Jak zacząć ćwiczyć i wytrwać

Dopiero planujesz zacząć ćwiczenia albo jesteś na samym początku swojej drogi do regularnego uprawiania sportów? Mamy dla ciebie 10 rad, jak zmienić trening w zdrowe przyzwyczajenie.

Sama świadomość, że ruch to zdrowie i gwarancja szczupłej sylwetki oraz jędrnego ciała, to często za mało, by zacząć ćwiczyć. Potrzebujemy specjalnych strategii, aby włączyć treningi w plan dnia i nie zrezygnować z wysiłku przy byle okazji. Oto sposoby motywowania się do regularnych ćwiczeń i czerpania radości z aktywności fizycznej.

1. Realny cel

Możesz zacząć od planu: trening 3 razy w tygodniu po 20 minut. To rozsądny plan dla kogoś, kto dawno nie wstawał z fotela. Skrupulatnie notuj, kiedy trenujesz i staraj się realizować swój plan.

2. Przypomnienia

Wpisz treningi w kalendarz tak samo, jak ważne spotkania i tak właśnie je traktuj. Ustaw przypomnienie o treningu w telefonie, zawsze miej spakowaną torbę ze strojem sportowym w bagażniku samochodowym, w pracy lub w szafie.

3. Niejadalne nagrody

Gdy osiągniesz jeden ze swoich fitnessowych celów, np.: regularny trening przez miesiąc, nagródź się. Nagrodą może być wyjście do kina, masaż, ciuch, ale nie słodycze!

4. Ważna inwestycja

Kup dobre, wygodne buty. Strój jest mniej ważny, ale buty to podstawa. Nawet zagorzałemu amatorowi ćwiczeń niedopasowane buty i otarcia mogą zepsuć humor i osłabić ochotę na kolejny trening.

5. Towarzystwo

Jesteś zwierzęciem stadnym, a nie samotnikiem? Zaproś do wspólnych ćwiczeń kolegę lub koleżankę, albo zapisz się na zajęcia grupowe. W towarzystwie ćwiczy się lepiej, ma się wsparcie partnera i wspólne, sportowe tematy do rozmowy.

6. Wolne tempo

Nie od razu Rzym zbudowano, a ty nie od razu zyskasz kondycję, staniesz się szczupły i silny. To wymaga czasu. Dlatego stopniowo wydłużaj czas treningu, powoli zwiększaj obciążenia. Gdy na pierwszych treningach się sforsujesz, ochota na kolejną sesję ćwiczeń wyparuje.

7. Marsz

Staraj się chodzić jak najwięcej. Kup krokomierz i staraj się, by licznik każdego dnia pokazywał nie mniej niż 10-15 tysięcy kroków. Możesz je uzbierać w ciągu całego dnia - liczy się wszystko - marsz na przystanek, dreptanie po domu i trening biegowy. Początkujący mogą obniżyć sobie poprzeczkę, zaczynając od 5 tysięcy kroków dziennie, stopniowo wydłużając czas spędzany na chodzeniu. I jeszcze jedno: daruj sobie obciążniki na kostki. To niepotrzebne obciąża stopy, a liczba spalonych na treningu marszowym kalorii wzrasta minimalnie.

8. Podstawa to podstawy

Nie kupuj skomplikowane sprzętu do treningu siłowego, bo nie jest on niezbędny do tego, by ćwiczyć skutecznie. Obecnie wraca się do podstaw treningu i najprostszego sprzętu: hantli, piłek lekarskich, piłki stabilizacyjnej i tzw. odważników (kettle bells). Z takim sprzętem nawet osoby zaawansowane mogą zrobić doskonały trening. A początkujący? Im często wystarczy ich własna masa ciała. Przysiady, wypady, podskoki, pompki, brzuszki i podpory - to dobra propozycja dla każdego, kto dopiero zaczyna ćwiczyć.

9. Różnorodność

Zamiast w jednym ćwiczeniu pracować tylko jedną grupą mięśniową, postaw na ćwiczenia, które angażują jak najwięcej mięśni. Przysiady z unoszeniem rąk, wypady ze skrętem lub skłonem tułowia, pompki z unoszeniem w tył jednej nogi - oto sposób na spalenie mnóstwa kalorii, silne ciało i sprawność, a więc na to, by szybko zobaczyć efekty swoich starań.

10. Co cię kręci

Niektórzy potrzebują czegoś ekstra, co ich zmobilizuje do regularnych treningów. Może to być ulubiona muzyka, słuchanie audiobooków, oglądanie w czasie treningu telewizji. Znajdź to, co uprzyjemni ci czas ćwiczeń i korzystaj z tego. Cokolwiek pomaga ci wytrwać na rowerze, bieżni albo w siłowni, jest twoim sprzymierzeńcem. Znajdź to i stosuj!

Więcej o:
Komentarze (11)
Jak zacząć ćwiczyć i wytrwać
Zaloguj się
  • awe26

    Oceniono 12 razy 8

    Od 15 lat chodzę na aerobik, 2 razy w tygodniu, wtorek i czwartek, zawsze grupa na 18.00... Żadnych koleżanek, przypomnień, nagród za chodzenie czy innych bzdur... To dla mojego zdrowia :-) Mimo regularności wahania wagi przez te 15 lat to 20kg ;-P (jestem wysoka) Mam jakiś rozwalony hormon w przysadce... Ale te endorfiny "po"... Dla nich tam chodzę... Nie ma żadnego usprawiedliwienia żeby nie pójść (musi mnie nie być w mieście) - bywają lata kiedy mam 100% frekwencję... Mam najdłuższy czas chodzenia w całej grupie, wow...

  • rafalkruk

    0

    OSIĄGAJ SZCZUPŁE LUB MUSKULARNE CIAŁO SZYBCIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK!
    PROSTY TRENING, TANIA DIETA, INDYWIDUALNIE DOBRANA SUPLEMENTACJA!
    WEJDŹ TERAZ NA WWWIGORTRENERONLINEPL

  • nutrisin

    0

    Witam, jestem członkiem zespołu nutrisin .pl
    Piszę ten komentarz, żeby dotrzeć do jak największej liczby osób :)
    Nutrisin jest programem dla osób, które zaczynają przygodę z odchudzaniem. Otrzymasz jasno wytyczone zasady i cel.
    Jeżeli szukacie skutecznego, ale zdrowego sposobu odchudzania zachęcam do sprawdzenia naszej strony.
    Oferujemy najskuteczniejszy program odchudzający: naturalny spalacz tłuszczu, indywidualnie opracowaną dietę oraz wideo-treningi HIIT.
    Suplement diety jest produkowany w Polsce pod ścisłą kontrolą, program dietetyczny układany jest przez profesjonalnego dietetyka indywidualnie dla każdego klienta. Trening jest doskonały dla osób, które nigdy wcześniej nie ćwiczyły, personalny trener przeprowadzi Was przez wszystkie ćwiczenia. Trening jest krótki, ale dynamiczny!
    Nie obiecujemy cudów, obiecujemy realne i co najważniejsze zdrowe efekty.
    Jeżeli naprawdę stosujecie się do zasad, to utrata kilogramów jest 100% pewna.
    Oczywiście komentarz ma formę tylko informacyjną- wybór należy do Was :)
    Serdecznie pozdrawiam,
    Sebastian

  • 0

    Ja zacząłem ćwiczyć z trenerem personalnym z mypersonaltrainer.pl problem wytrwałości i motywacji zniknął :) Trener mnie odpowiedni wspiera w tym co robię a wyniki mojej pracy działają na mnie motywująco :) Ćwiczenia z Kacprem to czysta przyjemność.Super fachowiec w tym co robi i mega cierpliwy :)

  • Norbert Adamek

    0

    Podstawą rozpoczęcie treningów są badania.Obecnie najlepszym badaniem jest genetic lab dzięki, któremu dowiadujemy się o predyspozycjach swojego organizmu do uprawiania różnych dyscyplin sportowych oraz o najefektywniejszych dla niego metodach dbania o linię i odchudzania.Takie badanie to podstawa dobrze dobranych ćwiczeń czy tez diety.Szczegółowe informacje na temat badania na stronie geneticlab.com

  • Owijek Owijek

    0

    Kluczem do wytrwania w regularnych treningach jest trenowanie z kimś kogo się bardzo lubi (przyjaciel/przyjaciółka). Kiedyś chodziłam na siłownię w kratkę a teraz z moją przyjaciółką chodzę 3-4 razy w tygodniu na siłownię i w tym raz na zajęcia z zaumby i raz na zajęcia z yogi. (świetna rada od mojego ulubionego trenera z Saturn Fitness na Bielanach "Michała" :) )

  • Estera Owczarz

    0

    Świetne rady :-) Podobne rady, jak zacząć ćwiczyć po długiej przerwie można też znaleźć tutaj: www.fitandfashion.pl/jak-zaczac-cwiczyc-po-przerwie/

  • manu74

    0

    stek bzdur. trzeba sobie znaleźć sport który się kocha i wtedy po prostu się ćwiczy z przyjemnością i dla przyjemności

  • starykawaler35

    Oceniono 13 razy -5

    bzdura...10 porad z duupy....totlna kompromitacja:P

    jest tylko jedna mozliwosc by zaczac i wytrwac...fitness musi byc twoim sposobem zycia...musi zostac czescia ciebie...dobrana dobrze dieta,trening,rozwoj osobisty,zadowolenie z zycia... to po prostu fitness i zaden przymus nic tu nie pomoze...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX