Ćwiczenia - najlepszy sposób na stres

Naukowcy już dawno udowodnili, że ćwiczenia to najlepszy sposób na stres i nic tak jak trening nie pomaga w radzeniu sobie z trudną rzeczywistością. Eksperci z Lionfitness wyjaśniają, jaką aktywność wybrać, żeby ukoić nerwy.

Pływanie na problemy w pracy

 

Każdy zmaga się z nimi na co dzień. Często jesteśmy przemęczeni, a stan podenerwowania atmosferą w miejscu pracy nie daje nam odetchnąć. Dobrą propozycją na odreagowanie stresu jest pływanie. Już 30 minut spędzone w wodzie działa uspokajająco. Praca serca przyśpiesza, a woda działa na człowieka wyjątkowo kojąco. To świetna okazja, by się uspokoić, przemyśleć wszystko i pozbyć się permanentnego stanu irytacji. W weekend warto wybrać się na długie wycieczki rowerowe. Jeśli miejsce twojej pracy nie jest bardzo oddalone - korzystaj z roweru również na co dzień.

Trening jako antydepresant

 

Na całym świecie nie ma człowieka, który wiecznie byłby szczęśliwy i zadowolony. Problemy życia codziennego dotykają każdego i tylko od ciebie zależy to, jak będziesz sobie z nimi radzić. Często mają one negatywny wpływ na zdrowie. Wiązać się mogą z utratą apetytu, lub wręcz przeciwnie - z nerwowym podjadaniem, spadkiem odporności, czasem kończą się depresją. Osłabiony w wyniku stresu organizm nie funkcjonuje prawidłowo. Należy wówczas unikać takich aktywności, które wymagać będą dużego nakładu sił. Nie oznacza to jednak, że powinniśmy rezygnować ze sportu w ogóle. Codzienny trening pomaga w ucieczce od negatywnych myśli.

 

James A. Blumenthal przeprowadził badania z których wynika, że ćwiczenia fizyczne są skuteczne w zwalczaniu depresji w takim samym stopniu, jak stosowanie leków. Badacz stwierdził też, że ćwiczenia fizyczne wykonywane w grupach, indywidualnie, a nawet w zaciszu własnego mieszkania dają zdumiewające wyniki w leczeniu choroby.

Treningi są dobrym wyjściem dla pacjentów zmotywowanych do ich podjęcia. Skuteczność ruchu w leczeniu depresji może wynikać stąd, że aktywność fizyczna wpływa na wydzielanie norepinefryny i serotoniny - substancji będących składowymi leków antydepresyjnych.

Według psychologów z Southern Methodist University w Dallas już 25 minut ćwiczeń dziennie poprawia samopoczucie i pomaga zwalczać depresję i poczucie lęku. Ćwiczenia fizyczne powinny być stosowane w leczeniu różnych chorób psychicznych w połączeniu z lekami i terapią grupową. Co więcej, konwencjonalne leczenie nie dla wszystkich jest tak samo skuteczne. Obserwacje naukowców i psychologów dowiodły, że 150 minut ćwiczeń tygodniowo pomaga obniżyć niepokój i łagodzić objawy depresji. Przekłada się to na zaledwie 25 minut aktywności fizycznej dziennie, które można łatwo uczynić częścią codziennego planu dnia.

Asany wyciszają emocje

 

Kiedy nie możesz poradzić sobie z narastającym uczuciem gniewu  - pomyśl o jodze. Już dwa treningi w tygodniu wystarczą, by pomóc ci pozbyć się negatywnych emocji. Powolne ruchy i szkolenie z zakresu oddychania pomagają się zrelaksować, skoncentrować na swoim ciele i wnętrzu. Dzieje się tak, ponieważ w trakcie ćwiczeń jogi nasze mięśnie się rozluźniają, wykonujemy przy tym ćwiczenia oddechowe (niezwykle ważne nie tylko podczas treningów, ale również w codziennym życiu), a praktyka medytacji pomaga w umysłowym i fizycznym rozwoju. Zmniejszają się objawy stresu i niepokoju. Joga zwiększa także odporność - nie tylko tą fizyczną, ale również psychiczną!

Sporty walki uczą samokontroli

 

Czasem jedynym sposobem na poradzenie sobie ze złością jest zwyczajne wyżycie się. Każdy z nas pamięta chwile, w których miał ochotę uderzyć pięścią w ścianę, rozbić szklankę, czy rzucić telefonem. By dać ujście tego typu emocjom, lepiej wybrać się na trening sztuk walki. Ta aktywna forma wysiłku pomoże pozbyć się nagromadzonej złości. Poza tym jest to typ treningu, który uczy umiejętności samokontroli, a więc i wybuchów agresji. Jeśli wiesz, że masz problem z radzeniem sobie z własną złością, może warto znaleźć sztukę walki odpowiednią dla siebie?

Artykuł pochodzi z serwisu www.lionfitness.pl

Więcej o: