B這nnik - rodzaje, 廝鏚這, dzia豉nie (B這nnik Pokarmowy)

B這nnik to dla nas wielka zagadka. Powinni鄉y zadba o to, 瞠by by obecny w diecie, ale nie wiemy, gdzie go znale潭, ile tak naprawd go potrzebujemy, jakie s jego rodzaje. ζtwiej po prostu kupi tabletki z b這nnikiem. Dietetyk - Katarzyna B豉瞠jewska wyja郾ia wszystkie w徠pliwo軼i zwi您ane z b這nnikiem.

B這nnik - jakie jest dzienne zapotrzebowanie?

Dzienne zapotrzebowanie na b這nnik to 25-40g dziennie (spo篡cie przez Polaków kszta速uje si na poziomie oko這 15g). 25 g b這nnika mamy to np. 195 g suszonych fig, 200 g suszonych 郵iwek, 287 g br您owego ry簑 (1 kg bia貫go ry簑), 400 g kaszy gryczanej, kilogram brokuów.

疾by pokry dzienne zapotrzebowanie musimy je嗆 warzywa i produkty pe軟oziarniste w ka盥ym posi趾u.

B這nnik - rodzaje i 廝ód豉

B這nnik mo瞠my podzieli na rozpuszczalny w wodzie (np. pektyny zawarte w owocach) oraz nierozpuszczalny (ligniny i celulozy z produktów zbo穎wych - ten 'twardszy' b這nnik) i maj one nieco inne dzia豉nie.

- Celulozy i ligniny nie rozpuszczaj si w wodzie. Wi捫 j, zmniejszaj帷 zaparcia, daj帷 uczucie syto軼i i wype軟iania. Przyczyniaj si do 豉godniejszych objawów hemoroidów, zmniejszaj zaparcia oraz u豉twiaj odchudzanie.

- Pektyny, gumy i 郵uzy to b這nnik rozpuszczalny w wodzie. Umo磧iwia wydalanie z organizmu nadmiaru cholesterolu, kwasów ó販iowych i chroni przed nowotworami.

B這nnik naturalny przede wszystkim kasze, pe軟oziarniste produkty zbo穎we oraz warzywa i owoce maj帷e drobne pestki - maliny, truskawki, je篡ny.

Suplementy z b這nnikiem

W suplementach s ró積e rodzaje b這nnika. Zale積ie od suplementów oczywi軼ie, ale zazwyczaj jest on w suplementach b這nnikiem pochodzenia naturalnego. Warto wybiera naturalne, zawieraj帷e np. glukomannan albo pektyny ze skórek jab貫k. Nie zaleca豉bym jednak spo篡wania b這nnika z suplementów jako jedynego jego 廝ód豉, poniewa nie s one na tyle zró積icowane co w produktach naturalnych.

Jak dzia豉 b這nnik? Dlaczego warto go stosowa przed posi趾iem?

B這nnik wi捫帷 wod lub rozpuszczaj帷 si w niej tworzy swoisty '瞠l', dzi瘯i czemu zape軟ia nasz 穎陰dek i jelita. My czujemy si syci, a de facto zjadamy ma這 kalorii (tak jest w przypadku jedzenia na przyk豉d du瞠j ilo軼i warzyw do posi趾u). Je瞠li stosujemy suplementy z b這nnikiem przed posi趾iem, popijamy je du膨 ilo軼i wody, to wype軟iamy cz窷ciowo nasz przewód pokarmowy i wydaje nam si, 瞠 zjedli鄉y zdecydowanie wi璚ej ni mia這 to miejsce faktycznie.

Czy mo積a sobie zaszkodzi b這nnikiem? Co si dzieje, je郵i b璠ziemy dostarcza go za du穎?

Bardzo trudno jest zje嗆 za du穎 b這nnika - w ilo軼i szkodliwej dla organizmu. Powiedzia豉bym raczej, 瞠 mo瞠my wypi do niego za ma這 wody. Spowoduje to 'zatkanie' naszego przewodu pokarmowego i spowoduje zaparcie. Mo瞠 to by bardzo niebezpieczne, dlatego uczulam, aby pi du穎 wody.

Warto równie pami皻a, 瞠 b這nnik wi捫帷 kwasy ó販iowe, cholesterol i inne substancje, 陰czy si on równie z lekami, 瞠lazem, wapniem czy cynkiem. Przy du篡m spo篡ciu b這nnika powinni鄉y je嗆 równie wi璚ej tych sk豉dników i z ca陰 pewno軼i nie 陰czy suplementów mineralnych czy leków antykoncepcyjnych z posi趾iem zawieraj帷ym du膨 ilo嗆 b這nnika.

Zdj璚ie Aura Herbals B這nnik jab趾owy 300g Zdj璚ie BIOOGRODY B這nnik z ananasem - z Ogrodu 砰cia Zdj璚ie GRANEX B這nnik z jab趾iem 350g
Aura Herbals B這nnik jab趾owy BIOOGRODY B這nnik z ananasem GRANEX B這nnik z jab趾iem
Sprawd ceny » Sprawd ceny » Sprawd ceny »
廝ód這: Okazje.info
Wi璚ej o:
Komentarze (8)
B這nnik - rodzaje, 廝鏚這, dzia豉nie (B這nnik Pokarmowy)
Zaloguj si
  • Gosia Grygoruk

    Oceniono 2 razy 2

    Te ju kilka lat stosuj b這nnik witalny na zaparcia. Jestem bardzo zadowolona z jego efekt闚 dzia豉nia.

  • Ala Winnicka

    Oceniono 1 raz 1

    Dawid zgadzam si z Tob. B這nnik to podstawa diety. Owszem jem warzywa i owoce ale moj diet wspomagam b這nnikiem Witalnym. Naturalnymi nasionkami, kt鏎e nie do嗆, 瞠 wymiataj toksyny to jeszcze wspomagaj w funkcjonowaniu uk豉d trawienny. ζtwy i prosty w stosowaniu - jedynie nale篡 pami皻a o regularnym piciu wody.

  • ijioo

    0

    SCHUDNIJ I ZGARNIJ NAGROD!
    OSI:AJ SZCZUPΒ LUB MUSKULARNE CIAΜ SZYBCIEJ NI KIEDYKOLWIEK!
    PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA!
    WEJD TERAZ NA WWW.IGORTRENERONLINE.PL
    I WYGRAJ 10 TYSI犴Y ZΜTYCH!

  • Izabela Korwi雟ka

    0

    Super artyku i przydatne informacje ale b這nnikiem nie wolno przesadzi mimo 瞠 przydaje si bardzo przy zaparciach, czasem jednak lepiej poprzesta na dicopegu i umiarkowanej ilo軼i b這nnika ze wzgl璠u na wzd璚ia

  • Paulina Kowalska

    0

    Bardzo przydatny przy dietach odchudzaj帷ych, rewelacyjny przy zaparciach, stosowa豉m razem z dicopegiem, rewelacja! :)

  • Pawe Pol

    0

    Polecam z du膨 zawarto軼i b這nnika przy tym naturalny energetyczny bez chemii
    produkt past sezamow z daktylami dostepna na www ehause eu

  • dawid_34

    0

    Przedm闚czyni ma racj - producenci dodaj do bia貫go pieczywa s堯d j璚zmienny, 瞠by to wygl康a這 jak pe軟oziarniste. Ale wracaj帷 do b這nnika - jego 廝鏚e jest sporo, ale warto si wspom鏂 naprawd zdrowym, ekologicznym suplementem bez wype軟iaczy i dodatk闚. Na mnie najlepiej dzia豉 b這nnik j璚zmienny, do kupienia tu (cho nie zawsze jest, trzeba polowa) : freedelikatesy.pl/blonnik_jeczmienny_500g_biofit.html

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX