10 mitów na temat odchudzania

Czy ziemniaki tuczą? Co wybrać: margarynę czy masło? Czy ćwiczenia zamieniają tłuszcz w mięśnie? 10 mitów na temat odchudzania wyjaśnia Patryk Niekłań (moj-trener.osobisty.pl)

rusz sie

1. Ziemniaki i makaron tuczą

Wbrew powszechnym opiniom, ziemniaki nie tuczą. 100 g dostarcza organizmowi 90 kcal w postaci lekkostrawnych i dobrze przyswajalnych węglowodanów, zwłaszcza skrobi. Ziemniaki są bardzo zdrowe. Dzięki dużej zawartości składników mineralnych o charakterze zasadowym, równoważą kwasotwórcze oddziaływanie na organizm produktów zbożowych i mięsnych. Istotny jest dodatek do ziemniaków, czyli margaryna, masło, wszelkiego typu sosy i mięsa. To one tuczą, gdyż są wysokokaloryczne.

Podobnie sprawa wygląda z makaronem. Jedząc go w rozsądnych ilościach nie utyjemy. Tuczące jest połączenie makaronu z tłustymi, zawiesistymi sosami, tłustym mięsem czy serem. Należy więc makaron zjadać z lekkimi sosami albo z warzywami.

2. Woda odchudza

Woda wspomaga odchudzanie. Woda nie zawiera kalorii i tłumi uczucie głodu. Pozwala na pozbycie się toksyn, dlatego powinno się jej wypijać około 1,5 l dziennie. Stosując dietę odchudzającą, należy zadbać o to, aby więcej wydalać. Należy pić co 1-2 godziny przynajmniej szklankę wody.

3. Margaryna jest mniej tucząca niż masło

Masło i margaryna różnią się między sobą rodzajami zawartych w nich tłuszczów, ale i jedno i drugie ma wysoką wartość kaloryczną.

4. Drób jest chudy

Wszystko zależy od tego, jak drób zostanie przyrządzony. Indyk przygotowany na parze nie zawiera więcej niż 200 kcal. Natomiast kurczak smażony i zjedzony ze skórką to prawdziwa bomba kaloryczna.

5. Świeże warzywa i owoce mają więcej składników odżywczych niż mrożone

Prawidłowe mrożenie świeżych warzyw i owoców powoduje, że zostają w nich zachowane niemal wszystkie składniki odżywcze i witaminy. Natomiast nie można powiedzieć tego o warzywach i owocach leżących długo na stoiskach sklepowych.

6. Opuszczanie posiłków pomaga schudnąć

Drastyczne zmniejszanie kaloryczności jedzonych potraw nie jest najrozsądniejszym rozwiązaniem. Sprzyja to jedynie magazynowaniu dostarczonych pokarmów i większemu apetytowi przy następnym posiłku. Ominięcie któregoś z posiłków to pozbawienie organizmu porcji witamin, białka i minerałów. Organizm lepiej strawi mniejsze, ale częstsze posiłki, niż większe, a rzadsze.

7. Ćwiczenia zmieniają tłuszcz w mięśnie

Tłuszcz i mięśnie zbudowane są z zupełnie innych komórek. Niemożliwa jest więc zamiana jednych w drugie. Ćwiczenia powodują spalanie tłuszczu i przyczyniają się do poprawy umięśnienia.

8. Kolacja powinna być najpóźniej o godzinie 18

Godzinę ostatniego posiłku trzeba dostosować do trybu życia i nie musi to być godzina osiemnasta. Kolację należy zjeść trzy godziny przed snem. Najlepiej, by było to białko - kawałek chudego mięsa.

9. Chcąc się odchudzić, trzeba liczyć kalorie

Podczas odchudzania należy skupić się na wielkości porcji i odpowiednim zbilansowaniu posiłku, a nie na kaloriach.

10. Light zawsze znaczy mniej kaloryczny

Produkty light nie zawsze mają niską zawartość tłuszczu. Produkt może mieć tylko trochę mniej kalorii od wersji podstawowej. Równie często w produktach light tłuszcz jest zastępowany kalorycznymi składnikami.

Mity na temat odchudzania opracował Patryk Niekłań (moj-trener.osobisty.pl). Fan page: Trener Personalny Patryk Niekłań

Więcej o:
Komentarze (21)
10 mitów na temat odchudzania
Zaloguj się
  • lech2011

    Oceniono 2 razy 2

    wzajemnie sprzeczne opinie o odchudzaniu. Chyba nie warto czytać tekstów o dietach.

  • ijioo

    0

    OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK!
    PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA!
    WEJDŹ TERAZ NA WWW.IGORTRENERONLINE.PL
    I WYGRAJ 10 TYSIĘCY ZŁOTYCH!

  • emilisport6

    0

    Tylko personalny trener może stwożyć dla was dobry jadłospis, który w kupie z ćwiczeniami pomoże zmienić się, wiem to, ponieważ sama sprawdziłam. IGORTRENER PL
    Polecam!

  • lola_881

    0

    Może zamiast się odchudzać lepiej było zacząć uprawiać... zdrowy tryb życia? Śmiesznie to brzmi, ale to jaki styl życia przyjęliśmy ma duży wpływ na cały organizm. Zresztą, najważniejszy jest całokształt, zbiór wszystkich rzeczy, które robimy. Trzeba działać kompleksowo!
    www.prawdziwysamiec.pl/blog/4-filary-atrakcyjnego-zdrowego-ciala/

  • martin_m86

    0

    Teorii jest wiele. Czytałem wiele artykułów na ten temat, gdyż walka z nadwagą wcale nie jest taka prosta, a mitologizacja tematu - porażająca. Najświeższym artykułem na ten temat, jaki znalazłem jest ten oto www.prawdziwysamiec.pl/blog/8-mitow-czyniacych-odchudzanie-meczarnia
    Może naświetli Wam problemy, z którymi się borykacie.

  • Milena Jezior

    0

    W końcu ktoś mądrze coś napisał. Jestem zwolennikiem obalania mitów na temat odchudzania, bo wielu ludzi żyje w błędnym przekonaniu. Chcecie szybko schudnąć, to poczytajcie sobie na ten temat: www.kobietaxl.pl/zdrowie/masz-nadwage-nie-szkodzi-sprawdz-jak-szybko-schudnac.html

  • vandalia

    Oceniono 15 razy -1

    To też są mity. Na własnym organizmie zobaczyłam, jak to jest naprawdę. Ze względu na ciężką i poważną chorobę, po 2 m-cach w szpitalu dostałam OD LEKARZA zalecenie, aby na 6 miesięcy całkowicie, do zera, wykluczyć z jadłospisu węglowodany (wszelkie cukry proste i złożone). Wyeliminowałam: wszelkie pieczywo i wszystko co z mąki (skrobia to też węglowodan); mleko i wszystkie jego pochodne (laktoza jest cukrem złożonym), poza sklarowanym masłem; owoce i ich wszelkie przetwory (fruktoza to najłatwiej przyswajalny cukier, a jedno jabłko to 3 łyżeczki cukru), prawie wszystkie warzywa (tylko kapusta i ogórki oraz natka lub koperek) - te białe, żółte, pomarańczowe i czerwone, nie zielone, zawierają karoten, który jest cukrem złożonym (marchewka jest słodka, prawda?), orzechy i inne nasiona. Nie mogłam nawet tabletek zażywać, bo w nich nośnikiem leku jest skrobia) ani pić syropów. Spożywałam wyłącznie białka, tłuszcze i wodę, czyli mięsa wszelakie, chude i tłuste, ryby chude i tłuste, grzyby i jajka - w dowolnych ilościach, o każdej porze dnia i nocy, smażone, pieczone, gotowane .. Liczyło się WYŁĄCZNIE czy w czymś są węglowodany, czy nie. W ciągu 6 miesięcy pięknie, równomiernie chudłam, zgubiłam ponad 30 kg (z 83 do 53 kg), przy stałym poprawianiu się wyników badań krwi - na koniec miałam wyniki jak 18-latka :) To nie była dieta nastawiona na schudnięcie, ale na zabicie drobnoustrojów, które mnie zaatakowały, Ekstra figura było tylko dodatkiem do skutecznej walki z chorobą, i to bez ćwiczeń... Uwaga - to dieta, której nie wolno stosować cukrzykom i osobom nie trawiącym białek. Ja byłam cały czas pod opieką lekarza! Ale wszystkie mity dotyczące kaloryczności poszły w kąt: TUCZĄ WSZELKIE WĘGLOWODANY. I koniec .
    I jeszcze jeden mit: ŚNIADANIE: nasz organizm w nocy wytwarza zapas skoncentrowanej energii na mniej więcej pół dnia, w postaci glikolu w mięśniach. To spadek po praprzodkach - oni nie mieli lodówek, a śniadanie musieli sobie dopiero upolować! A my co robimy? Mając pełno glikolu w mięśniach, rano dorzucamy organizmowi dużą dawkę węglowodanów ... I to już się odkłada w postaci tłuszczu! Pierwszy posiłek - mniej więcej w porze lunchu, ostatni - ok 20-tej, a potem pozwalajcie organizmowi na spokojną pracę przerabiania jedzenia na energię...

  • avikus

    Oceniono 5 razy -3

    A ja jem codziennie czekoladę (nieraz całą tabliczkę) i fast foody kilka razy w tygodniu. I trzymam dobrą wagę, a być może nawet chudnę. Dwa lata temu schudłem 28kg w pół roku będąc na diecie 1500kcal. A teraz po prostu codziennie ćwiczę. Wszystko to kwestia odpowiedniego bilansu energetycznego. Jak ktoś jest mały i leży cały dzień to wtedy trzeba się bardziej ograniczać. Ja miewam dni, że mogę zjeść spokojnie 3000kcal aby "wyjść na 0". Tabliczka czekolady ma 550kcal wieć spokojnie się w tym mieści. "Porady" z sieci można o kant d**y rozbić. Wszystko trzeba sobie indywidualnie rozplanować i nie ma w tym żadnych cudów.

  • werole

    Oceniono 37 razy -3

    Najlepszy sposób na odchudzanie słyszałem ostatnio w telewizji od pewnej pani, o ile dobrze zapamiętałem to p. Kasia Bosacka. Ten uniwersalny sposób na zdrowie i zgrabna sylwetkę, to ZLP (Zryjta Ludzi Polowe). Pozdrawiam.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX