Biegaj, a będziesz żyć o 5-6lat dłużej!

O tym, że regularny jogging wnosi wiele dobrego do naszego życia, nikogo zapewniać nie trzeba. Lepsze samopoczucie, wygląd, kondycja, krążenie. Co ciekawe, najnowsze badania pokazują, że również dłuższe życie!

Dołącz do nas na Facebooku

Ludzie dzielą się na tych, którzy kochają biegać i nienawidzą. Sami dobrze wiecie, że wśród nas jest wiele osób, które nie wyobrażają sobie kilku dni bez godzinnego biegu: żadne deszcze czy śniegi nie są w stanie nas zniechęcić. Bieganie to nie tylko sposób na zgrabną sylwetkę i dobrą kondycję, ale to sposób na życie.

- Jestem aktywna od dawna, ale bieganie nigdy nie kręciło mnie jakoś mocniej. Wolałam treningi siłowe, sporty grupowe, zajęcia fitness. Dwa lata temu trafiłam do szpitala. Kiedy wyszłam, trzeba było powoli wracać do formy więc zaczęłam od biegania na zewnątrz, żeby wzmocnić serce. Tak mi się to spodobało, że do dziś przynajmniej 4 razy w tygodniu biegam, bo w przeciwnym razie mnie roznosi - śmieje się 28-letnia Paulina.

Warto zacząć

Bieganie uzależnia - wiedzą o tym ci, którzy postanowili spróbować. Są jednak ludzie, którzy wciąż kręcą nosem na myśl o joggingu w parku czy interwałach. Jeśli argumenty takie jak: lepsza kondycja, zdrowsze serce lub zgrabne pośladki nie są wystarczające, mamy kolejny: 2,5 godziny biegu tygodniowo mogą wydłużyć życie o ok 5-6 lat!

Najnowsze badania przeprowadzone w ramach dużego wydarzenia Copenhagen City Heart Study, pokazały zaskakujące wyniki. Okazuje się, że bieganie ma tak duży wpływ na nasze zdrowie, że jest w stanie wydłużyć życie o 6.2 roku w przypadku mężczyzn i 5.6 w przypadku kobiet.

Lata badań

Dane nie są wyssane z palca, trwały wiele lat. Od roku 1976 do 2003 przyglądano się 1116 biegającym panom i 762 paniom. Pod uwagę brano to, ile razy w tygodniu trenują oraz z jaką intensywnością.

Z badań wynika, że najlepiej jest biegać regularnie, powyżej 2 godzin w tygodniu, ale nawet jedna godzina tygodniowo robi różnicę. Jeśli chodzi o tempo, najlepszym zdrowiem cieszą się ci, którzy trenują ze średnią intensywnością. Tylko jak zdefiniować tę średnią intensywność?

- Zbyt intensywny trening powtarzany przez wiele lat może się odbić niekorzystnie na zdrowiu. Chodzi o to, by podczas biegu czuć, że jest nam trudniej złapać oddech, ale nie jakoś bardzo trudno - mówi doktor Peter Schnohr, kardiolog który pracował nad wspomnianym projektem.

Zatem po raz kolejny potwierdza się, że do wszystkiego należy podchodzić z umiarem

Więcej o: