Męska jazda

Coraz częściej mężczyźni z dużych polskich miast zaczynają wykorzystywać rower, jako środek lokomocji. Dla wielu z nich rower to już nie tylko sport czy weekendowe wypady za miasto, ale także nieodłączny element codziennego życia.

Na rowerze nie jeździ się już wyłącznie wiosną i latem. Niskie temperatury nie stanowią przeszkody, tak samo, jak brak ścieżek rowerowych. Rower jako codzienny środek transportu jest dobry nie tylko dla młodych i nie tylko dla tych, których nie stać na samochód.

Dojeżdżanie rowerem do pracy nie oznacza już utraty prestiżu społecznego. Co więcej, to samochód staje się coraz częściej wyznacznikiem konformizmu, podczas gdy jazda na rowerze to symbol wolności, niezależności i nowoczesności. Rowerowa elegancja przestaje być wyłącznie domeną kobiet. W krajach Europy Zachodniej, wybór elegancji rowerowej uznawany jest za pewien rodzaj snobizmu społecznego, jednak bez pejoratywnego zabarwienia. Dzisiaj w sklepach z akcesoriami rowerowymi można znaleźć nie tylko obcisłe ubrania typowe dla zawodników, ale także stylowe płaszcze przeciwdeszczowe czy też oldschoolowe czapeczki z wywijanym daszkiem, wzorowane na kolarskich nakryciach głowy.

Wybór roweru jako środka transportu, może być również powodowany myśleniem proekologicznym. Dzięki temu ograniczamy emisję spalin do środowiska naturalnego, nie tracąc przy tym czasu na stanie w korkach. Towarzyszy temu też aspekt ekonomiczny. Oszczędzamy pieniądze, które musielibyśmy wydać na paliwo, bądź środki transportu miejskiego. Czas podróży rowerowej jest zazwyczaj ściśle określony. Inaczej, niż w przypadku transportu samochodowego. Dlatego bardzo często na rower przesiadają się również ci, którzy posiadają prawo jazdy i samochód. Bo tak zdrowiej, a nierzadko również szybciej i wygodniej.

Rower w mieście Jazda rowerowa staje się najkorzystniejszą formą wysiłku fizycznego, zwłaszcza dla ludzi prowadzących siedzący tryb życia. Rowerzyści miejscy z nikim się nie ścigają, stąd też nie pocą się nadmiernie i nie muszą narzekać na brak prysznica w pracy. Także brak ścieżek rowerowych nie stanowi tak naprawdę wielkiego problemu. Zawsze można wybrać trasę o mniejszym natężeniu ruchu samochodowego. Badania przeprowadzone podczas akcji ''Rower mój środek transportu'' dowiodły, że miejski rowerzysta najczęściej posiada wyższe wykształcenie oraz dobrą pozycję zawodową. W grupie tej znajdują się pracownicy korporacji, architekci, programiści oraz trendsetterzy. Lepsze wykształcenie powoduje również, że nie muszą już podnosić swojej pozycji społecznej, przykładowo poprzez posiadanie luksusowego samochodu. Kiedy Mikael Colville-Andersen po raz pierwszy użył sformułowania cycle chic, nie przypuszczał zapewne, że moda ta znajdzie aż tak wielu zwolenników. ,,Rowerową elegancji'' jako pierwsze w Polsce zaczęły odkrywać kobiety. Teraz do tej grupy szturmem dołączają także mężczyźni. Nadchodząca wiosna na pewno ukaże powszechność tej nowej kultury rowerowej. W końcu obok Kopenhagi, Amsterdamu, Paryża i Berlina, elegancja rowerowa staje się obecnie coraz bardziej widoczna także w Krakowie, Warszawie i innych dużych miastach Polski.

W galerii zdjęć pokazujemy kilka męskich, miejskich i ciekawych rowerów Giant.

Więcej o:
Copyright © Agora SA