Spaghetti też może być fit

spagetti, włochy, kuchnia, jedzenie

spagetti, włochy, kuchnia, jedzenie (Fot. Shutterstock)

Przygotowując spaghetti często posiłkujemy się gotowymi sosami z torebki. Nie da się ukryć, że nie są one ani zdrowe, ani niskokaloryczne. Właśnie dlatego spaghetti bardzo często kojarzy się z daniem, którego pod żadnym pozorem nie można spożywać na diecie. Jednak czy rzeczywiście prowadzenie zdrowego trybu życia i jedzenie spaghetti wykluczają się? Pyszne spaghetti niekoniecznie musi być tuczące. To ile kalorii spożyjemy zależy przede wszystkim od rodzaju sosu, na który postawimy.

Spagetti carbonare - najbardziej kaloryczne

Możemy wybrać bardzo lubiane i popularne spaghetti carbonare, jednak wówczas musimy liczyć się z tym, że takie danie nie należy do zbyt dietetycznych. Jest ono najczęściej przyrządzane z boczku, sera i śmietany. Często dodawane są do niego również grzybki. Jak widać, wymienione składniki nie należą do dietetycznych. Ser to dla wielu nieodłączny element spaghetti. Istnieje nawet sos oparty głównie na serach, w którym powinny się znaleźć ich cztery rodzaje. Taka potrawa może będzie sycąca i pyszna, ale będzie również tykającą bombą kaloryczną.

Obiad z brązowym makaronem [5 PRZEPISÓW]

Spaghetti - jak przygotować zdrową wersję?

Jeśli chcemy stworzyć urozmaiconą, ale bardziej dietetyczną wersję popularnego włoskiego dania postawmy na niestandardowe rozwiązania. Zamiast zwykłego pszennego makaronu wybierzmy ten orkiszowy lub razowy. Świetnie sprawdza się także makaron z mąki durum. Ma on nie tylko mniej kalorii od tradycyjnego, ale jest również dobry w smaku, ponieważ bardzo trudno go rozgotować. W przypadku sosu nie stawiajmy na gotowe produkty. Sosy w słoiczkach lub torebkach są wysokokaloryczne, a oprócz tego nie dorównują smakiem i aromatem tym robionym własnoręcznie. Do zrobienia sosu do spagetti przydadzą się pomidory. To na ich bazie powstaje najpopularniejsze spaghetti bolonese, które cieszy się sympatią smakoszy na całym świecie. Możemy użyć pomidorów świeżych lub z puszki. Nie tylko należą do niskokalorycznych, ale także mają niezwykłe właściwości zdrowotne. Pomidory przyczyniają się bowiem do zmniejszenia ryzyka zachorowania na nowotwory. Do sosu możemy dodać niemal dowolne warzywa w zależności od swoich preferencji. Świetnie sprawdzą się pokrojone w cienkie paseczki marchewki, czy główki brokuł. Jeśli chcemy zrobić nieco mniej tradycyjny sos możemy zdecydować się np. na spagetti ze szpinakiem. Wówczas świetnym dodatkiem będzie ser. Pamiętajmy jednak, że niemal każdy rodzaj sera ma sporo kalorii. Jednak jeśli nie jadamy go notorycznie możemy pozwolić sobie na mały dodatek do naszego spagetii, najlepiej w postaci parmezanu. Dopełnieniem sosu będzie pyszny i zdrowy czosnek. Doda on smaku całemu daniu, świetnie sprawdza się w niemal każdym rodzaju spagetii.

Sos serowy a dieta - najlepsze przepisy dla dbających o linię

Spaghetii to danie, które możemy dowolnie ulepszać i modyfikować. Zamiast tradycyjnego spaghetti po bolońsku może warto postawić na nieco zdrowsze spagetti z tuńczykiem? To znane i lubiane włoskie danie może być nie tylko pyszne, ale i zdrowe pod warunkiem, że wybierzemy do niego odpowiednie dodatki.

Zobacz także
  • Kuchnie świata: zupa tajska Zupa tajska - pomoże ci schudnąć! [2 PRZEPISY]
  • grzyby Sos grzybowy i inne potrawy z grzybów w diecie aktywnych
  • Makaron pełnoziarnisty z dyniowo-serowym sosem Sos serowy - jak zrobić - najlepsze przepisy dla dbających o linię [5 PRZEPISÓW]
Skomentuj:
Spaghetti też może być fit
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX