Street workout - trening uliczny

Street workout to w ostatnich latach niezwykle popularna forma treningu. Cho najlepiej rozwija si na Ukrainie, υtwie, w Rosji oraz Stanach Zjednoczonych, moda na street workout dotar豉 r闚nie do Polski. Powsta造 lokalne grupy zajmuj帷e si t form 獞icze. Czym dok豉dnie jest street workout i jak rozpocz望 trening?

Street workout - 獞iczenia

Street workout to inaczej trening uliczny - czyli taki jego rodzaj, który wykorzystuje elementy zabudowy miejskiej do wykonywania 獞icze. Ich rodzaj, cz瘰totliwo嗆 i skuteczno嗆 treningu zale篡 cz瘰to od formy wyj軼iowej - cho nie ma czym si przera瘸, bo wdro篡 si jest raczej 豉two.

Najwa積iejsza jest umiej皻no嗆 wyszukiwania miejsc, w których mo積a 獞iczy. Oczywi軼ie, wkrótce wszyscy pocz徠kuj帷y u鈍iadomi sobie, 瞠 jest ich naprawd du穎 - od trzepaka, poprzez bramk na boisku, a po plac zabaw dla dzieci. Do treningu mo積a u篡wa tak瞠 豉wek, murków, a nawet ró積ego rodzaju barierek.

Na pocz徠ek warto sprawdzi w豉sn form - pozwoli to ustali dalszy plan 獞icze. Zweryfikujmy zatem ile razy jeste鄉y w stanie podci庵n望 si na dr捫ku, ile pompek jeste鄉y w stanie wykona na por璚zach oraz ile razy uda nam si podci庵n望 nogi, wisz帷 na por璚zy. Oczywi軼ie, street workout nie musi oznacza jedynie wyczerpuj帷ych 獞icze dla panów - 獞iczy mog tak瞠 panie i nie musi to by wcale wycie鎍zaj帷y trening.

Bartendaz - workout dla ka盥ego

鑿iczenia na dr捫ku - jak zacz望?

W jaki sposób mo積a 獞iczy? Najcz窷ciej w tym typie treningu wykorzystujemy mi窷nie r彗, wykonuj帷 獞iczenia na dr捫ku. Naj豉twiej bowiem znale潭 w przestrzeni miejskiej miejsca do podci庵ania, czy wykonywania tak zwanych dipsów.

Jak jednak prawid這wo 獞iczy, aby usprawni mi窷nie i nie nabawi si uszkodze? Zdecydowanie bezpieczniejszy jest chwyt zwany zamkni皻ym, kiedy kciuk oplata sztang po przeciwnej stronie, ni reszta palców.

Mo積a wykonywa ró積e 獞iczenia - wystarczy znale潭 odpowiedni dr捫ek do podci庵ania. Je郵i dopiero rozpoczynamy swoj przygod, warto skorzysta z pomocy krzese趾a, albo podeprze si na 豉wce. Istniej te specjalne gumy do podci庵ania, które b璠 nieocenionym wsparciem, je郵i nasza kondycja dopiero si rozwija.

Oto przyk豉dowy plan treningowy:

1. Zacznijmy od standardowego podci庵ania, z d這闓i u這穎nymi nieco szerzej, ni szeroko嗆 barków. To tak zwane "Pull Ups".

2. Nast瘼nie przejd幟y do podci庵ania podchwytem z powolnym opuszczaniem si - im wolniej, tym lepiej. 鑿iczenie to nazywane jest "Negative Chin Ups".

3. Aby wykona trzecie 獞iczenie, potrzebny jest dr捫ek lub podpórka zawieszone bardzo nisko. Nogi przesuwamy do przodu - pod podpórk - chwytaj帷 si jej nachwytem lub podchwytem. Wykonujemy podci庵anie. To tak zwane "Incline Chin Ups".

 

Dr捫ek rozporowy, kó趾o gimnastyczne... - czyli jak 獞iczy w domu?

Czasem pogoda nie sprzyja 獞iczeniom na zewn徠rz - a przecie treningów nie powinno si przerywa, je郵i pragniemy uzyska upragniony efekt. Dlatego te w zimie lub w czasie deszczu, albo po prostu dla urozmaicenia treningów, mo積a niektóre 獞iczenia wykonywa w domu.

Czego potrzebujemy? To zale篡 od tego, jak zaawansowany trening nas interesuje. Najlepiej zamontowa w futrynie dr捫ek rozporowy, na którym b璠zie mo積a si podci庵a. Ciekawe jest tak瞠 kó趾o gimnastyczne - z pewno軼i warto je mie. Prócz tego przydadz si gumy do podci庵ania oraz kamizelka obci捫eniowa. Tak naprawd mo瞠my jednak wykonywa w domu zwyk貫 pompki - a forma na pewno nas nie opu軼i.

Kulturystyka - czyli jak wyrze嬌i mi窷nie i spali t逝szcz

Street Workout Park

Z uwagi na fakt, 瞠 coraz wi璚ej osób trenuje street workout, rozwijaj si te miejsca, gdzie wykonywanie takiego profesjonalnego treningu na 鈍ie篡m powietrzu jest mo磧iwe. To Street Workout Parki - wydzielone przestrzenie z drabinkami, dr捫kami i por璚zami, na których gromadz si grupy 獞icz帷ych.

Pierwszy polski Street Workout Park zosta otwarty w Lubli鎍u, w 2013 roku. Od tamtego czasu powstaje ich coraz wi璚ej. Warto do陰czy do trenuj帷ych - ich obecno嗆 sprawi, 瞠 豉twiej nam b璠zie si zmobilizowa!

Wi璚ej o:
Skomentuj:
Street workout - trening uliczny
Zaloguj si

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX