Oczyszczanie organizmu - menu na cały dzień [DIETA]

zielone koktajle

zielone koktajle (Shutterstock)

Zanim zrzucimy z siebie ciepłe kurtki i szaliki, powinniśmy zdecydować się na małą rewolucję na naszym talerzu. Jeśli chcesz zrobić detoks, nie zawracaj sobie głowy głodówkami albo dietami eliminacyjnymi. Magdalena Baran, dietetyk Wygodnadieta.pl, proponuje włączenie do diety oczyszczających produktów.

Oczyszczanie organizmu wspomoże ocet, kombucha i cytryna. Sprawdź!

Oczyszczanie organizmu - zrób to z głową!

Zima zdecydowanie nie sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki. Często rezygnujemy z aktywności fizycznej, a mroźne wieczory spędzamy pasywnie w zaciszu swojego mieszkania z kocem, kubkiem ciepłej herbaty i ciastkiem, w efekcie czego w ziemie przybieramy na wadze. Nic wiec dziwnego, że na wiosnę chcemy szybko wrócić do formy, aby wyglądać atrakcyjnie. Należy jednak pamiętać, że nagła i drastyczna zmiana diety to nie najlepszy sposób na odchudzanie. Nieracjonalny jadłospis czy głodówki - nawet jeśli zadziałają, to prędzej czy później spowodują powrót do wyjściowej masy ciała. Aby mieć pewność, że efekty naszych poczynań będą trwałe, z początkiem wiosny należy przestawić się na zdrowe, racjonalne odżywianie. Co to oznacza w praktyce? Dzienną rację pokarmową należy podzielić na 5 różnorodnych, niewielkich posiłków i należy je spożywać w równych odstępach czasu. Zmiana nawyków żywieniowych to jedyna skuteczna metoda, aby uzyskać trwałe efekty w postaci spadku masy ciała.

Zielony koktajl oczyszcza organizm. Zobacz, z czego go przygotować!

Dieta oczyszczająca - jadłospis

Napój poranny: napar z siemienia lnianego

Mleczny koktajl bananowyFot. BBS

Składniki: 1 łyżka siemienia lnianego, 1 szklanka wrzątku

Sposób przygotowania: Siemię lniane zmiksować w blenderze lub w młynku do kawy, zalać wrzącą wodą i odstawić na godzinę, wypić.

48 kcal, białko: 2,3 g; tłuszcze: 4,3 g; węglowodany: 0,1 g; błonnik: 2,7 g

I śniadanie: owsianka bananowa z orzechami i kardamonem

Oatmeal with fresh bananas drizzled with honey over a rustic wooden background.STEPHANIE FREY - FOTOLIA/Stephanie Frey

Składniki: płatki owsiane (30 g), mleko (200 ml), mielony kardamon, średni banan, 4 migdały, łyżeczka miodu

Sposób przygotowania: Mleko z płatkami ugotować na wolnym ogniu, do uzyskania gęstej owsianki. Pod koniec dodać kardamon. Masę przelać do miseczki i udekorować posiekanym bananem, migdałami, polać miodem.

365 kcal, białko: 7 g; tłuszcze: 7,7 g; węglowodany: 71 g; błonnik: 4,9 g

II śniadanie: kolorowe kanapki z humusem z awokado

hummus wygodnadieta.plhummus wygodnadieta.pl

Składniki: chleb żytni pełnoziarnisty (80g), humus z ciecierzycy i awokado (50g), pomidor, (1 duża sztuka), rzodkiewka (kilka sztuk), sałata (kilka liści), kiełki rzeżuchy.

Składniki na hummus: ciecierzyca sucha (35g), awokado (1/2 sztuki), czosnek (1 ząbek), olej sezamowy (1 łyżka), sok z cytryny (2 łyżki), pieprz, papryka ostra, papryka słodka (po szczypcie).

Sposób przygotowania: Ciecierzycę zalać na noc wodą, następnego dnia opłukać, ugotować do miękkości. Po ostudzeniu zmiksować ją z awokado, olejem sezamowym, sokiem z cytryny, czosnkiem i przyprawami. Podczas miksowania, w razie potrzeby dodać przegotowanej, ostudzonej wody do osiągnięcia odpowiedniej konsystencji.

Pieczywo posmarować humusem, nakryć plastrami warzyw, sałatą i udekorować kiełkami rzeżuchy.

390 kcal; białko: 11,3 g; tłuszcze: 16,3 g; węglowodany: 57,85 g; błonnik: 10,5 g

Obiad: Pieczony dorsz z kaszą gryczaną i surówką z kiszonej kapusty

Dorsz w maśle na duszonych porachFot. BBS

Składniki: kasza gryczana (50g), filet z dorsza (120g), sok z połowy cytryny, świeżo posiekany rozmaryn i tymianek (1/2 łyżeczki), kapusta kiszona (150g), marchew (100g), cebula (1/2 sztuki), olej rzepakowy (1 łyżeczka).

Sposób przygotowania: Filet z dorsza umyć zimna wodą, osuszyć papierowym ręcznikiem, lekko posolić, posypać ziołami, skropić obficie sokiem z cytryny i łyżeczką oleju, upiec w piekarniku. Kaszę ugotować na sypko na lekko osolonej wodzie. Kapustę odcisnąć, marchew zetrzeć na tarce o małych oczkach, dodać posiekaną cebulę.

349 kcal; białko: 29,1 g; tłuszcze: 7,5 g; węglowodany: 50,2 g; błonnik: 10,1 g

Podwieczorek: detoksykujący koktajl witaminowy

zielone koktajleShutterstock

Składniki: natka pietruszki (garść), cytryna (1/2 sztuki), kiwi (1 sztuka), banan (1/2 sztuki), sok z pomarańczy (1/3 szklanki).

Sposób przygotowania: zmiksować wszystkie składniki w blenderze.

136 kcal; białko 61,5 g; tłuszcze 38,5 g; węglowodany: 227 g; błonnik: 36,7 g

Kolacja: Sałatka wiosenna

sałatka w papryce wygodnadieta.plsałatka w papryce wygodnadieta.pl

Składniki: sucha zielona soczewica (50g), szczypiorek, rzodkiewka (kilka sztuk), ogórek świeży (1/3 sztuki), papryka (po 1/3 czerwonej, zielonej i żółtej), rukola i roszponka (garść), natka pietruszki, olej lniany (1 łyżeczka), przyprawy.

Sposób przygotowania: Soczewicę opłukać, gotować ok. 25 minut na wolnym ogniu. Warzywa umyć. Szczypiorek posiekać. Rzodkiewkę i ogórek pokroić w kostkę. Paprykę przekroić na połówki i wyjąć pestki. Wystudzoną soczewicę połączyć z rzodkiewką, ogórkiem i szczypiorkiem, dodać olej lniany, posolić i wymieszać. Paprykę napełnić powstałą sałatką, posypać natką pietruszki i udekorować sałatą.

246 kcal; białko: 15,6 g; tłuszcze: 3,6 g; węglowodany: 40,1 g; błonnik: 36,7 g

Dodatkowo w ciągu dnia proszę wypić 2 litry płynów (woda mineralna niegazowana z sokiem z cytryny, zielona herbata bez cukru).

Kalorie: 1380,6; białko: 61,5 g; tłuszcze: 36,5 g; węglowodany 227 g; błonnik: 36,7 g

Jadłospis przygotowała mgr inż. Magdalena Baran, dietetyk Wygodnadieta.pl (wygodnadieta.pl).

Zobacz także
  • Detoks warzywno-owocowy to wyzwanie dla mięsożerców Detoks , czyli odtruwanie organizmu. Domowy, jednodniowy sposób na oczyszczanie z toksyn
  • Polska - kiszona kapusta / shutterstock Kapusta kiszona - sposób na wiosenny detoks [SOK Z KAPUSTY]
  • owoce i warzywa Faty i mity na temat wiosennej diety
Komentarze (28)
Oczyszczanie organizmu - menu na cały dzień [DIETA]
Zaloguj się
  • Oceniono 39 razy 19

    Jedynym czynnikiem detoksykującym organizm jest woda. Poza tym należy po prostu jeść zdrowo - gotowane, zielone, bez smażenia, jak najmniej tłuszczu, ziarna, nieprzetworzone. Dietetycy robią ludziom wodę z mózgu, żeby mieć pacjentów w gabinetach. Zamiast namawiać do picia wody po prostu.
    Mój blog kulinarny: zdrowe i niezdrowe przepisy, wybierasz ty:-) W obu przypadkach jedz mało!!!!!! przepisytv.blogspot.com/

  • kpopialo

    Oceniono 27 razy 17

    Fajnie, tyle że musiałabym stać w kuchni większą część dnia, a nie mam czasu na to! Dużo wody, lekkostrawne produkty, nic po 18tej i tyle - działa:)

  • marta542212

    Oceniono 2 razy 2

    W JAKI SPOSÓB OCZYŚCIĆ ORGANIZM DOMOWYM SPOSOBEM
    Też miałam problem z oczyszczaniem organizmu, próbowałam już wszystkiego do czasu aż znalazłam świetny poradnik :) gdyby ktoś chciał go zobaczyć to znajduje się tutaj: czystyorganizm.wordpress.com

  • ebom

    Oceniono 2 razy 2

    Ale z czego konkretnie niby ta dieta oczyszcza? Znaczy, z których toksyn, których organizm sam się nie pozbędzie?

  • techio

    Oceniono 1 raz 1

    Woda wiadomo - podstawa do codziennego oczyszczania. Jeśli chce się "doładować" trochę organizm, dać mu takiego kopa, który pomoże oczyścić, jest napój Detox Zero - ekologiczny i praktycznie bez kalorii. Bardzo fajnie się sprawdza.

  • ewelina432

    Oceniono 1 raz 1

    Jeśli masz problemy z zatrutym organizmem tak jak kiedyś ja to polecam z całego serca ten poradnik :) czystyorganizm.wordpress.com Dzięki temu bardzo szybko można oczyścić organizm :)
    Dajcie znać czy działa :)

  • Emi Nowicka

    Oceniono 1 raz 1

    Ciekawa dieta - godna polecenia. Jednak ja uwielbiam błonnik jako zdrowy substytut diety. Dlatego też przy każdej diecie zaleciałabym stosowanie błonnika witalnego - czyli naturalnych nasionek babki płesznik i babki jajowatej. One to doskonale wspomagają detoksykacje jelit jak i całego organizmu. Szczerze polecam.

  • Kamil Naja

    Oceniono 1 raz 1

    O tym, skąd wzięły się zielone drinki, możecie przeczytać na moim blogu www.dobreziola.com/2015/01/zastanawiaes-sie-kiedys-skad-sie-wziey.html

  • asia2a

    Oceniono 3 razy 1

    Bardzo fajny artykuł. Zgadzam się, że podstawa oczyszczania organizmu to woda, warzywa i owoce. Tak również robię. Każdego dnia jem sporo zieleniny i kolorowych warzywek i owoców. Prócz tego co pół roku przeprowadzam gruntowne oczyszczanie organizmu naturalnymi ziarenkami. Dwa razy dziennie jem Błonnik Witalny, czyli mieszankę babki płesznik i babki jajowatej. Zawiera on w sobie błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie (dzięki zdolnościom jonowymiennym wolnych grup karboksylowych), a nawet substancje rakotwórcze (np. poziom azotynów w organizmie skutecznie obniżają pektyny). To niesamowite, że takie małe ziarenka tak wiele mogą.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX