Spalanie tkanki tłuszczowej - fakty i mity

10.01.2017 11:34
spalanie tkanki tłuszczowej

spalanie tkanki tłuszczowej

Ćwiczysz systematycznie, ale wciąż nie widzisz rezultatów swojej pracy? Może coś jednak robisz źle? Oto kilka przydatnych informacji o spalaniu tkanki tłuszczowej.

10 mitów na temat odchudzania według trenera Patryka Niekłania. Sprawdź!

Trening aerobowy

Ćwiczysz, żeby schudnąć? Pewnie nie raz zastanawiałaś się podczasu trening aerobowy kiedy ten tłuszcz zaczyna się spalać i czy ćwiczę wystarczająco długo?

Przez pierwszych kilka sekund, zanim twój oddech i tempo skurczów serca dopasują się do potrzeb energetycznych organizmu, energia produkowana jest bez udziału tlenu. Potem, w miarę intensywnej pracy serca i płuc, więcej tlenu dociera do ciała.

Spokojny trening, podczas którego tętno osiąga 110-130 uderzeń na minutę powoduje to, że kwas mlekowy, który wcześniej się wytworzył, może zostać zutylizowany.

Podczas kontynuowania ćwiczeń aerobowych, organizm otrzymuje coraz więcej tlenu i więcej tłuszczów jest rozkładanych na kwasy tłuszczowe. Wędrują wraz z krwią do komórek mięśni i przy udziale tlenu rozkładają się wytwarzając energię.

Tak to wygląda podczas ćwiczeń np. na bieżni. Przez pierwsze 5-30 minut biegu (zależy to od twojej wydolności tlenowej) węglowodany są głównym źródłem energii. W miarę upływu czasu, do mięśni trafia coraz więcej tlenu. Wtedy twój organizm wykorzystuje mniej węglowodanów, a więcej energii pobiera z tłuszczów.

Jak łączyć trening aerobowy z siłowym? Sprawdź!

Tętno wysiłkowe jest najważniejsze

Tętno wysiłkowe jest bardzo ważne. Jest ono bezpośrednio związane z całym treningiem i świadczy o jego intensywności.

Jak zaczynasz ćwiczenia intensywne, szybko, kwas mlekowy szybko gromadzi się w mięśniach i we krwi i dlatego szybko odczuwasz zmęczenie, a źródłem energetycznym dla twojego ciała stają się w główniej mierze węglowodany, białka i w mniejszym stopniu tłuszcze. Dlatego im bardziej intensywny trening, tym procesy lipolizy zachodzą wolniej w naszym organizmie. Zalecane tętno wysiłkowe przy treningu aerobowym to około: 120-140 uderzeń na minutę.

Spalanie tłuszczu po treningu

Nie oznacza to jednak, że mamy zrezygnować z intensywnego wysiłku. Wyżej opisane procesy tłumaczą co dzieje się z organizmem podczas trwania samego treningu. Dla przykładu - trening interwałowy trwa krócej od treningu aerobowego i jest intensywniejszy. Podczas samego treninguinterwałowego spalamy mniej tłuszczu, jednak po zakończeniu spalanie kwasów tłuszczowych trwa nawet do 24 godzin. Natomiast po zakończeniu treningu aerobowego spalanie kwasów tłuszczowych szybko spada.

Kiedy to podsumujemy okaże się, że ważna jest intensywność ćwiczeń i ich długość, a także poziom kondycji i dieta przed treningiem. Dodatkowo, dobrze dobrany plan dietetyczny połączony z treningiem siłowym pozwoli w krótkim czasie zobaczyć pierwsze rezultaty ćwiczeń.

Artykuł napisał Patryk Niekłań z katowickiego klubu Fitness Fun. Strona Patryka: www.moj-trener-osobisty.pl. Sprawdźcie także profil na Facebooku

Zobacz także
  • Trening interwałowy - spalanie tłuszczu w rekordowym tempie!
  • 6 sposobów na to, by spalić więcej kalorii
  • Trening siłowy i aerobowy - jak je łączyć? Jak ćwiczyć w domu?
Komentarze (19)
Spalanie tkanki tłuszczowej - fakty i mity
Zaloguj się
  • twojastaranakolanach

    Oceniono 36 razy 20

    "Podczas samego treningu [interwałowego] spalamy mniej tłuszczu, jednak po zakończeniu spalanie kwasów tłuszczowych trwa nawet do 24 godzin. Natomiast po zakończeniu treningu aerobowego spalanie kwasów tłuszczowych szybko spada."

    Zdanie klucz, które zostało gdzieś upchnięte w tekście, a jest najważniejsze. To zdanie powinny sobie wziąć do serca wszyscy miłośnicy spędzania godzinnego czasu na bieżni, rowerku itd.

  • polskichrabia

    Oceniono 51 razy 13

    można chudnąć 5 kilo miesięcznie wystarczy jeść szpitalne śniadanie obiad kolacje i dużo pić w razie głodu zwłaszcza w nocy dużo pić czystą wodę bez ćwiczeń można schudnąć czasami tylko wyjść po zakupy

  • Teresa Resko

    0

    Z tego co wiem to najważniejsze jest aby dobrze rozłozyć wysiłek i kalorie tak aby najwięcej ćwiczyc wtedy kiedy palimy tłuszcz a nie cukier. W książce Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii jest to ładnie opisane. Do wakacji coraz bliżej a wiem po sobie , ze jak sie chce to mozna ładnie schudnąc

  • marta_ste

    Oceniono 13 razy -3

    codziennie 30 min i zdrowe odżywianie. Efekt - -11kg w 2 miesiące. Tu macie jadłospisy na bieżąco publikowane qchenne-inspiracje.blogspot.com/2014/05/tydzien-18-jadospis.html#more

  • Magda Koliber

    Oceniono 4 razy -4

    Do treningów warto dodać suplement diety wspomagający odchudzanie, moja mama korzystała z african mango i strasznie go zachwala wśród znajomych, można go kupić na tej stronie www.[]skuteczne-odchudzanie.[]tk usuńcie "[]"

  • Oceniono 19 razy -7

    Ja bardzo prosze o podpowiedz. Cwicze od 3 miesiecy z Ewa Chodakowska. Pierwsze dwa miesiace Skalpel, a luty 3 razy w tyg Kiler badz turbo spalanie i 2 razy Skalpel naprzeminnie. Mam 165 cm i waze 61 kg. Dodatkowo jestem cukrzykiem insulinowym. Problem w tym, ze pilnuje diety, cukrow, pije wode, a waga stoi i cm nie ubywaja wrecz przybylo kilka... Co robie w takim razie nie tak?

  • gls7

    Oceniono 12 razy -12

    Ja stosuję dodatkowo naturalne produkty spalające tłuszcz. http://super-brzuch.pl/produkty-spalajace-tluszczJest to bardzo ważne jeśli zależy nam na skutecznym spaleniu tkanki tłuszczowej.

  • karokazi

    Oceniono 23 razy -13

    Przyznam, że jestem leniwa i nie przepadam za ćwiczeniami. Dlatego wolę brać jakieś wspomagacze dla mojego wyglądu :) dodam, że nie narzekam :p jak ktoś ma tak jak ja to niech sobie spróbuje IQ Weight Blocker. To naturalny produkt, który blokuje nadmierną ilość węglowodanów przyjmowaną z jedzeniem więc teoretycznie można jeść co się chce a przy tym ładnie się wygląda co sprawdziłam po sobie :) tak tylko mówię, dla tych leniuchów jak ja :) jak kogoś zainteresuje to kupuję go tutaj sklep-fizjoterapeuty.pl/suplementy-naturalne/16-iq-weight-blocker-skuteczne-odchudzanie.html pozdrawiam serdecznie Karo

  • zofixy

    Oceniono 52 razy -22

    Ja zaczełam treningi 2 tyg temu, i dla motywacji sprawiłam sobie nowiutki stroj fitnesowy i buciki. Te nowe rzeczy pomagaja z moja czesto slaba motywacja. Nie były drogie, szukałam ich na Okazjum, ale i tak głupio by było tak od razu wrzucic je w kąt. Mam nadzieje ze efekty przyjda zanim moj zapał wygaśnie :).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

STRÓJ NA FITNESS