3 mity na temat spalania kalorii

疾by schudn望, musisz stosowa treningi kardio, najlepiej w strefie t皻na ?fat burning zone" i to nie kr鏂ej ni 20 minut. Ile razy to s造sza豉? Eksperci z Lionfitness obalaj te mity i pokazuj, 瞠 to nie jedyny spos鏏 na zrzucenie paru kilo.

MIT NUMER 1

Najlepiej zrobi trening kardio rano na czczo

 

Je郵i chcesz, 獞icz rano. Nie ma w tym nic z貫go, ale nie ma w tym te nic magicznego. Organizm spala kalorie ca陰 dob i aby schudn望 bilans energetyczny z ca貫j doby musi by ujemny - to wystarczy aby traci na wadze, przynajmniej u osób zdrowych. Znaczenie tez ma 廝ód這, z którego te kalorie pochodz, bo o wiele trudniej schudn望, dostarczaj帷 organizmowi zbyt du瞠 ilo軼i cukru.

Wracaj帷 do porannego treningu na czczo - spójrzmy ta problem globalnie, a nie wyrywkowo. Nie ma znaczenia kiedy 獞iczysz, o ile 獞iczysz. Nie ma ró積icy kiedy spalisz kalorie - rano, w po逝dnie, czy wieczorem. Najwa積iejsze jest to, aby to po prostu zrobi. Jaki wysi貫k skutecznie spala t逝szcz?

MIT NUMER 2

Najlepiej spala kalorie trening kardio, który utrzymuje t皻no w tzw. strefie „fat burning zone", czyli na poziomie 60-70% t皻na maksymalnego.

 

Gdy 獞iczysz z tak intensywno軼i z t逝szczu pochodzi 50-85% kalorii. Przyjmijmy wersj optymistyczn, 瞠 a 85% kcal pochodzi z t逝szczu. Wygl康a dobrze, ale to tylko pozory. Przyjrzyjmy si liczbom, one nie k豉mi.

W ten sposób osoba wa膨c 60 kg i w璠ruj帷a godzin z pr璠ko軼i 5 km/h spali 200 kcal (powinna tez bez problemu utrzyma w tym czasie t皻no w strefie spalania t逝szczu). To oznacza, 瞠 w tym czasie spali豉 170 kcal pochodzacych z t逝szczu. Gdy ten sam czas po鈍i璚i na bieg z predko軼i 10 km/h (to tempo wiele osób wytr帷i ze strefy tetna „fat burning zone") obliczenia wygl康a b璠 nast瘼uj帷o: ca趾owita liczba spalonych kalorii - 620, liczba kalorii pochadz帷ych z t逝szczu to 40% tej liczby, czyli 248 kcal.

Czy 170 to wi璚j ni 248? Nie.

Kardio z t皻nem w strefie „fat burning zone" ma jeszcze jedn wad: w豉軼iwie nie przyspiesza metabolizmu. Owszem podnosi go na czas trwania wysi趾u, ale po treningu tempo metabilizmu szybko wraca do poziomu sprzed wysi趾u. Trening interwa這wy natomiast, nie dosy, 瞠 w odznacza si wy窺zym wspó販zynnikiem spalania kalorii na minut w czasie trwania wysi趾u, to jeszcze przyspiesza metabilizm na wiele godzin po jego zako鎍zeniu. Oznacza to, 瞠 taki wysi貫k powoduje spalenie de facto wi瘯szej liczby kalorii ni liczba, jak poka瞠 maszyna kardio, czy pulsometr.

MIT NUMER 3

Twój trening kardio powinien trwa nie mniej ni 20 minut, bo dopiero po tym czasie organizm zaczyna spala t逝szcz.

 

Je郵i kto wierzy w ten mit i w mit nr 2, to jak wed逝g niego wygl康a liczba kalorii spalonych z t逝szczu? We幟y wspominany wczesniej przyk豉d: godzinny marsz spala 200 kcal (u osoby wa膨cej 60 kg i maszeruj帷ej w tempie 5 km/h). Jesli mit nr 3 jest prawdziwy, to pierwsze 20 minut takiego wysi趾u nie spala t逝szczu. Jaka zatem bedzie liczba kalorii spalona z t逝szczu? Jeszcze mniejsza ni 170? Mo瞠 nie, ale je郵i ma by jeszcze mniejsza to taki wysi貫k musi by dla osób go stosuj帷ych z nadzieja na schudni璚ie bardzo frustruj帷y.

A co sie stanie je郵i kto b璠zie 獞iczy tylko 15 minut, albo 19 minut? Nie spali t逝szczu? Absurd.

Spali go, tylko zale篡 to od intensywno軼i wysi趾u - im wy窺za, tym wi璚ej spalonych kalorii ogó貫m, w tym tak瞠 z t逝szczu. Procesy spalania w璕lowodanów - w tym przypadku z glokogenu mie郾iowego, pobudzaj procesy lipolizy i spalania wolnych kwasów t逝szczowych.

Artyku pochodzi ze strony www.lionfitness.pl

Wi璚ej o:
Komentarze (4)
3 mity na temat spalania kalorii
Zaloguj si
  • protz

    Oceniono 84 razy 80

    '疾by schudn望, musisz stosowa treningi kardio, najlepiej w strefie t皻na "fat burning zone" i to nie kr鏂ej ni 20 minut. Ile razy to s造sza豉?' S造sza貫m to dziesi徠ki razy, a multum razy czyta貫m takie stwierdzenia w artyku豉ch na portalu gazeta.pl.

  • bren666

    Oceniono 40 razy 26

    Sam jeste absurd. Nikt nie powiedzia 瞠 pierwsze 20 min treningu nie spala kalorii tylko 瞠 nie spala tkanki t逝szczowej. O glukozie we krwi s造sza?

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX