Odczuwasz ból podczas treningu? Znamy powód i wiemy, jak sobie z nim skutecznie poradzić

Porządna rozgrzewka, rozciąganie, dobrze dobrane obuwie i zdrowy rozsądek nie gwarantują braku kontuzji. Można jednak zmniejszyć ich ryzyko, a gdy jednak się przytrafią, szybko zareagować i skutecznie sobie pomóc.

Mierz siły na zamiary
Jeśli ostatnio zaniedbałaś treningi lub po zimowym zastoju wracasz do aktywności fizycznej, pamiętaj, żeby robić to z głową. Jeśli biegasz, zdecyduj się na początku na nieco krótszy niż zwykle dystans, na siłowni wybierz mniejsze obciążenie, a jeżeli wybierasz się na fitness lub crossfit, zdecyduj się na zajęcia o mniejszej intensywności. Być może taki trening nie będzie w stu procentach satysfakcjonujący, ale z pewnością bezpieczniejszy dla twojego organizmu, a ciało lepiej zareaguje na wysiłek. Pamiętaj też, że równie ważna jest regeneracja po treningu. Przed kolejnym - daj swojemu organizmowi trochę czasu na odpoczynek.

Sposoby na radzenie sobie z bólem
Fotolia

Nie zapominaj o rozgrzewce i rozciąganiu
Wiele osób nie traktuje poważnie konieczności wykonania porządnej rozgrzewki. Tymczasem wpływa ona na nasze możliwości wysiłkowe (podczas treningu osiągniemy lepsze efekty) oraz zabezpiecza nas przed ewentualnymi urazami. Najczęstsze kontuzje, szczególnie wśród biegaczy, to niestety urazy kolan i kostek. Te dwa obszary, to niezwykle skomplikowane kombinacje mięśni, wiązadeł i ścięgien. Uszkodzenie jednego z tych elementów, często powoduje zaburzenia pracy całego stawu. Po zakończonym treningu, zawsze poświęć kilka minut na stretching. Dokładne rozciągnięcie wszystkich grup mięśni wspaniale je uelastycznia, zwiększa nasze zakresy ruchowe i ruchomość stawów, poprawia ogólną sprawność. Poza tym dobrze przeprowadzone rozciąganie redukuje napięcie mięśniowe, które powstało podczas dużego wysiłku fizycznego.

Sposoby na radzenie sobie z bólem
Fotolia

Nie ignoruj
Jak doskonale wiemy, nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli - źle postawiona stopa, niespodziewana nierówność terenu, chwila nieuwagi i kontuzja gotowa. A to oznacza ból. W pierwszym odruchu zawsze chcemy go jak najszybciej ukoić. Pamiętaj jednak, że ból, to reakcja obronna organizmu - ostrzega, że coś jest nie tak. Nie powinnaś ignorować takich sygnałów, żeby dodatkowo sobie nie zaszkodzić np. drobnej kontuzji kostki nie doprowadzić do poważnego stanu zapalnego. Jeśli odpowiednio zareagujesz - masz szansę wyjść ze wszystkiego bez szwanku. Zacznij od zimnego okładu na kontuzjowane miejsce - jak najszybsze schłodzenie, często decyduje o późniejszych losach kontuzji. Następnie sięgnij po preparat o miejscowym działaniu przeciwbólowym i przeciwzapalnym. Najwygodniej użyć środka w aerozolu (nie jest tłusty, nie wymaga wcierania), np. preparatu Elmetacin®. Zawiera indometacynę, czyli organiczny związek chemiczny, który ma doskonałe działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwobrzękowe. Jeśli uważasz, że kontuzja wymaga wizyty u lekarza - nie zaniedbaj tego. W końcu nadeszła wiosna, a po niej czeka cię długie lato. Chyba nie chcesz spędzić go bez sportu?

Sposoby radzenia sobie z bólem
Materiał partnera

Więcej o Elmetacin®: elmetacin.pl

Więcej o: