marlena Ciborowska, Magdalena Małecka
25.02.2016 16:41
Zapewne nieraz słyszałaś, że aby utrzymać zgrabną sylwetkę, należy spożywać 5 posiłków dziennie. Jak się okazuje, to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą przybrać na wadzę. Jeżeli chcesz zgubić zbędne kilogramy, powinnaś jeść maksymalnie 3 posiłki. Nasza ekspertka, Marta Okuniewska wyjaśnia dlaczego.

Co jeść przed i po treningu

ILE POSIŁKÓW ZJEŚĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ


Tym razem trener personalna Marta Okuniewska odpowie na pytanie: ?Ile posiłków powinniśmy zjeść, żeby schudnąć??. Już na początku obala ona utrwaloną przez współczesna media regułę pięciu jedzonych co trzy i pół godziny posiłków. Okazuje się bowiem, że niewystarczające pod względem kaloryczności pożywienie nie daje satysfakcji, wzbudza poirytowanie i nie zaspokaja uczucia głodu. Ponadto istnieje większa szansa, że w takim układzie będziemy bardziej skłonni do podjadania.


Trenerka radzi, byśmy posiłki o łącznej wartości 1500 kalorii podzielili na trzy porcje. Faktem jest, że jemy wówczas rzadziej, ale pojawia się uczucie sytości dzięki temu, że przeżuwamy dłużej i więcej. To recepta na to, by zacząć redukcję masy.


Bywa jednak tak, że chcemy przybrać na wadze. Co wówczas powinniśmy zrobić? Wybrać posiłki o łącznej wartości kalorycznej równej 3000 kcal i dzielimy je na większą ilość dań. Czemu nie zjeść ich również w trzech porcjach? Obciążylibyśmy swój żołądek i spowolnili metabolizm.


Oczywiście warto pamiętać o piciu dużej ilości wody i regularnych ćwiczeniach, które proponujemy w naszym serwisie. Dopiero połączenie odpowiedniej diety i stylu życia, aktywności fizycznej i świadomości własnego ciała, przyniesie wymarzone efekty. Polecamy treningi metaboliczne, bowiem są one intensywne, ale krótkie, więc nawet przy dość intensywnym rozkładzie dnia istnieje duża szansa, że będziemy mogli znaleźć na nie czas. To zaledwie kilka minut dziennie, które wzmocnią nasze mięśnie, przyśpieszą spalanie tkanki tłuszczowej i sprawią, że nasza kondycja znacznie się poprawi.


Warto pamiętać, by dobierać składniki pożywienia tak, by dostarczały naszemu organizmowi niezbędnych składników: minerałów, białka, zdrowego tłuszczu, witamin.



Komentarze (11)
Zaloguj się
  • idiomka.blog.pl

    Oceniono 1 raz 1

    Weźcie się, qrna, zdecydujcie!

  • Eliza Kluk

    0

    hm postura Pani z filmiku nie wskazuje moim zdaniem nie wskazuje na to, ze moze byc autorytetem od gubienia kilogramow ^^

  • roland garros

    0

    odpowiadając na pytanie zadane w tytule.
    żeby schudnąć trzeba jeść JAK NAJMNIEJ !!!!!

  • george_costanza

    0

    Nie wierzę, w końcu do was dotarło?

  • ochujek

    Oceniono 1 raz -1

    Zgubiłem 20 kilo jedząc małe porcje 5 razy dziennie. Odzwyczaiłem się od słodyczy. Jem dużo owoców, sałatki warzywne, ryby morskie, trochę chleba pełnoziarnistego. Do picia woda.

  • Oceniono 1 raz -1

    Co za bzdura. Im mniej posiłków, tym więcej organizm odkłada na "czarną godzinę" czyli ten czas kiedy długo nie jemy. Co za tym idzie - większe odkładanie tkanki tłuszczowej, której później nie zdążymy spalić. Trzy posiłki główne powinny być pełnowartościowe, a dwa pozostałe to tylko przekąski, czyli owoce, warzywa, kawa czy koktajle. Gazeta.pl jest słabym źródłem, więc nie polecam.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX