Ile kalorii trzeba spalić codziennie, żeby schudnąć 10 kg? Dobra forma w liczbach

Ile trzeba każdego dnia spalać kalorii, żeby po roku być lżejszym o 10 kg? Ile czasu odpoczywać miedzy treningami kardio, aby uniknąć tycia? Jak długo trzeba się rozciągać żeby mieć elastyczne ciało?

Bieganie, centymetr, dietaFotolia

1.    Podczas chodu pracuje aż 200 różnych mięśni ludzkiego ciała.

2.    Przeciętny człowiek w czasie całego swojego życia pokonuje na piechotę dystans ponad 80 000 km, czyli dwukrotnie okrąża ziemię.

3.    Już 5 sekund stretchingu każdej grupy mięśniowej po treningu wystarcza, by poprawić elastyczność ciała i poprawić zakresy ruchu w stawach.

4.    Jeśli będziesz ćwiczyć 1-3 godziny tygodniowo, zredukujesz ryzyko raka piersi o 30%. Ćwicząc powyżej 4 godzin w tygodniu, ryzyko to obniżysz nawet o 60%.

5.    Zakładając kask rowerowy o 65% zmniejszysz ryzyko uszkodzenia twarzy, o 85% - głowy i aż o 88% - mózgu.

6.    Jeśli każdego dnia, spalisz 200 kcal więcej niż ich zjesz, za rok będziesz o 10 kg lżejszy.

7.    Przejście 1 km zajmuje ok. 10 minut. W tym czasie wykonasz ok. 1200 kroków. Zalecana liczba kroków, która trzeba wykonywać każdego dnia, aby zachować zdrowie i nie tyć wynosi 12 000 kroków, czyli 10 razy więcej.

8.    Jeśli zbudujesz 2 kg mięśni, każdego dnia twoje ciało spali o 8% kalorii więcej. Jeśli więc twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 2500 kcal, 2 dodatkowe kilogramy mięśni zwiększą te liczbę do 2700 kcal. To oznacza, że albo możesz pozwolić sobie na dodatkową przekąskę o wartości 200 kcal, albo... patrz punkt 6.

9.    Przerwa między kolejnymi treningami kardio powinna wynosić maksymalnie 48 godzin. W przeciwnym razie organizm zacznie przestawiać się na program oszczędzania energii i każdą dodatkową kalorię zacznie zamieniać w tłuszcz.

10.    60-80 uderzeń serca na minutę w spoczynku oznacza, że jesteś w dobrej formie.

WIĘCEJ PORAD ZNAJDZIESZ TUTAJ.

Więcej o: