Zdrowe śniadanie - 4 błędy, które popełniasz

Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że co piąty Polak nie jada śniadań, a co czwarty nie jada nawet trzech posiłków dziennie. A to tylko jeden ze złych nawyków związanych ze spożywaniem śniadań. Poniżej lista 4 najczęstszych błędów związanych z jedzeniem śniadań ułożona przez dietetyka musli TakJakChcesz.pl - Katarzynę Biłous.

1. Nie jedzenie śniadania

Dietetycy są zgodni - śniadanie jest bardzo ważnym, o ile nie najważniejszym, posiłkiem w ciągu dnia. Całkowite pozbawienie organizmu śniadania zmusza go do pracy ponad siły. W praktyce oznacza to brak energii, senność i zmęczenie. Pojawia się również pogorszenie samopoczucia i problemy z koncentracją. Jak mówią eksperci, śniadanie również pomaga utrzymać wagę, m.in. poprzez stymulację metabolizmu oraz stabilizacji poziomu cukru we krwi, ale również zmniejsza ryzyko chorób serca czy nowotworów jelita grubego.

2. Jesz za szybko

Kolejnym z listy najczęstszych śniadaniowych grzechów jest pośpiech. Brak czasu na spokojne śniadanie to nie tylko efekt późnego wstawania czy pośpiechu. Kanapka w autobusie czy jedzenie podczas prasowania to coraz częściej przejaw traktowania śniadania jako posiłku dodatkowego. Co interesujące, obecne złe praktyki zupełnie inaczej wyglądały jeszcze przed kilkunastoma laty, kiedy śniadanie traktowano jako poranny niezbędnik. Jedzenie w pośpiechu może skutkować problemami z trawieniem, zgagą a nawet prowadzić do chorób serca, cukrzycy i nadwagi.

3. Jesz fast foody i inne niezdrowe przekąski

Problem z jedzeniem w pośpiechu wiąże się także z jakością śniadania. Będąc spóźnionym nie przykładamy wagi do tego co jemy, wychodząc z założenia, że lepiej zjeść cokolwiek niż nic. Stołujemy się w fast-foodach w drodze do pracy, zagryzamy przekąski. Wszystko to powoduje tylko chwilowe uczucie sytości, krótkofalowy przyrost energii, a potem jej niedosyt.

4. Jesz słodycze

Często urozmaicamy nasze śniadania słodkimi przekąskami: batonikami, ciastkami czy cukierkami. Należy wymienić także gofry czy naleśniki, z równie słodkimi dodatkami. Powodem dla którego należy unikać takich produktów jest duża zawartość cukrów prostych, które są szybko spalane i już po niedługim czasie po spożyciu ponownie jesteśmy głodni. Śniadanie to posiłek, który powinien dostarczać odpowiednią ilość wszystkich składników odżywczych do ludzkiego organizmu. W związku z tym w śniadaniu znaleźć powinny się produkty z każdej grupy - produkty węglowodanowe (pieczywo pełnoziarniste, musli), tłuszczowe (masło, margaryna - umożliwiają wchłonięcie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach - A, D, E oraz K) oraz białkowe (mleko lub przetwory mleczne, mięso, rośliny strączkowe), nie zapominając o dodatku owoców lub warzyw.

Własne mieszanki musli skomponujesz na stronie TakJakChcesz.pl

Więcej o:
Komentarze (9)
Zdrowe śniadanie - 4 błędy, które popełniasz
Zaloguj się
  • jah-stina

    Oceniono 25 razy 9

    Na śniadanie super opcją są bananowe placki owsiane. Naprawdę smaczna propozycja dla lubiących w miarę słodkie, ale zdrowe śniadania :) Do tego można je szybko wykonać. Także interesująca opcja dla dzieci :) Banany o poranku nie zaszkodzą przy redukcji {zdążymy wszystko spalić}, płatki owsiane dają energię na resztę dnia, podobnie jajko - dłużej syci :)

    Najgorsza opcja to niejedzenie śniadań. Czytałam, że może być to powodem udaru... Nie wiem, na ile to prawda, ale lepiej nie sprawdzać na sobie :D

    __________
    jah-stina.blogspot.com/

  • Arkanis Garth

    Oceniono 10 razy 8

    Płatki i inne wynalazki Kelogsa, z samego rana, to głupota. Strzał insuliny, a godzinę później głód, co owocuje jedzeniem jakichś śmieci w pracy.

  • emi.i

    Oceniono 7 razy 7

    Dużym błędem w diecie jest też zbyt częste picie słodzonych napojów - puste kalorie, które nie wpływają pozytywnie na naszą sylwetkę. Niesłodzona kawa z chudym mlekiem oraz herbaty owocowe bez cukru są doskonałym sprzymierzeńcem osób dbających o linię :) I oczywiście nie zapominajmy o wodzie!

  • Oceniono 9 razy 3

    Nie jedzenie śniadania to duży błąd, zwłaszcza jeżeli rano wychodzimy do pracy lub szkoły na cały dzień. Ja zazwyczaj wybieram śniadanie, które da mi energię na cały dzień, np kanapka z chlebem razowym i warzywkami sezonowymi. Niedrogo i zdrowo, a przede wszystkim smacznie,

  • dw_dc

    Oceniono 12 razy 2

    Dokładnie tak. Wiadomo takie czasy że wszystko w biegu, ale nie zjedzenie śniadania to ciężki grzech przeciwko sylwetce i zdrowiu.

    Porządne śniadanie nie musi być trudne, wystarczą płatki owsiane, trochę orzechów i rodzynek (lub nawet jakieś świeże owoce np. maliny) i gorąca woda. Całość warto uzupełnić jakimś źródłem białka zwierzęcego, ostatecznie odżywką białkową.
    Odrobina oleju lnianego też będzie tu dobrym dodatkiem.

    Inny pomysł to omlet zrobiony z białek jaj, płatków owsianych i orzechów.

    Do tego mała czarna i lecimy działać :-)

  • 0

    Najlepszy i najzdrowszy na śniadanie byłby sok, świeżo wyciśnięty z wolnoobrotowej wyciskarki terapiasokami.pl/wyciskarka-kuvings z maksymalna zawartościa błonnika, witamin, fitosubstancji i enzymów. Szklana takiego soku, zapewni uczucie sytości oraz niezbędna porcje witalności na cały dzien a także4 wzmocni nasz system odpornościowy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX