Energia przez cały dzień - 4 proste sposoby

Co w największym stopniu wpływa na poziom energii? Oczywiście to, co jesz przez cały dzień. Aby nie narażać się na gwałtowne wzrosty i spadki poziomu energii i utrzymać stały poziom cukru we krwi, potrzebujesz dobrej jakości jedzenia. Co jeść wyjaśniają Eksperci z Lion Fitness.

Energia przez cały dzień - co jeść?

Pożegnasz zmęczenie, senność i rozkojarzenie, jeśli będziesz jeść węglowodany pochodzące z pełnoziarnistych produktów, warzyw, owoców, roślin strączkowych, którym towarzyszy białko z orzechów, ryb, jaj i mięsa. Co prawda w balansowaniu poziomu cukru we krwi mniejszą rolę odgrywają tłuszcze i białko, ale są one także kluczowymi substancjami odżywczymi i w prawidłowej diecie nie może ich brakować.

4 sposoby na dodanie energii

1. Dużo pij

Większość ludzi odczuwa brak energii wskutek niedostatecznego nawodnienia organizmu! Jeśli uczuciu zmęczenia towarzyszy ból głowy oraz kłopoty z koncentracją i uczucie słabości, to znak, że nie pijesz wystarczająco dużo płynów. Pij wodę i niesłodzone napoje, także kawę i herbatę.

2. Jedz naturalne muesli

Naturalne płatki z dodatkiem orzechów i owoców plus mleko lub jogurt to naprawdę idealny posiłek na początek dnia. Zawiera mnóstwo węglowodanów złożonych, witaminy z grupy B, i beta glukan, które zmniejszają insulinową odpowiedź organizmu na posiłek i lepiej sycą.

3. Sięgaj po przekąski

Przekąski to ważny element zdrowego sposobu odżywiania. Ich celem jest podtrzymanie sytości i uzupełnienie zapasów energii. Staraj się, by przekąska nie składała się wyłącznie z mąki i cukru, ale zawierała węglowodany, błonnik, białko i tłuszcz. Zamiast kupować batonik lub ciastko, zabierz z domu garść orzechów, nasion i suszonych owoców. Jedz je powoli, dokładnie gryząc i wkładając do ust małe porcje.

4. Sięgaj po produkty mleczne

Mleko, jogurt, kefir - to unikalna kombinacja kluczowych składników odżywczych: wapnia, białka, witaminy D i B12, ryboflawiny i fosforu. Szklanka mleka to także 12 g węglowodanów i 8 g wysokiej jakości białka, co czyni je doskonałym źródłem energii, która nie wyczerpie się zbyt szybko. Białka zawarte w mleku modyfikują też insulinową odpowiedź organizmu, co ułatwia utrzymywanie stałego poziomu cukru we krwi i zapobiega napadom głodu. Unikaj słodzonych jogurtów oraz kefirów.

Artykuł pochodzi ze strony www.lionfitness.pl

Więcej o:
Komentarze (5)
Energia przez cały dzień - 4 proste sposoby
Zaloguj się
  • jaco1234

    Oceniono 46 razy 16

    spróbowałem przebrnąć przez stronę lionfitness ale niestety nie udało mi przedrzeć przez ten gąszcz linków do rewolucyjnych programów fitnes za 1 zł + VAT.
    Tak więc napiszę tylko, ze ten artykuł promuje:
    - tuczące węglowodany;
    - podjadanie między posiłkami
    - mleko, którego wpływ na organizm jest co najmniej kontrowersyjny (może zakwaszać, wapń wcale nie jest tak dobrze przyswajalny, zawiera sporo węglowodanów, zawiera laktozę, której wiele osób nie toleruje)

    Ale jeden wniosek jest słuszny:
    PIJMY WODĘ :)

    ---
    jestesmyfajni.pl/

  • Ignaś Monecki

    Oceniono 1 raz 1

    Takie sposoby to są może i skuteczne, o ile oczywiście zmęczenie nie jest objawem jakiejś choroby. Tutaj są wypunktowane wszystkie możliwe CHOROBOWE PRZYCZYNY BRAKU ENERGII

  • mille666

    Oceniono 19 razy 1

    totalne bzdury: azjaci omijają mleko i są zdrowsi, od dawna znane są doświadczenia, że głód pozytywnie wpływa na organizm, a nie obżeranie się non-stop... reszta to reklama

  • karolina88888

    Oceniono 15 razy -7

    Wiem, że produkty mleczne są w jednej grupie, jednak warto je porównać; jogurt naturalny zawiera o wiele więcej WAPNIA niż KEFIR: www.udietetykow.pl/mleko-i-produkty-mleczne/
    a jeżeli chodzi o źródła wapnia o to poszczególne ilości produktów, koniecznych do pokrycia dziennego zapotrzebowania na ten składnik:
    www.udietetykow.pl/zrodla-wapnia-w-diecie/

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX