TBC - ukształtuj zgrabną sylwetkę

TBC czyli Total Body Conditioning to zajęcia, na których nie tylko spalisz sporo kalorii (nawet 600!), ale przede wszystkim subtelnie wyrzeźbisz całą sylwetkę: od ramion po łydki. A to dzięki przyjemnym ćwiczeniom w rytm muzyki. Kolejny plus - TBC znajdziesz w każdym klubie fitness. Zobacz, jak wygląda taki rodzaj treningu.

KONKURS! Pokaż jak ćwiczysz z Ewą Chodakowską i wygraj zestaw ubrań adidasa.

Sześć lat temu swoją przygodę z fitnessem zaczęłam właśnie od zajęć TBC i dziś - z perspektywy czasu - myślę, że to był dobry sposób na zmianę trybu życia. Dlaczego? Zajęcia te nie są bardzo skomplikowane choreograficznie, a każdy indywiduwalnie może podnosić sobie poprzeczkę poprzez zwiększenie ciężaru, czy zmodyfikowanie ćwiczenia i wybór trudniejszego wariantu. Jest muzyka, jest motywacja płynąca od energicznego prowadzącego i z jednej strony przyjemnie spędzasz czas, a z drugiej - dajesz z siebie wszystko. Jest jeszcze jeden argument, który sprawia, że zajęcia TBC to dobra zachęta do tego, by zmienić swój styl życia na sportowy: spalisz sporo kalorii i wyrzeźbisz ładną sylwetkę. Juz po miesiącu zauważysz pierwsze efekty, a to skutecznie zaczęci cię do tego, by wypróbować również inne sposoby na trening i znaleźć to, co odpowiada ci najbardziej. Tak jak ja po latach przez trening siowy doszłam do biegania. Ale zostańmy dziś przy TBC.

Aeroby i wzmocnienie w jednym

TBC to zajęcia, których celem jest wyrzeźbienie mięśni całego ciała. - Pozwalają w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspieszyć metabolizm i spalić tłuszcz. Można powiedzieć, że zajęcia TBC to „dwa w jednym”, ponieważ łączą w sobie aerobowy z treningiem wzmacniającym, które wykonywane są w rytm muzyki - wyjaśnia Lidia Zamyłko, Regional Marketing Manager i instruktorka zajęć fitness w Holmes Place Poland.

Jak wyglądają zajęcia TBC?

Trening rozpoczyna się od prostej rozgrzewki, która przygotowuje mięśnie do dalszego wysiłku. - Główna część treningu to proste układy choreograficzne oraz pojedyncze ćwiczenia na wzmocnienie mięśni ramion, pleców, brzucha, nóg, pośladków - wyjaśnia Lidia. Jest sporo ćwiczeń, do których nie potrzebujesz sprzętu, wystarczy ciężar własnego ciała. Są wykonywane zarówno na stojąco jak i w pozycji leżącej, odciążającej kręgosłup. Jednak na tym trening się nie kończy. Podczas zajęć TBC wykorzystujemy jeszcze piłki, ciężarki na nogi, hantle, taśmy elastyczne, step oraz sztangę - dodaje trenerka.

Dla kogo jest TBC?

Tak jak wspomniałam, TBC to bardzo dobry pomysł na trening dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem, ale także dla tych, którzy chcieliby uzupełnić inne formy aktywności, np.: pływanie, bieganie, jazdę na rolkach, o trening całego ciała, podczas którego nie tylko będą spalać, ale także rzeźbić sylwetkę całego ciała:

- To zajęcia dla wszystkich, zwłaszcza tych, którzy unikają sal fitness i zajęć grupowych, w obawie, że nie poradzą sobie na zajęciach. Jeśli myślisz, że ćwiczenia są zbyt trudne lub zbyt intensywne, spróbuj zajęć TBC - zachęca trenerka. - Debiutant może zacząć trening bez ciężarków, a kiedy wzmocni formę, sięgnąć po hantle albo zwiększyć ich wagę. Nie ma podziału na zajęcia dla zaawansowanych i początkujących, więc w każdym momencie można dołączyć do grupy, każdy uczestnik może sam decydować, jak intensywnie chce trenować. Ograniczeń wiekowych nie ma.

Jeśli jednak coś ci dolega, poproś instruktora o mniej forsujący zestaw fitness. Ci, którzy mają problemy z kręgosłupem, mogą wykonywać wszystkie ćwiczenia, np. siedząc na piłce rehabilitacyjnej - dodaje Lidia Zamyłko.

TBC na cellulit i rozstępy

Jest jeszcze coś, co przemawia za tym, by wziąć te zajęcia pod uwagę podczas planowania treningów. - Ćwiczenia zwiększają wydolność fizyczną, poprawiają koordynację ruchów, przyspieszają spalanie tłuszczu i poprawiają przemianę materii. W czasie jednych zajęć możesz spalić aż 600 kalorii. Dzięki ćwiczeniom skóra jest lepiej ukrwiona i napięta, dlatego ćwiczenia pomagają walczyć z rozstępami i cellulitem. TBC jest optymalne także dla kobiet, które chcą wrócić do formy po porodzie - kwituje trenerka.

Więcej o:
Komentarze (4)
TBC - ukształtuj zgrabną sylwetkę
Zaloguj się
  • Jan Kowalski

    0

    600 kal to mało i dużo, w ciągu godziny spalenie 600 kal to dużo, ćwicząc na przykład ciągiem druga godzinę spalisz więcej ponieważ organizm jest już rozgrzany. Na TBC można się przejść na przykład do Saturn Fitness (Warszawa / Targówek) zajęcia są dobrze zorganizowane i instruktorka dobrze wie o co w tym chodzi.

  • tygrysio_misio

    Oceniono 17 razy -1

    600 kalorii to mało.. biorąc pod uwagę, że zwykły ogórek ma 13000

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX