Pracujesz przy biurku? Koniecznie zadbaj o plecy!

Po ca造m dniu pracy przy komputerze bol ci plecy? Nic dziwnego - pewnie siedzia豉 wiele godzin w jednej pozycji, mo瞠 si garbi豉? Je郵i chcesz si pozby b鏊u, musisz jak najszybciej wdro篡 odpowiedni plan treningowy plec闚!

Proste plecy to gwarancja dobrego samopoczucia!

Przede wszystkim trzeba wiedzie, i garbienie si znacz帷o obni瘸 nasz pewno嗆 siebie i atrakcyjno嗆 fizyczn, a tym samym wp造wa negatywnie na samopoczucie. Konsekwencj przyjmowania pochylonej pozycji s tak zwane plecy okr庵貫, czyli inaczej kifoza pog喚biona. Tego rodzaju wada postawy wi捫e si z efektem zapadni皻ej klatki piersiowej, wygi璚iem kr璕os逝pa ku ty這wi, a tak瞠 powstaniem widocznego go造m okiem garbu. D逝gotrwale pochylona do przodu pozycja wywiera ponadto spory nacisk na klatk piersiow, a tym samym mo瞠 doprowadzi do powa積ych problemów z oddychaniem oraz wyst徙ienia bólów w okolicach serca. Tego rodzaju objawów nie warto jednak bagatelizowa, gdy mog one wskazywa na znacznie powa積iejsze zaburzenia ani瞠li plecy okr庵貫. W pierwszej kolejno軼i nale篡 zatem uda si do lekarza, aby wykona badania EKG serca, a tak瞠 USG klatki piersiowej. Dopiero je瞠li nie zostanie wykryte 瘸dne powa積e schorzenie, wówczas mo瞠my bezpiecznie rozpocz望 獞iczenia na plecy.

Jak zadba o plecy?
Fotolia

Joga oraz Tai Chi to 鈍ietne 獞iczenia na barki

Zanim b璠ziemy mogli z powrotem odzyska proste plecy, najpierw zaleca si wykonanie podstawowych 獞icze na barki. W nast瘼nej kolejno軼i warto podda si praktykom relaksacyjnym, gdy przyjmowanie d逝gotrwale nieprawid這wej pozycji zapewne wytworzy這 w ciele silne napi璚ia mi窷ni. 安ietnie sprawdz si pod tym wzgl璠em zw豉szcza chi雟kie 獞iczenia na plecy Tai Chi oraz joga. Powy窺ze praktyki koniecznie nale篡 rozpoczyna od najmniejszego poziomu trudno軼i. Tylko w ten sposób uda si szybko pozby problemu pleców okr庵造ch, jednocze郾ie nie nara瘸j帷 si w najmniejszym stopniu na ryzyko powa積ej kontuzji. Przy tego rodzaju 獞iczeniach niezwykle wa積e jest ponadto zachowywanie wysokiego poziomu koncentracji oraz zsynchronizowanie przyjmowanych pozycji z oddechem.

Jak zadba o plecy?
Fotolia

Trening na plecy z obci捫eniami

W celu przy酥ieszenia efektów 獞icze, a tak瞠 ich urozmaicenia, warto praktykowa zarazem 獞iczenia na barki i plecy przy wykorzystaniu ci篹arków. Je瞠li jednak nie posiadamy profesjonalnych hantli, tak rol mog spe軟i równie ró積ego rodzaju podr璚zne przedmioty. Mo瞠my je podnosi zarówno w pozycji stoj帷, jak i le膨c, unosi stopniowo przed siebie oraz nad g這w, a tak瞠 delikatnie odchyla w kierunku pleców. Nie zapominajmy jednak o tym, i zachowywanie prawid這wej pozycji cia豉 podczas pracy jest nie mniej istotne ni regularne 獞iczenia na plecy. Dobrze jest zatem zaopatrzy si w ergonomiczne krzes這 do pracy przy komputerze, które u豉twia utrzymywanie prostego kr璕os逝pa. Ponadto bardzo pomocne oka膨 si chocia kilkuminutowe 獞iczenia na proste plecy, które mo積a wykonywa w czasie przerw pomi璠zy zawodowymi obowi您kami.

Wi璚ej o:
Komentarze (1)
Pracujesz przy biurku? Koniecznie zadbaj o plecy!
Zaloguj si
  • malamikaa

    0

    Siostra jaki czas temu zacz窸a si skar篡 na tai w豉郾ie b鏊, by造 nawet w biurze takie 獞iczenia, ale m闚i豉, 瞠 by這 tylko gorzej. Posz豉, wi璚 zrobi sobie rentgen na Piwn 22, bo akutat znalaz豉 tu praktyka.info.pl taki punt, kt鏎y robi szybko opis i okaza這 si, 瞠 wszystkim problemom jest winna jaka niestabilno嗆. Teraz ma zacz耩 rehabilitacj i mam nadziej, 瞠 b璠zie tylko lepiej teraz.

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX